Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

MIR: Przepustowość linii do Trójmiasta jest wystarczająca

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
07-07-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paweł Rydzński, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
MIR: Przepustowość linii do Trójmiasta jest wystarczająca
Zdaniem Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, przepustowość linii kolejowych do portów morskich jest obecnie na wystarczającym poziomie. MIR deklaruje jednocześnie, że będzie podejmować w najbliższych latach działania, które mają tę przepustowość poprawić. O konkretach jednak nie mówi.

Przedstawiciele środowisk związanych z trójmiejskimi portami alarmują, iż przepustowość linii kolejowych do Trójmiasta jest niewystarczająca i jeśli nie ulegnie wyraźnej poprawie, to w najbliższych latach problem ten może nawet utrudnić dalszy rozwój portów.

– Gdy uruchomiona zostanie PKM i kursowanie rozpoczną Pendolino, to popyt na pracę eksploatacyjną wśród przewoźników pasażerskich zwiększy się. Stąd zwiększenie przepustowości linii 201 jest sprawą niezwykle istotną. Marzy mi się, by na całym odcinku pomiędzy Gdynią i Maksymilianowem była to linia dwutorowa. Skierowanie większej liczby „gdyńskich” pociągów trasą przez Kościerzynę odciąży w istotny sposób trasę pomiędzy Gdańskiem, Tczewem i Maksymilianowem, na czym w istotny sposób skorzysta port w Gdańsku – mówił np. niedawno w rozmowie z „RK” Janusz Jarosiński, prezes Portu Gdynia.

MIR nie zgadza się, że przepustowość jest niska

Tego rodzaju opinii publikowaliśmy wiele w ostatnich tygodniach. Na bariery związane z niską przepustowością węzła zwrócił uwagę zarówno raport ZDG TOR, jak i raport UTK. MIR ma jednak na ten temat nieco inne zdanie.

– Przepustowość linii kolejowych do portów morskich jest obecnie na wystarczającym poziomie. Jednocześnie prowadzone są inwestycje, które ułatwią dostęp kolejowy do portów trójmiejskich, takie jak modernizacja linii kolejowej E 65/C-E 65 na odcinku Warszawa – Gdynia, projekt poprawy dostępu kolejowego do Portu Gdańsk, rewitalizacja i modernizacja tzw. „Kościerskiego korytarza kolejowego”, poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni – czytamy w oświadczeniu przesłanym do naszej redakcji przez biuro prasowe MIR.

Resort twierdzi jednak, że prowadzone też będą dalsze działania, których efektem może być podjęcie decyzji o modernizacji linii 201. Nie otrzymaliśmy jednak z MIR konkretnych informacji, jaki jest dokładny planowany zakres ewentualnych inwestycji.

– Kolejnym krokiem będzie zakończenie analiz dotyczących przepustowości odcinka Gdynia-Tczew, co pozwoli na przeprowadzenie prac studialnych dla modernizacji linii 201 na odcinku Gdynia-Maksymilianowo. W zależności od wyników studium wykonalności, podjęte zostaną decyzje dotyczące modernizacji linii 201. Równolegle prowadzone są prace dotyczące optymalizacji rozkładu jazdy, co pozwoli na prowadzenie zwiększonego ruchu do i z portów. Infrastruktura kolejowa będzie unowocześniana również w perspektywie finansowej 2014-2020. Obok modernizacji i rewitalizacji linii kolejowych będą realizowane projekty multilokalizacyjne, obejmujące m.in. przebudowę stacji i przystanków kolejowych, przebudowę przejazdów, kładek, elektryfikację odcinków – informuje MIR.

Zmiana w papierach przybliża realizację inwestycji?

Resort infrastruktury i rozwoju zauważa także, że w Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku wprowadzone zostały zmiany polegające na przesunięciu dwóch projektów, ujętych dotychczas na liście projektów kolejowych, na listę projektów morskich. Chodzi o prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto, obejmującym linie 201 i 203 (etap I i etap II, wraz z elektryfikacją). Zdaniem MIR, przesuniecie zwiększyło szanse projektów na uzyskanie dofinansowania z POIiŚ.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Liberadzki: Podział MIR raczej przysłuży się Polsce

Świat

Liberadzki: Podział MIR raczej przysłuży się Polsce

lp, Rynek Kolejowy 19 listopada 2015

Maria Wasiak pokieruje Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju

Kadry

Maria Wasiak pokieruje Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju

jm/pr, Rynek Kolejowy 19 września 2014

MIR: Nie mamy pieniędzy na pociąg w kierunku Legnicy i Goerlitz

Pasażer

MIR: Nie mamy pieniędzy na pociąg w kierunku Legnicy i Goerlitz

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 04 marca 2015

Lobbują za nową linią kolejową do Zakopanego

Infrastruktura

Lobbują za nową linią kolejową do Zakopanego

pociagautobusgory.pl/Rynek Kolejowy 24 marca 2015

Zobacz również:

Liberadzki: Podział MIR raczej przysłuży się Polsce

Świat

Liberadzki: Podział MIR raczej przysłuży się Polsce

lp, Rynek Kolejowy 19 listopada 2015

Maria Wasiak pokieruje Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju

Kadry

Maria Wasiak pokieruje Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju

jm/pr, Rynek Kolejowy 19 września 2014

MIR: Nie mamy pieniędzy na pociąg w kierunku Legnicy i Goerlitz

Pasażer

MIR: Nie mamy pieniędzy na pociąg w kierunku Legnicy i Goerlitz

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 04 marca 2015

Lobbują za nową linią kolejową do Zakopanego

Infrastruktura

Lobbują za nową linią kolejową do Zakopanego

pociagautobusgory.pl/Rynek Kolejowy 24 marca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5