NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Mniejsza dotacja unijna na Pendolino

| wu, Rynek Kolejowy 20.11.2014 177

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-11-20 13:07:57 Autor: Kryniczanin
---.204.30.237.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Będziemy jeszcze większym płatnikiem netto.
2014-11-20 13:18:45 Autor: Radek76
---.play-internet.pl
Pooklosie bezsensownej decyzji o rezygnacji z linii Y. Wyszlo ze Nowakowa bieda szybka kolej wyjdzie bardzo drogo
2014-11-20 13:25:39 Autor: glasses facialized
---.compute-1.amazonaws.com
Czyli bilety beda mogly byc tansze?
2014-11-20 13:30:44 Autor: Małopolanin
---.168.193.198
@Radek76
Za dużo PiS-owskich ekspertów się naczytałeś. Y nie miał nic wspólnego z Pendolino.
2014-11-20 13:38:39 Autor: Zuza
---.dynamic.gprs.plus.pl
14 baniek EUR dotacji mniej nie zmienia zasadniczo sytuacji przewoźnika

Kilkanaście milionów PLN przychodów mniej ze sprzedaży biletów na zamkniętej od 12.10 trasie Warszawa-Białystok nie zmienia zasadniczo sytuacji przewoźnika

Kilka milionów PLN przychodów ze sprzedaży biletów mniej w związku z unieruchomieniem na 5 dni sprzedaży internetowej i w blietomatach nie zmienia zasadniczo sytuacji przewoźnika
2014-11-20 13:46:26 Autor: daniel
---.e-wro.net.pl
W takim razie zrezygnowałbym(o ile to możliwe) z dotacji i wtedy wywalił postoje we Włoszczowie, Lublińcu i innych Iławach. Oczywiście, nie ze wszystkich połączeń. Wtedy można by też okazjonalnie puszczać Pendo do innych miast.
2014-11-20 13:55:09 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
@Zuza

Chyba błędnie interpretujesz sformułowanie "nie zmienia zasadniczo sytuacji przewoźnika". Chodzi zapewne o to, że trupa nie da się już drugi raz zabić.
2014-11-20 14:10:32 Autor: Tik-Tak
---.dynamic.gprs.plus.pl
Zara, jak to miało być. Sławek mówił coś o 200 mln EUR dotacji. Na razie jest 74 mln a podchodząc optymistycznie skończy się na połowie tej kwoty
2014-11-20 14:26:17 Autor: Spoko
---.205.179.165.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
I tak Karnowskiego i Paszkiewicza z całymi zarządami nie odwołają. Przecież od razu stołki musiałoby stracić ok 1000 nowych "specjalistów" od kolei przyjętych przez tych Panów. Nowa Pani Minister niestety nie rządzi a jedynie administruje kolejami w oparciu o doktrynę wg której należy wyciąć wszystkich kolejarzy ze wszystkich zarządów i zastąpić ich specjalistami z banków, petrochemii, azotów, szklarni, sklepów odzieżowych oraz warszawskich spółek i urzędów miejskich. Uważam że ten eksperyment się źle skończy (ale nie dla tych Panów - odprawy mają zagwarantowane w setkach tysięcy złotych) tylko dla całej kolei i ich pracowników. Do tego dochodzi prywatyzacja światłowodów kolejowych i central telefonicznych. Ktoś nie ma wyobraźni nad bezpieczeństwem Państwa Polskiego.
2014-11-20 14:28:31 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Decyzja KE jest oczywista - Unia popiera rozwój n o w o c z e s n e g o transportu kolejowego - czyli konkurencyjnego pod względem ceny i czasu przejazdu wobec innych rodzajów komunikacji. O "parawahadełku" (polskim Pendolino) nie da się żadną miarą powiedzieć, że zapewnia szybką (w świetle standardów europejskich) podróż! Brawo "fachowcy" z PLK! Dzieki waszym staraniom tracimy kolejne miliony... Tak trzymać!
2014-11-20 14:39:17 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Kryniczanin

Będziemy jeszcze większym płatnikiem netto Jeśli to piszesz jako pracownik PKP IC to rozumiem. Ale jeśli nie to o co wam wszystkim chodzi firma wzięła kredyt w banku i postarała się o dofinasowanie UE firmy prywatne też je dostają więc co tu jest "wasze" nic. To że głównym udziałowcem jest SP nie znaczy że tam cokolwiek do was należy albo że wy do czegoś dopłacacie nawet jeśli brać uwagę 125 mln euro dotacji z ministerstwa to po likwidacji kosztów w postaci TLK i taka nie dopłacacie. To jest spółka prawa handlowego której właściciel narzucił ze względu na politykę działalność charytatywną nie płacą za to rachunku rzucił ochłapy. W 2007 PKP IC mała prawie 50 mln zysku na dzisiejsze pieniądze będzie z 80 mln. Jest raport NIK na ten temat warto poczytać. Gdyby firma mogła mieć tylko ekspresy i Podolino zysk pojawił by się bardzo szybko bez żadnej dotacji. Natomiast wszelkimi TLK i tym podobnymi niech się zajmie państwo i niech znajdzie jelenia który będzie to robił za gorsze.
2014-11-20 14:46:43 Autor: Kryniczanin
---.204.30.237.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Trako:
"Kryniczanin

Będziemy jeszcze większym płatnikiem netto Jeśli to piszesz jako pracownik PKP IC to rozumiem. Ale jeśli nie to o co wam wszystkim chodzi firma wzięła kredyt w banku i postarała się o dofinasowanie UE firmy prywatne też je dostają więc co tu jest "wasze" nic. To że głównym udziałowcem jest SP nie znaczy że tam cokolwiek do was należy albo że wy do czegoś dopłacacie nawet jeśli brać uwagę 125 mln euro dotacji z ministerstwa to po likwidacji kosztów w postaci TLK i taka nie dopłacacie. To jest spółka prawa handlowego której właściciel narzucił ze względu na politykę działalność charytatywną nie płacą za to rachunku rzucił ochłapy. W 2007 PKP IC mała prawie 50 mln zysku na dzisiejsze pieniądze będzie z 80 mln. Jest raport NIK na ten temat warto poczytać. Gdyby firma mogła mieć tylko ekspresy i Podolino zysk pojawił by się bardzo szybko bez żadnej dotacji. Natomiast wszelkimi TLK i tym podobnymi niech się zajmie państwo i niech znajdzie jelenia który będzie to robił za gorsze."
Nie byłem, nie jestem i nie będę pracownikiem IC. IC w 2008 chciano "dokapitalizować" i "dokapitalizowano" jak każdy widzi. Jedyna różnica to taka iż już w 2004 IC pchało się w segment dzienny D (Wybrzeże, Pobrzeże, Starosta, Zielonogórzanin, Gałczyński) wcześniej z Nocnymi Ex. I ta kwota dotacji też jest przerażająca jak porówna się ją choćby z 2007 bądź 2008 i PR i ich kulawą bądź kulawą jednak siatką połączen.
2014-11-20 14:51:29 Autor: gustaw
---.120.225.195.static.bait.pl
zachętą dla podróżnych w pociągach pendolino powinna być taryfa TLK
2014-11-20 15:10:31 Autor: soad
---.dynamic.chello.pl
też mi rewelacja - to było wiadome rok temu
a wiadomo coś o pracach nad rewitalizacją linii Katowice - Kraków?
2014-11-20 17:29:28 Autor: ET41-101
---.tktelekom.pl
http://www.biztok.pl/biznes/za-pendolino-przeplacilismy-ponad-200-mln-zl-dotacja-z-unii-bedzie-nizsza_a18847
2014-11-20 17:41:54 Autor: Dziobię - więc jestem
---.centertel.pl
Jak długo w wyniku tych umów będzie się musiało we Włoszczowie zatrzymywać Pendolino, ile lat?!
2014-11-20 18:21:52 Autor: H
---.dynamic.chello.pl
PLK leży, IC leży i nic nikomu się nie dzieje. Kpina z obywateli i bezczelność oraz bezmyślność rządzących. A w grudniu, jeśli przyjdzie mróz -10, to może 1 pendolino pojedzie i do szczytu bezczelności będzie tylko brakować pani od taki mamy klimat.
2014-11-20 19:12:40 Autor: zygizyg
---.toya.net.pl
Mnie tylko jedno zastanawia, od paru miesięcy dzień w dzień jak wchodzę na ten portal zawsze musi być co najmniej jeden news o pendolino. Czy w tym kraju jedyny problem kolejowy to po ile będą bilety na te złomy, ile ich wyjedzie w grudniu i nie wiadomo co jeszcze z tym czymś w roli głównej?

95% użytkowników kolei (i mam na myśli tu ludzi, którzy regularnie korzystają z kolei, a nie o namiętnie śliniących się na samo słowo 'pendolino' ) ma głęboko gdzieś to całe pendolino. Ich obchodzi żeby w cywilizowanych warunkach za przystępną cenę przemieścić się z punktu A do punktu B. I TO JEST OBOWIĄZEK TEJ SPÓŁKI. Bez względu na to czy jest sens ekonomiczny czy nie ma sensu, bo za to dostają dotację. Więc po co robią tą żałosną propagandę z pendolino rodem z prl - u. To tak jakby kupić sobie super wypasiony portfel za ostatnie pieniądze.

Ludzie zajmijmy się realnymi problemami. Podam tu tylko dwa przykłady od siebie. Od prawie 6 lat co najmniej dwa razy w tygodniu jeżdżę a trasie łódź-lublin i tyle samo na trasie łódż-skarżysko. Czy to jest normalne żeby na tych trasach od 6 lat nie było cywilizowanego połączenia? Łódż-Lublin - średni czas przejazdu ponad 5h - to nie jest normalne, Łódź - Skarżysko podobnie (+zwiedzanie po drodze 4 województw) - nie no istna rewelacja. Ale oczywiście od grudnia wszystko się zmieni bo wchodzi nowa jakość - tylko co mi - zwykłemu użytkownikowi kolei to da.

Dlatego z niecierpliwością oczekuję nowych tras otwieranych przez PB i myślę, że takich jak ja jest bardzo wielu, takich którzy długo zostawali z koleją mimo dłuższych czasów przejazdu, ale ile można czekać na coś co nigdy się nie pojawi?
2014-11-20 19:30:16 Autor: art123
---.dynamic.chello.pl
http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-ke-pendolino-w-polsce-nie-ma-warunkow,nId,1561624 Jak już nawet KE mówi, że pendolino nie jest pociągiem na polskie tory to znak, że osiągnięto niższy poziom od poziomu dna. Ciekawe, kiedy całą dotację zabiorą, bo chyba to wszystko w tym właśnie kierunku zmierza. Jasny sygnał, że chodziło jedynie o to, aby Alstomowi i kolesiom z PKP napchać do kieszeni kasy. Oczywiście kosztem wszystkich obywateli Polski.
2014-11-20 19:56:48 Autor: prostakzplacu
---.radom.vectranet.pl
Panie RW szanowny!!!!
Rób pan coś bo pier......olino okradają!!!
buuuuuuuuuuhahahahahahahahahahahah
buuuuuuuuuuuuuuuhahahbuhahahahahah
2014-11-20 20:04:48 Autor: w.d
---.dynamic.chello.pl
Jesli zabiora dotacje to automatycznie Pendolino pojedzie szybciej gdyz nie
bedzie sie musial zatrzymywac w e Wloszczowej PLN , ani Ilawie a poza tym
stanieje gdyz rzad bedzie mogl dotowac pociagi.
2014-11-20 22:56:27 Autor: PB-mktg
---.play-internet.pl
Szanowna redakcjo Rynku Kolejowego - proszę o blokowanie wypowiedzi takich ludzi, ponieważ stosują Oni nieuczciwe praktyki marketingowe.

Pokazują w negatywnym świetle kolej i w pozytywnym znaczeniu przewoźnika autobusowego.

Należy z tym skończyć! Jest to typowe naganianie na usługi PB i w ten sposób, niezależny przewoźnik autobusowy otrzymuje darmową reklamę usług!
2014-11-21 07:38:17 Autor: sent
---.net.tauron-pe.pl
pokażcie teraz japy tfusska i novvaka - ludzi którzy za nic nie odpowiadają, którzy śmieją się nam w twarz, a co poniektórzy jeszcze na takich głosują
żenua
2014-11-21 10:19:40 Autor: roman
---.centertel.pl
Gdzie jest Krzysztof "Iwan" Waszkiewicz - znany i lubiany wideobloger. Podobno nie bierze już udziału w jazdach próbnych ED250 (bo zajmował za dużo miejsca w kabinie). Gdzie jest Robert "Dziobak" Wyszyński - gdzie są obrońcy nowej jakości dziobaka? Chyba jak zwykle sukces ma wielu ojców a porażka jest tradycyjnie sierotą :)
2014-11-21 12:29:33 Autor: g
---.serwistal.pl
Nie ma to jak EU07 na czele składu. I Polsce niewiele więcej potrzeba. Zakup "Pendolino" , które de facto nie jest Pendolinem był pomysłem idiotycznym, a że popełnili go idioci to ukarani nie będą. - Czyli jak zwykle w polskim cyrku. Zakup Dartów i Flirtów też trudno nazwać sukcesem. W polskich warunkach sensownym, uzasadnionym ekonomicznie oraz sprawdzonym zakupem taboru dalekobieżnego byłby zakup nowych wagonów przedziałowych oraz bezprzedziałowych z v=200km/h + zakup lokomotyw również o v=200km/h. Oprócz tego zmodernizować więcej EU07 do standardu EU07A. Takie zakupy pozwalają zadowolić pasażerów tych którzy lubią podróż w przedziale i tych którzy nie. Prędkość do 200km/h jest i będzie bardzo długo w Polsce wystarczająca. A co wydaje się najważniejsze to składy - wagony+lokomotywa można każdorazowo w razie potrzeb wydłużać lub skracać - sezon urlopowy / poza sezonem url. Doprawdy trudno zrozumieć kto w MIR i PKP IC podejmuje decyzje na poziomie człowieka z debilizmem ba, właściwie to gorzej bo urzędnicy mają porządne wykształcenie ,a zatem z tym wykształceniem podejmując decyzję cech...je ich idiotyzm, marnotrawstwo publicznych pieniędzy, niegospodarność itd. No i najczęściej za swoje działania nie ponoszą konsekwencji. Nowak we Wrocławiu zachwycał się pierwszym pociągiem Alstomu i już wtedy były najróżniejsze wątpliwości dot. tego zakupu. A teraz jest kompromitacja za którą po raz "enty" społeczeństwo zapłaci. Ile jeszcze musi być tych afer i kompromitacji???!!! Chyba tak bez końca u nas będzie!
2014-11-21 12:49:34 Autor: gość
---.tktelekom.pl
Głosujcie dalej na PO!!! resztę kolei zlikwidują! Głosujcie
2014-11-21 13:47:59 Autor: Małopolanin
---.168.193.198
PO? A kto obiecywał w maju 2007 "polskie TGV" na Euro 2012? :D
2014-11-21 16:17:50 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
g

Panie g chyba się pan urodziłeś ze 30 lat za późno. Cała Europa ba cały świat idzie w stronę EZT i SZT bo to tańsze łatwiejsze w obsłudze i mniej energochłonne. Tak samo z przedziałami od tego też się odchodzi chyba że w klasie super extra biznes za 3 razy tyle ile kosztuje zwykły bilet. Bo bez przedziałów to więcej ludu wejdzie większe bezpieczeństwo i kultura bo jakieś menty nie zrobią raczej imprezy w bez przedziałowym a raczej mniejsza jest na to szansa. Zazwyczaj ktoś zareaguje choćby przez użycie numeru 112. Takie są trendy i ekonomia. A co do wydłużania składów to żadna normalna firma nie będzie trzymać 100 wagonów na 3 dni w roku bo to jest majątek który nie pracuje po pierwsze a po drugie musi być regularnie serwisowany co kosztuje dużo pieniędzy.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5