PKP Cargo jest jednym z nielicznych kolejowych przewoźników europejskich, którzy rozwijają działalność poza rynkiem macierzystym. Dlatego też spółka stale inwestuje w nowoczesne lokomotywy.
Obecnie spółka dysponuje licencjami na wykonywanie samodzielnych przewozów w pięciu krajach poza Polską: w Czechach, Niemczech, na Słowacji, w Austrii, gdzie jeżdżą już pociągi spółki, oraz w Belgii. Zaawansowana jest procedura otrzymania takich licencji (certyfikatów bezpieczeństwa typu B) na Węgrzech i w Holandii. Do obsługi przewozów poza krajem PKP Cargo korzysta zarówno z lokomotyw jedno– jak wielosystemowych. W ruchu między Polską, a północnymi Czechami i Słowacją pociągi są prowadzone lokomotywami serii ET41, ET22 i EU07, które mają dopuszczenia do realizowania przewozów w sieci kolejowej tych państw. Do obsługi ruchu przygranicznego z Niemcami przewidziane są lokomotywy spalinowe ST45 i ST46. Natomiast do realizacji przewozów europejskich tam, gdzie obowiązują inne systemy zasilania trakcji niż w Polsce, dostosowane są nowoczesne, wielosystemowe lokomotywy serii EU45 (ES64F4) produkcji Siemensa, z których jedna jest własnością PKP Cargo, a osiem spółka leasinguje. Lokomotywy te są sterowane komputerowo, przenoszą duże moce czterema osiami, mają systemy przeciwpoślizgowe rozruchu i hamowania, są wyposażone w systemy GPS oraz elektrodynamiczne systemy hamowania. Biorąc pod uwagę wzrost przewozów za granicą wynikających z nowo zawieranych kontraktów, PKP Cargo planuje pozyskanie kolejnych nowoczesnych lokomotyw wielosystemowych, np. korzystając przy tym z leasingu.
Wiadomość promocyjna publikowana w ramach "Tygodnia z firmą".