NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Mimo zimy poprawiła się punktualność kolei. Dane za pierwszy kwartał

| Martyn Janduła 31.05.2017 205

Mimo zimy poprawiła się punktualność kolei. Dane za pierwszy kwartał
fot. Martyn Janduła
W pierwszym – zimowym – kwartale 2017 roku poprawił się parametr punktualności kolejowych przewozów pasażerskich. W okresie tym punktualność polskich przewoźników kształtowała się na poziomie 92,1% i była lepsza od końcówki 2016 roku.
O prawie 3 punkty procentowe wzrosła średnia punktualność na kolei przez pierwsze trzy miesiące 2017 roku. We wcześniejszym kwartale parametr ten kształtował się na poziomie 89,42%, z kolei obecnie wyniósł 92,1%. W tym okresie licencjonowani przewoźnicy kolejowi uruchomili łącznie 423,8 tys. pociągów. Znowu jest to więcej o ok. 4,6 tys. niż w IV kwartale 2016 roku.

Średni czas opóźnień pociągów – z wyłączeniem opóźnień poniżej 5 minut na przybyciu – wyniósł 17 min. i 35 sek. Z kolei średni czas opóźnień pociągów na stacji końcowej wraz z opóźnieniami do 5 minut wyniósł 8 minut 53 sekundy (lepiej o 23 sekundy względem IV kwartału 2016). Wszystko dlatego, że największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione do 5 minut. Ich udział w ogólnej liczbie uruchamianych połączeń wyniósł 56,6%, co daje ponad 43,6 tysiąca. Kolejny znaczący próg opóźnień zarejestrowano w przedziale od 5 do 60 minut – 41,4% (ponad 31,9 tysiąca). Odwołano z kolei 1 912 pociągów. W czwartym kwartale było to 1055.

WKD znowu w dobrej formie

Wzorem punktualności w pierwszym kwartale pochwalić się może Warszawska Kolej Dojazdowa. Zakończenie modernizacji infrastruktury pozytywnie wpłynęło na wyniki przewoźnika, który po krótkiej przerwie wrócił na miejsce lidera. Parametr punktualności wyniósł 99,61%.

O jeden punkt procentowy niżej znalazła się PKP SKM Trójmiasto z wynikiem 98,56%. Wśród grona zaszczytnej trójki znalazła się także Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Spółka uzyskała wskaźnik 95,48%. Oczywiście warto również odnotować obecność przewoźnika UBB GMBH z wynikiem 99,35%, ma on jednak bardzo krótką trasę w Polsce.

PKP IC też poprawiło wynik

Dobry wynik osiągnęły w pierwszym kwartale Przewozy Regionalne. Spółka przetrwała zimowy okres bez większych spóźnień. Udział punktualnych składów wyniósł w tym przypadku 92,53%. W poprzednim kwartale uzyskały one 89,15%. Najsłabiej wciąż plasuje się PKP Intercity, którego parametr punktualności wyniósł 75,85%. Udało się poprawić o 4 p.p., jednak warto przypomnieć, że spółka rok 2016 rozpoczęła z dość dobrym wskaźnikiem punktualności na poziomie 81,19%, zaś końcówka roku przyniosła spadek do poziomu 71,90%.

Wśród przewoźników regionalnych, najmniejszy parametr punktualności za pierwszy kwartał 2017 roku uzyskały Koleje Małopolskie – 89,47%. Tuż przed nimi są Koleje Dolnośląskie – 89,91%.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45775)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (45775)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5