Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Modernizacja linii Siedlce - Terespol

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
23-04-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

W Łukowie powstaje nowy wiadukt kolejowy, w Siedlcach przebudowywana jest przeprawa nad ul. Partyzantów, a w Międzyrzecu Podlaskim rozebrano kładkę dla pieszych i rozpoczęto budowę przejścia podziemnego – to  część prac, które są związane z realizowaną przez PKP Polskie Linie Kolejowe modernizacją linii kolejowej na odcinku Siedlce-Terespol.

W ramach realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe modernizacji linii kolejowej Siedlce – Terespol przebudowane zostaną 52 obiekty inżynieryjne, w tym przejazdy, kładki, wiadukty oraz nastawnie. Prace realizowane są na terenie Siedlec, Łukowa i Międzyrzeca Podlaskiego. W miejscowościach tych PLK zmodernizuje również perony.

Kompleksowa modernizacja peronów w Siedlcach, Łukowie i Międzyrzecu, która obejmie budowę wiat oraz instalację nowoczesnego systemu nagłośnienia i tablic informacyjnych, podniesie komfort i standard podróży. Perony zostaną podwyższone do 76 cm, czyli tak jak w aglomeracjach, np. w Warszawie. Wiaty, a także inne elementy tzw. małej architektury, jak np. ławki czy kosze zostaną wymienione na nowe.  Dzięki instalacji wind, perony będą bardziej przyjazne np. dla rodziców z dziećmi w wózkach i osób niepełnosprawnych.

W ramach robót na obiektach inżynieryjnych w Siedlcach trwają prace modernizacyjne na wiadukcie przy ul. Garwolińskiej.  Na remont czeka wiadukt przy ul. Łukowskiej. Jednak największą zmianą będzie budowa nowego tunelu drogowego. Kładka dla pieszych, która łączyła części miasta położone po obu stronach torów zostanie już rozebrana, a zastąpi ją tunel drogowy. – To będzie nowa jakość, bowiem poprowadzenie ruchu tunelem od ul. Kilińskiego do ul. Składowej, odkorkuje  dwa pozostałe wiadukty na stacji Siedlce. W ramach inwestycji pojawi się również oddzielny pas dla pieszych z dostępem na dwa nowobudowane perony – wyjaśnia  Grzegorz Łubik, dyrektor projektu z Centrum Realizacji Inwestycji PLK.

W Siedlcach trwa także budowa nowego peronu, przebudowa układu torowego i modernizacja sieci trakcyjnej oraz budowa nastawni. Wszystkie prace, w tym modernizacja peronów, mają zakończyć się w lipcu 2015 r.

Także i w Łukowie w ramach projektu modernizacji linii E20 powstanie nowy wiadukt, który zastąpi zlikwidowany przejazd kolejowy przy ul. Międzyrzeckiej. – W ciągu doby samochody zatrzymywały się przed przejazdem na około trzy godziny. Budowa wiaduktu przyniesie pasażerom i kierowcom wymierne korzyści – mówi Grzegorz Łubik. Prace rozpoczęły się 26 marca i potrwają do lipca 2015 r. Ponadto PKP Polskie Linie Kolejowe zaplanowały w Łukowie także modernizację przejazdów kolejowych przy ul. Jana Pawła II i ul. Wschodniej.  Powstanie także nowa kładka dla pieszych. Stacja Łuków zyska także dwa nowe perony, a dotychczasowy zostanie zdemontowany.

Z kolei w Międzyrzecu została rozebrana mocno już wyeksploatowana kładka, w miejsce której wybudowane zostanie przejście podziemne dla pieszych. Na czas remontu pasażerowie i przechodnie mogą korzystać z przejścia drogowego w ciągu ulic Partyzantów i Tadeusza Kościuszki. W związku z trwającymi pracami zamknięto peron wyspowy przenosząc cały ruch pasażerski Stacji Międzyrzec na peron znajdujący się przy budynku dworca.

Modernizowana trasa kolejowa pomiędzy Siedlcami i Terespolem to część międzynarodowej linii należącej do Transeuropejskiego Korytarza łączącego Berlin z Moskwą. Rozpoczęte prace są kontynuacją  pierwszego etapu projektu „Modernizacja linii kolejowej E20/CE20 na odcinku Siedlce-Terespol” w ramach, którego przebudowano tory, sieć trakcyjną, przejazdy kolejowe, a także obiekty inżynieryjne.

Drugi etap oprócz zmian w układzie torowym zakłada modernizację pozostałych elementów infrastruktury kolejowej - rozjazdów, przejazdów kolejowych, sieci trakcyjnej oraz budynków służących bezpośrednio prowadzeniu ruchu. Od podstaw zostaną wybudowane nastawnie w Siedlcach, Łukowie, Dziewulach oraz Międzyrzecu Podlaskim, gdzie aktualnie trwają prace budowlane.

Projekt współfinansowany jest ze środków pochodzących z Unii Europejskiej. Wartość umowy na wykonanie robót II Etapu przekracza 0,5 mld zł brutto.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5