Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Mniej Pendolino niż zakładano. Przez opóźnione odbiory

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
05-09-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
kch, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Mniej Pendolino niż zakładano. Przez opóźnione odbiory
Zamiast 20 składów – będzie 17. Pasażerom pozostanie jeszcze mniej – 12-14 pociągów. Pozostałe będą w rezerwie.

— Pierwotny harmonogram projektu przewidywał przekazanie przez producenta pierwszych pociągów z pełną dokumentacją (czyli homologacją UTK)  6 maja, czyli zakładał 7 miesięcy na przygotowanie składów do jazdy z pasażerami. Obecnie, jeśli Alstom uzyska decyzję Urzędu Transportu Kolejowego w połowie września, czas ten skróci się niemal trzykrotnie — podkreśla Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity.

2,5 miesiąca to bardzo mało czasu na przeprowadzenie odbiorów taboru – a przypomnijmy, procedura jest dwuetapowa: pierwszy etap „statyczny” polega na sprawdzeniu zgodności pociągu z dokumentacją i zamówieniem i drugi „dynamiczny”, czyli testy ruchowe pociągu.

— Jest to standardowe działanie, którego celem jest eliminacja wszelkich możliwych usterek i właściwe wdrożenie nowych pojazdów do ruchu pasażerskiego. Z tego względu PKP Intercity przygotowało rozwiązanie zakładające wykorzystanie w grudniu 17 pojazdów. Pociągi pojadą we wszystkich planowanych relacjach, czyli z Warszawy do: Trójmiasta, Krakowa, Katowic i Wrocławia. Obsłużą połączenia cieszące się największym zainteresowaniem – dodaje Zuzanna Szopowska.

Pozostałe pociągi Pendolino będą wprowadzane do rozkładu jazdy przy okazji przyszłorocznych korekt.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CPK z przetargiem na studium dla łącznika polskich i czeskich linii KDP

Infrastruktura

Hiszpania z nowym odcinkiem kolei dużych prędkości

Tabor i technika

Hiszpania z nowym odcinkiem kolei dużych prędkości

Michał Szymajda 28 października 2020

Kolej dużych prędkości pobiegnie w Chinach pod wodą

Infrastruktura

Malezja rezygnuje ze spektakularnego projektu. Nie będzie KDP

Infrastruktura

Chińczycy prezentują koncepcję pociągów na Igrzyska Olimpijskie w Pekinie

Tabor i technika

Zobacz również:

CPK z przetargiem na studium dla łącznika polskich i czeskich linii KDP

Infrastruktura

Hiszpania z nowym odcinkiem kolei dużych prędkości

Tabor i technika

Hiszpania z nowym odcinkiem kolei dużych prędkości

Michał Szymajda 28 października 2020

Kolej dużych prędkości pobiegnie w Chinach pod wodą

Infrastruktura

Malezja rezygnuje ze spektakularnego projektu. Nie będzie KDP

Infrastruktura

Chińczycy prezentują koncepcję pociągów na Igrzyska Olimpijskie w Pekinie

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5