Dzisiaj (19 czerwca) w powstającej olsztyńskiej zajezdni zaprezentowano pierwsze Tramino dostarczone do stolicy Warmii i Mazur. – Wracamy do naszej historii. To największy projekt w powojennej historii. Jestem przekonany, że mieszkańcy będą zadowoleni – mówi Piotr Grzymowicz, prezydent miasta.
Dzisiaj w Olsztynie odbyła się prezentacja pierwszego Tramino, który przyjechał do stolicy Warmii i Mazur. To fabrycznie drugi pojazd z serii przeznaczonej dla Olsztyna – pierwszy jeździ na testach w Poznaniu. – W tym roku mija 50 lat od momentu, gdy tramwaj przestał kursować po Olsztynie. Wcześniej, prawie 60 lat, tramwaj służył mieszkańcom i wpisał się w historię miasta. Dzisiaj do tej historii wracamy – powiedział przy okazji wydarzenia Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna.
Włodarz Olsztyna przypomniał rangę i znaczenie realizowanej inwestycji. – To największy projekt w powojennej historii – prawie ok. 500 mln zł. To jednak nie tylko tramwaj, ale też setki kilometrów przebudowanej infrastruktury podziemnej, modernizacja ulic czy budowa nowych (Obiegowa) czy nowoczesny system ITS realizowany przez olsztyńską firmę Sprint – wskazywał Grzymowicz.
Olsztyn kupił w sumie 15 tramwajów. Ich produkcja, jak zapewnia Solaris, jest zaawansowana w ponad 80%. Dwukierunkowe tramwaje o długości 29,3 metra mają sześć par dwuskrzydłowych drzwi. Tramwaj złożony jest z trzech członów, a każdy jest osadzony na wózku. Olsztyn skorzystał też na budowie sieci tramwajowej od podstaw – tramwaje produkowane dla stolicy Warmii i Mazur mają 2,5 metra szerokości i będą najszerszymi tramwajami w Polsce.
Więcej o specyfikacji nowych tramwajów na portalu Transport-publiczny.pl