Rok 2013 to dla Newagu w pierwszej kolejności mocny debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych. Dobrze jest też z zamówieniami. – Mamy zabezpieczoną produkcję na kolejne dwa lata – mówi Urszula Makosz z Newagu.
Dla Newagu najważniejszym wydarzeniem ubiegłego roku był debiut na na Giełdzie Papierów Wartościowych. I to mocny – akcje wzrosły od razu o 20 procent. – Poza tym podpisaliśmy trzy duże umowy – mówi Makosz. I wylicza:
Pierwsza umowa została podpisana z Południową Grupą Zakupową na dostawę 19 nowoczesnych, trójczłonowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym z rodziny Impuls. Wartość umowy to 313 657 395,00 zł brutto. Drugi ważny kontrakt to Zachodnia Grupa Zakupowa i dostawa 14 czteroczłonowych Impulsów o wartości 299 628 000 zł brutto. – Trzecią znaczącą umowę podpisaliśmy z PKP Intercity. W konsorcjum ze Stadlerem dostarczymy 20 komfortowych, ośmioczłonowych EZT. Kontrakt opiewa na kwotę ponad 1,6 mld złotych – przypomina przedstawicielka nowosądeckiego producenta.
- W grudniu 2013 podpisaliśmy pierwszą umowę międzynarodową. Dla FCE (Dyrekcji Generalnej Transportu Publicznego Lokalnego Zarządu Rządowego Kolei Etneńskiej z siedzibą w Katanii) wyprodukujemy 4 szynobusy za kwotę14,76 mln euro (nett). W ciągu 4 lat FCE ma prawo zamówić kolejne pojazdy, gdyż umowa ramowa przewiduje dostawę do 10 sztuk spalinowych zespołów trakcyjnych. Maksymalna wartość umowy ramowej to 40 mln euro – mówi Urszula Makosz.
– Również w tym roku lokomotywa E4MSU Griffin zaliczyła pomyślnie jazdy testowe na torze o zasilaniu 15 kV oraz 25 kV. Oznacza to, że Newag Gliwice jako pierwszy w Polsce wyprodukował wielosystemową lokomotywę elektryczną, która może być eksploatowana w całej Europie – mówi z dumą rzeczniczka. – Wygraliśmy wszystkie przetargi na modernizację lokomotyw spalinowych – dodaje.
Obecna wartość portfela zamówień spółki do realizacji do 2015 r. wynosi ok. 1,73 mld zł. – Mamy zabezpieczoną produkcję na kolejne dwa lata – podsumowuje Urszula Makosz