Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Massel: Warunki podróżowania koleją poprawią się na całych liniach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
21-07-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, Rynek Infrastruktury, 21 lipca 2011

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Massel: Warunki podróżowania koleją poprawią się na całych liniach
- Cała sieć kolejowa wygląda coraz gorzej. Ale ten proces degradacji w tej chwili odwracamy - mówił niedawno w Senacie podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury odpowiedzialny za kolej, Andrzej Massel.

Andrzej Massel wziął udział w posiedzeniu senackiej Komisji Gospodarki Naroowej, podczas której przedstawił założenia rządu odnośnie dalszych losów infrastruktury kolejowej. - Przez ostatnie ponad 30 lat nie budowano w Polsce nowych linii kolejowych. Stąd warto podkreślić konstrukcję łączników na lotniska. Przebiegają one przez obszary mocno zurbanizowane. To jest intermodalność transportu - podkreślił minister Massel. - Sukces koślawego, ale funkcjonującego kolejowego połączenia na lotnisko w Krakowie, pokazuje, jak ważna jest to kwestia. Tam kursuje szynobus, do którego trudno wsiąść – takim cieszy się powodzeniem - zaznaczył wiceminister.

Massel podkreślił także, że trwa proces odnowy obiektów dworcowych. - Takiego programu modernizacji dworców kolejowych, jak w tej chwili, jeszcze nie mieliśmy. Uwzględniamy w nim także potrzeby osób niepełnosprawnych - zaznaczył.

- Zwracamy dużą uwagę na węzły integracyjne. Chodzi o powiązanie z innymi środkami transportu. Powstają one często w niedużych miejscowościach. Przykładem jest Wieliczka. Powstaje tam węzeł, który pozwoli na zasilenie linii kolejowej potokami pasażerów, którzy przybywają transportem autobusowym - tłumaczył Massel.

- Zwracam uwagę także na niedoceniane linie regionalne. W ramach RPO takie województwa jak zachodnio-pomorskie, lubuskie, pomorskie, łódzkie, kujawsko-pomorskie realizują bardzo ciekawe projekty modernizacji linii regionalnych. Odbywa się to na prostszych zasadach niż w przypadku pozostałej infrastruktury. Nie oczekujemy tutaj niebotycznych efektów. Ale łączymy te inwestycje z poprawą bezpieczeństwa na przejazdach czy też poprawą estetyki przystanków kolejowych. Efekt będzie naprawdę odczuwalny, zwłaszcza jeśli połączymy to z dużymi inwestycjami infrastrukturalnymi - podkreślił wiceminister infrastruktury.

- Sumaryczny efekt realizacji inwestycji będzie taki, że warunki podróżowania poprawią się na całych liniach - zaznaczył Andrzej Massel. - Grzechem by było sądzić, że wszystko jest realizowane bezkonfliktowo. Przede wszystkim są problemy z wykonawcami. Bardzo wiele kontraktów kończy się karami umownymi, przedłużaniem czasu realizacji inwestycji. To nie dotyczy tylko sektora kolejowego - zakończył podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Andrzej Massel mianowany p.o. dyrektora Instytutu Kolejnictwa

Innowacje

Andrzej Massel mianowany p.o. dyrektora Instytutu Kolejnictwa

Jakub Madrjas 27 października 2021

Massel: Czym zastąpić napęd spalinowy na kolei?

Tabor i technika

Massel: Brakuje elektryfikacji tras do terminali intermodalnych

Infrastruktura

Massel: Inwestycje muszą służyć przewozom, a nie być celem

Infrastruktura

Massel: Szybkie rewitalizacje dały bardzo dobre efekty

Infrastruktura

Massel: Rewitalizacje są znacznie szybsze od modernizacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Andrzej Massel mianowany p.o. dyrektora Instytutu Kolejnictwa

Innowacje

Andrzej Massel mianowany p.o. dyrektora Instytutu Kolejnictwa

Jakub Madrjas 27 października 2021

Massel: Czym zastąpić napęd spalinowy na kolei?

Tabor i technika

Massel: Brakuje elektryfikacji tras do terminali intermodalnych

Infrastruktura

Massel: Inwestycje muszą służyć przewozom, a nie być celem

Infrastruktura

Massel: Szybkie rewitalizacje dały bardzo dobre efekty

Infrastruktura

Massel: Rewitalizacje są znacznie szybsze od modernizacji

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5