Partnerzy serwisu:
Biznes

Massel: Pendolino to nie zabawka dla wybranych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
23-08-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Massel: Pendolino to nie zabawka dla wybranych
– To projekt o dużym znaczeniu cywilizacyjnym, bowiem dotyczy pierwszych w Polsce pociągów  dużych prędkości – powiedział Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury o zakupie składów zespolonych przez PKP Intercity.

Andrzej Massel podkreślił na wczorajszej konferencji prasowej z okazji zakończenia procesu pozyskiwania finansowania na zakup 20 składów zespolonych przez PKP Intercity, że ten tabor jest zgodny z technicznymi specyfikacjami interoperacyjności taboru kolejowego dużych prędkości wydanymi na mocy decyzji Komisji Europejskiej, bowiem jest to tabor o prędkości maksymalnej 250 km/godz. – Takiego taboru dotychczas nie mieliśmy – powiedział wiceminister infrastruktury.

Dodał, że ten tabor w połączeniu ze zmodernizowaną infrastruktura kolejową na Centralnej Magistrali Kolejowej i na linii Warszawa – Gdańsk pozwoli nauczyć się nam eksploatować system kolejowy dużych prędkości oraz zebrać doświadczenia potrzebne, żeby sieć ta w przyszłości mogła się rozwijać. Zaznaczył, że jest to konieczne, żeby polska kolej przeskoczyła na zupełnie inny poziom rozwoju.

– Ja wiem, że zmiany na kolei przebiegają w percepcji społecznej za wolno, natomiast tworzone są fakty, które już są nieodwracalne. Mamy tutaj przykład komplementarności inwestycji infrastrukturalnej z inwestycją taborową. Dopiero razem połączone te inwestycje dają określony efekt – powiedział Andrzej Massel.

– To nie ma być zabawka dla wybranych. To mają być pociągi, którymi pasażerowie będą mogli się przemieszczać na zasadniczej trasie z północy Polski na południe za godziwą cenę. Dlaczego taka cena będzie? Dlatego że to będzie usługa publiczna finansowana na mocy wieloletniej umowy. I to jest świadome działanie na rzecz spójności społecznej kraju – wyjaśnił wiceminister i dodał, ze możliwość przejazdu z Krakowa do Trójmiasta w czasie poniżej 5 godzin jest atrakcyjną ofertą dla podróżnych zarówno jadących w celach służbowych, jak i jadących w celach prywatnych.

- Chcielibyśmy aby cały proces produkcji i wprowadzenia do eksploatacji tych pojazdów przebiegł tak, jak zaplanowaliśmy i żeby w roku 2014 rzeczywiście te pociągi na Centralnej Magistrali Kolejowej zaczęły wozić pasażerów z prędkością 220 km/godz. To jest całkiem realne – stwierdził Andrzej Massel.
 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5