jak informuje Transport Publiczny, jest niemal pewne, że Warszawa nie skorzysta z opcji na zwiększenie zamówienia na pociągi metra Inspiro o 50%. Metro Warszawskie będzie kupować nowe pociągi w miarę rozbudowy II linii w kolejnej perspektywie unijnej. Planowane są też duże zakupy taboru dla Tramwajów Warszawskich i Szybkiej Kolei Miejskiej.
W tej chwili trwają dostawy 35 pociągów metra Inspiro produkcji konsorcjum Siemens i Newag. Termin na decyzję o skorzystaniu z opcji na dostawę 17 dodatkowych składów mija w lutym 2014 r. Jak dowiedzieliśmy się w źródłach miasta, Warszawa nie skorzysta jednak z tej możliwości. W tej chwili nie ma takiej potrzeby i co z tego wynika – środków na ewentualny zakup. Do tych informacji odniósł się Jerzy Lejk, prezes warszawskiego metra. – Zamówienie na usługi nie wymaga dodatkowego taboru. My nie żyjemy z dotacji, tylko z pracy. To prosta gospodarcza sprawa – mówi Lejk.
To nie wyklucza kolejnych przetargów przy okazji wydłużania II linii metra. Do wzmocnionej obsługi odcinków 3+3 (po trzy stacje w każdą stronę) potrzeba będzie 10 dodatkowych pociągów, natomiast do obsługi kolejnych odcinków 3+5 (trzy stacje w kierunku Bródna i pięć stacji w kierunku Bemowa) – 15 pociągów. Liczby te potwierdza prezes Metra. – To wyliczenia z systemu przy założeniu, ze jeździmy co 120 sekund – precyzuje Jerzy Lejk.
Prezentowane niedawno przez Michała Olszewskiego, wiceprezydenta Warszawy, założenia na przyszłą perspektywę unijną obejmują zakup 120 tramwajów i 20 składów dla SKM do wzmocnienia istniejących linii oraz obsługi trasy do Piaseczna.
Artykuł pochodzi ze strony Transport-publiczny.pl