Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Moda na kolej na Zamojszczyźnie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-07-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Lubelska Kolej

Podziel się ze znajomymi:

- Oto  od pewnego  czasu w Zamościu i okolicy pociągi zrobiły się  bardzo modne. To  już nie tylko turyści czy studenci, ale  zwykli mieszkańcy organizują się w większe czy też mniejsze rodzinne grupy, żeby chociaż na krótkim odcinku przejechać się po torach - uważają autorzy portalu "Lubelska Kolej".

Jak zauważają autorzy strony, podróżni wybierają podróż szynobusem, bowiem ciuchcia, jak potocznie nazywany jest pociąg Hetman, na takie nie długie wyprawy jest dla przeciętnego śmiertelnika za drogi, a i jeździ po Roztoczu wtedy, kiedy wszyscy jeszcze śpią.

Pewnie z tych powodów, idąc za ciosem, spółka Przewozy Regionalne zorganizowała przejazd z Lublina do Zamościa dla stypendystów fundacji: „ Dzieło Nowego Tysiąclecia”. Trzeba przyznać, że było to skomplikowane przedsięwzięcie logistyczne, bowiem uczestników wyprawy było około 1.300. Pociąg niewątpliwie wydawał się być najrozsądniejszym środkiem lokomocji dla tak licznej grupy zorganizowanej, nie mniej jednak, w ubiegłym roku zapewne  nie brano by nawet takiej formy pod uwagę, tylko  zamówiono  odpowiednią liczbę  autokarów - czytamy w portalu.

- Samorządowi kolejarze postawili na najbardziej sprawdzone wzorce sprowadzając do Lublina 10 wagonów piętrowych serii Bdhpumn. Trzeba podkreślić, że lubelski oddział Spółki nie posiada żadnych wagonów doczepnych, przynajmniej sprawnych, bowiem trupy schowane po różnych krzakach pewnie by się jeszcze odnalazły. Piętrusy przyjechały do nas z Poznania. Standard tych wagonów jest całkiem względny, są niskopodłogowe, mają przyjazne wnętrza, miękkie siedzenia oraz na przyzwoitym poziomie toalety. Wadą może być słaba wentylacja: nie ma klimatyzacji a  okna nie otwierają się w całości -  są  tylko uchylne niewielkie lufciki. Tak czy inaczej, lepszym taborem do przewozu takiej dużej grupy osób przewoźnik nie dysponuje - relacjonuje Lubelska Kolej.

Muszę  przyznać, że  spodziewałem się opóźnienia, gdyż  podejrzewałem, że lokomotywa SU42, którą Przewozy Regionalne wyznaczyły do obsługi pociągu nie poradzi sobie z jego masą. Tymczasem skład poruszał  bez żadnych odchyleń w stosunku do czasu prognozowanego, a nawet zdarzało się, że do niektórych stacji po drodze dojeżdżał 2 – 3 minuty przed planowanym przyjazdem. Spalinówka ciągnęła wagony od Rejowca do Zamościa, natomiast z Lublina do Rejowca do pociągu zaprzęgnięta była elektryczna ET22.  „Bordowy polsat” (SU42 – 509) spisał się na medal, wywołując nie małą sensację i zdziwienie po trasie swojego przejazdu.

Więcej

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Chiny. Ukończono pierwszą na świecie pętlę kolejową wokół pustyni

Infrastruktura

Chiny. Ukończono pierwszą na świecie pętlę kolejową wokół pustyni

Przemysław Farsewicz 31 października 2021

Pierwsza linia kolejowa połączyła Afganistan z Iranem

Infrastruktura

Czy kolej ma jeszcze jak stać na węglu?

Infrastruktura

Czy kolej ma jeszcze jak stać na węglu?

Jakub Madrjas 04 maja 2021

Mknąc po szynach 100km/h

Infrastruktura

Mknąc po szynach 100km/h

Włodzimierz Winek 26 grudnia 2020

W styczniu zdrożeją bilety kolejowe w Niderlandach

Infrastruktura

W styczniu zdrożeją bilety kolejowe w Niderlandach

Artur Bogdanowicz 13 listopada 2020

"Turyzm kolejowy", czyli o początkach turystyki kolejowej w Polsce

Infrastruktura

Zobacz również:

Chiny. Ukończono pierwszą na świecie pętlę kolejową wokół pustyni

Infrastruktura

Chiny. Ukończono pierwszą na świecie pętlę kolejową wokół pustyni

Przemysław Farsewicz 31 października 2021

Pierwsza linia kolejowa połączyła Afganistan z Iranem

Infrastruktura

Czy kolej ma jeszcze jak stać na węglu?

Infrastruktura

Czy kolej ma jeszcze jak stać na węglu?

Jakub Madrjas 04 maja 2021

Mknąc po szynach 100km/h

Infrastruktura

Mknąc po szynach 100km/h

Włodzimierz Winek 26 grudnia 2020

W styczniu zdrożeją bilety kolejowe w Niderlandach

Infrastruktura

W styczniu zdrożeją bilety kolejowe w Niderlandach

Artur Bogdanowicz 13 listopada 2020

"Turyzm kolejowy", czyli o początkach turystyki kolejowej w Polsce

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5