Partnerzy serwisu:
Biznes

Modernizacja E30 Zabrze - Kraków: KIO odrzuca odwołanie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
08-03-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK, 8 marca 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Modernizacja E30 Zabrze - Kraków: KIO odrzuca odwołanie
Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła odwołanie jednego z uczestników przetargu na inżyniera kontraktu na linii E 30 na odcinku Zabrze – Katowice – Kraków. Tym samym potwierdziła, że PKP Polski Linie Kolejowe dokonały prawidłowego wyboru firmy, która ma pełnić nadzór nad pracami budowlanymi.

W postępowaniu przetargowym na nadzór nad robotami budowlanymi na linii E 30 (odcinek Sosnowiec Jęzor – Kraków Główny Towarowy) wzięło udział aż 12 firm. Komisja Przetargowa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybrała firmę, która będzie pełniła funkcję inżyniera kontraktu, a decyzję tę zatwierdził zarząd PKP PLK. Najkorzystniejszą propozycję przedstawiła firma Kolmen z Lublina.

Wybór ten zaskarżył jednak do Krajowej Izby Odwoławczej jeden z uczestników przetargu.

Jednakże 22 lutego br. Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła odwołanie skarżącego i tym samym przyznała rację Komisji Przetargowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., że dokonała właściwego wyboru.

– Uzasadnienie decyzji na piśmie dotrze do zainteresowanych stron w ciągu tygodnia, ale już dziś wiadomo, że Krajowa Izba Odwoławcza uznała odwołanie za bezzasadne. To otwiera nam drogę do podpisania umowy z firmą Kolmen z Lublina na pełnienie funkcji inżyniera kontraktu – wyjaśnia Janusz Pluta, dyrektor projektu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Decyzja KIO może zostać jeszcze w ciągu 7 dni od otrzymania uzasadnienia na piśmie zaskarżona przez firmę wnoszącą odwołanie do sądu administracyjnego, ale wydaje się to mało prawdopodobne. Skarżący musiałby wnieść 5-procentowe wadium od wysokości kwoty, o jaką się ubiegał w przetargu. W tym przypadku byłoby to ok. 450 tys. zł, które przepada, gdy wniosek jest bezzasadny i odrzucony przez sąd.

– Jeśli nie będzie dalszego ciągu odwołań, to dokumenty trafią do kontroli do Urzędu Zamówień Publicznych. Pozytywnej decyzji spodziewamy się w ciągu dwóch kolejnych tygodni. Umowę moglibyśmy podpisać z wykonawcą do końca miesiąca marca – dodaje Janusz Pluta.

Realizacja projektu POIiŚ 7.1-11.1 „Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków” polega na kompleksowej modernizacji wszystkich elementów infrastruktury kolejowej linii E 30, na odcinku Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa – Kraków Główny Towarowy (dotyczy linii kolejowych nr 134 i nr 133). Zakończenie realizacji robót planowane jest na czerwiec 2014 r. Projekt POIiŚ 7.1-11.1 jest realizowany w systemie „projektuj i buduj” w ramach czterech postępowań przetargowych dla następujących odcinków:

1. Przetarg nr 1: Modernizacja odcinków: Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa (km 6,847-0,000 linii nr 134); Jaworzno Szczakowa – Trzebinia (km 15,810-29,110 linii nr 133),
2. Przetarg nr 2: Modernizacja odcinka: Trzebinia – Krzeszowice (17,6 km linii nr 133);
3. Przetarg nr 3: Modernizacja odcinka: Krzeszowice – Kraków Główny Towarowy (20,5 km linii nr 133);
4. Przetarg nr 4: Sygnalizacja dla obszaru: LCS Jaworzno Szczakowa, LCS Trzebinia, LCS Kraków Mydlniki (6,9 km linii nr 134 oraz 51,8 km linii nr 133).

Oprócz czterech kontraktów na realizację robót budowlanych, a także toczącego się postępowania na nadzór nad robotami budowlanymi, w ramach projektu realizowane są też kontrakty na:

* działania informująco-promujące (15.11.2010 r. została podpisana umowa z wykonawcą),
* wykonanie budowy i przebudowy sieci i urządzeń stanowiących układ zasilania kolejowej trakcji elektrycznej przez PKP Energetyka S.A. (trwa procedura uzgodnienia treści porozumienia i umowy).

Celem modernizacji linii E 30 jest dostosowanie stacji i szlaków do warunków technicznych, wynikających z umów AGC i AGTC dla korytarzy transportowych, tj. do kursowania pociągów pasażerskich z taborem klasycznym z prędkością maksymalną 160 km/h i pociągów towarowych z prędkością maksymalną 120 km/h.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5