Trwa modernizacja szczecińskiego taboru tramwajowego. Na trasy wyjechały już pierwsze odnowione pojazdy. To obok trwającego przetargu na zakup 22 niskopodłogowych tramwajów kolejne inwestycje w tabor tramwajowy.Tramwaje modernizują we własnym zakresie pracownicy spółki Tramwaje Szczecińskie.
Do końca przyszłego roku spółka zmodernizuje 18 przegubowych tatr i 10 wagonów z rodziny 105 N. Ma to podnieść komfort pracy motorniczych oraz podróżowania dla pasażerów. Na trasy wyjechały już dwie zmodernizowane w ramach projektu tatry. Wkrótce dołączą do nich dwie kolejne, które niebawem zostaną dopuszczone do ruchu. Na trasach mogą pojawić się w kwietniu.
Głównym zamierzeniem modernizacji tych pojazdów jest wymiana znajdujących się w pojazdach przewodów elektrycznych. Każda modernizacja to wymiana kilku kilometrów kabli znajdujących się pod podłogą. Oprócz tego unowocześniane jest stanowisko motorniczego a każdy zmodernizowany wagon malowany jest w barwy Floating Garden. Wymieniane jest także obicie siedzeń. W tym roku spółka planuje zmodernizowanie łącznie 8-10 tatr. W przyszłym roku pozostałych.
W tym roku na trasach pojawić się mogą trzy składy zmodernizowanych tramwajów 105 N. W praktyce będą to całkowicie nowe pojazdy – z nowymi pudłami dostarczonymi przez firmę Modertrans. W Szczecinie jest już 8 z 10 zamówionych szkieletów wagonów Moderus Alfa.
Spółka już doświadczenie w takim sposobie modernizacji tramwajów. Wykonała już z własnych środków dwa składy tramwajów, które kursują po szczecińskich torowiskach.