Partnerzy serwisu:
II linia metra

Metro domówi pociągi w kolejnej perspektywie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-11-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

II LINIA METRA
Metro domówi pociągi w kolejnej perspektywie
jak informuje Transport Publiczny, jest niemal pewne, że Warszawa nie skorzysta z opcji na zwiększenie zamówienia na pociągi metra Inspiro o 50%. Metro Warszawskie będzie kupować nowe pociągi w miarę rozbudowy II linii w kolejnej perspektywie unijnej. Planowane są też duże zakupy taboru dla Tramwajów Warszawskich i Szybkiej Kolei Miejskiej.

W tej chwili trwają dostawy 35 pociągów metra Inspiro produkcji konsorcjum Siemens i Newag. Termin na decyzję o skorzystaniu z opcji na dostawę 17 dodatkowych składów mija w lutym 2014 r. Jak dowiedzieliśmy się w źródłach miasta, Warszawa nie skorzysta jednak z tej możliwości. W tej chwili nie ma takiej potrzeby i co z tego wynika – środków na ewentualny zakup. Do tych informacji odniósł się Jerzy Lejk, prezes warszawskiego metra. – Zamówienie na usługi nie wymaga dodatkowego taboru. My nie żyjemy z dotacji, tylko z pracy. To prosta gospodarcza sprawa – mówi Lejk.

To nie wyklucza kolejnych przetargów przy okazji wydłużania II linii metra. Do wzmocnionej obsługi odcinków 3+3 (po trzy stacje w każdą stronę) potrzeba będzie 10 dodatkowych pociągów, natomiast do obsługi kolejnych odcinków 3+5 (trzy stacje w kierunku Bródna i pięć stacji w kierunku Bemowa) – 15 pociągów. Liczby te potwierdza prezes Metra. – To wyliczenia z systemu przy założeniu, ze jeździmy co 120 sekund – precyzuje Jerzy Lejk.

Prezentowane niedawno przez Michała Olszewskiego, wiceprezydenta Warszawy, założenia na przyszłą perspektywę unijną obejmują zakup 120 tramwajów i 20 składów dla SKM do wzmocnienia istniejących linii oraz obsługi trasy do Piaseczna.

Artykuł pochodzi ze strony Transport-publiczny.pl

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Pasażer

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Roman Czubiński 08 września 2024

Czy warto inwestować w metro?

Infrastruktura

Czy warto inwestować w metro?

Jakub Balik, Robert Wojciechowski 21 stycznia 2024

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Pasażer

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 24 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Zobacz również:

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Pasażer

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Roman Czubiński 08 września 2024

Czy warto inwestować w metro?

Infrastruktura

Czy warto inwestować w metro?

Jakub Balik, Robert Wojciechowski 21 stycznia 2024

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Pasażer

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 24 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5