Partnerzy serwisu:
Pasażer

Mimo zimy poprawiła się punktualność kolei. Dane za pierwszy kwartał

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-05-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Mimo zimy poprawiła się punktualność kolei. Dane za pierwszy kwartał
fot. Martyn Janduła
W pierwszym – zimowym – kwartale 2017 roku poprawił się parametr punktualności kolejowych przewozów pasażerskich. W okresie tym punktualność polskich przewoźników kształtowała się na poziomie 92,1% i była lepsza od końcówki 2016 roku.

O prawie 3 punkty procentowe wzrosła średnia punktualność na kolei przez pierwsze trzy miesiące 2017 roku. We wcześniejszym kwartale parametr ten kształtował się na poziomie 89,42%, z kolei obecnie wyniósł 92,1%. W tym okresie licencjonowani przewoźnicy kolejowi uruchomili łącznie 423,8 tys. pociągów. Znowu jest to więcej o ok. 4,6 tys. niż w IV kwartale 2016 roku.

Średni czas opóźnień pociągów – z wyłączeniem opóźnień poniżej 5 minut na przybyciu – wyniósł 17 min. i 35 sek. Z kolei średni czas opóźnień pociągów na stacji końcowej wraz z opóźnieniami do 5 minut wyniósł 8 minut 53 sekundy (lepiej o 23 sekundy względem IV kwartału 2016). Wszystko dlatego, że największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione do 5 minut. Ich udział w ogólnej liczbie uruchamianych połączeń wyniósł 56,6%, co daje ponad 43,6 tysiąca. Kolejny znaczący próg opóźnień zarejestrowano w przedziale od 5 do 60 minut – 41,4% (ponad 31,9 tysiąca). Odwołano z kolei 1 912 pociągów. W czwartym kwartale było to 1055.

WKD znowu w dobrej formie

Wzorem punktualności w pierwszym kwartale pochwalić się może Warszawska Kolej Dojazdowa. Zakończenie modernizacji infrastruktury pozytywnie wpłynęło na wyniki przewoźnika, który po krótkiej przerwie wrócił na miejsce lidera. Parametr punktualności wyniósł 99,61%.

O jeden punkt procentowy niżej znalazła się PKP SKM Trójmiasto z wynikiem 98,56%. Wśród grona zaszczytnej trójki znalazła się także Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Spółka uzyskała wskaźnik 95,48%. Oczywiście warto również odnotować obecność przewoźnika UBB GMBH z wynikiem 99,35%, ma on jednak bardzo krótką trasę w Polsce.

PKP IC też poprawiło wynik

Dobry wynik osiągnęły w pierwszym kwartale Przewozy Regionalne. Spółka przetrwała zimowy okres bez większych spóźnień. Udział punktualnych składów wyniósł w tym przypadku 92,53%. W poprzednim kwartale uzyskały one 89,15%. Najsłabiej wciąż plasuje się PKP Intercity, którego parametr punktualności wyniósł 75,85%. Udało się poprawić o 4 p.p., jednak warto przypomnieć, że spółka rok 2016 rozpoczęła z dość dobrym wskaźnikiem punktualności na poziomie 81,19%, zaś końcówka roku przyniosła spadek do poziomu 71,90%.

Wśród przewoźników regionalnych, najmniejszy parametr punktualności za pierwszy kwartał 2017 roku uzyskały Koleje Małopolskie – 89,47%. Tuż przed nimi są Koleje Dolnośląskie – 89,91%.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5