Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Marek Stępa: Szwed w Gdyni poradzi sobie z kupnem biletu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-04-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Marek Stępa: Szwed w Gdyni poradzi sobie z kupnem biletu
- Wspólny organizator komunikacji w Trójmieście? Aktualnie nie chce Gdańsk – tłumaczy w rozmowie z „Transportem Publicznym” wiceprezydent Gdyni Marek Stępa. – Przed Euro 2012 potrzebowali zdolności kredytowej. Stworzenie wspólnego organizatora pozbawiłoby Gdańsk wpływów z biletów. Wcześniej zresztą było tak, że to my podchodziliśmy do integracji bardzo ostrożnie. Ale sądzę, że w biegiem czasu wspólny organizator powstanie.

To pierwsza część wywiadu z Markiem Stępą, architektem, wiceprezydentem Gdyni odpowiedzialnym za rozwój przestrzenny, inwestycje miejskie i komunikację. Na drugą część – o tym jak Gdynia ma się rozwijać w następnych latach i dlaczego wójt Kosakowa ma do wiceprezydenta Gdyni pretensje – zapraszamy wkrótce.

Jakub Dybalski. Transport.Publiczny.pl: Wysiadłem z promu w terminalu portowym w Gdyni. Wokół nie było żadnego kiosku, ani automatu biletowego. Kierowca poproszony o bilet sprzedał mi pakiet pięciu „połówek” za 1,5 zł. Gdy zapytałem o najzwyklejszy jednorazowy bilet stwierdził, że „nie ma”. Jak na taki pierwszy kontakt z Gdynią zareaguje przeciętny Szwed, który chciałby odwiedzić Trójmiasto?

Marek Stępa: Myślę, że Szwed, który przynajmniej skończył szkołę podstawową, poradzi sobie z tym problemem.

Pewnie sobie poradzi. Ale chodzi chyba o to, żeby było mu łatwiej, a nie trudniej…

– Nie sądzę, żeby nabycie biletu u kierowcy było wielkim problemem, nawet jeśli musi za ten bilet zapłacić 7,5 zł.

To wspomnę co jeszcze rzuciło mi się w oczy. Będąc w mieście, którego nie znam, odruchowo chcę sprawdzić gdzie mam wysiąść z autobusu i ile przystanków jeszcze pozostało do mojego. W gdyńskich autobusach listy przystanków nie ma.

– Nie ma, ale mamy w autobusach wyświetlacz, który pokazuje nazwę kolejnego przystanku i głosowe zapowiedzi przystanku, na który autobus dojeżdża i następnego. Rzeczywiście przydałaby się informacja jak daleko jeszcze jest przystanek docelowy. Na razie opracowujemy formułę. Kiedyś w autobusach i trolejbusach były po prostu tablice z dykty, które opisywały przystanki na linii. Szybko się niszczyły, nie wyglądały estetycznie, więc z nich zrezygnowaliśmy.

Jest w Gdyni pomysł na spójny system informacji pasażerskiej?

– Na razie mamy wspomnianą informację głosową i wizualną w pojazdach. Jesteśmy w trakcie wprowadzania elektronicznych tablic na przystankach, które będą pokazywały czas oczekiwania na autobus, czy trolejbus. Na początek to będzie ok. 30 przystanków w najważniejszych punktach miasta. Zostaną uruchomione w czerwcu. To część większego systemu zarządzania ruchem pod nazwą Tristar, który ma być wspólny dla całego Trójmiasta. Innym elementem Tristara przydatnym w transporcie ma być system dający preferencje na skrzyżowaniach spóźnionym pojazdom. Informacja o rozkładach jazdy jest oczywiście w internecie, natomiast planujemy postawić w mieście, w kilku miejscach gdzie szczególnie przydadzą się np. gościom z zagranicy, tzw. trip–plannery, czyli terminale, w których będzie można określić cel podróży i znaleźć optymalną trasę. To coś jak „Jak dojadę.pl” tylko stojące na ulicy. Przydatne dla obcokrajowców, ale też dla tych, którzy nie noszą przy sobie smartfonów, przyjaźniejsze np. dla osób starszych, czy w zimie, gdy trudno nie odmrozić sobie placów korzystając z małego telefonu.

To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Protransportowi warszawiacy, czyli co wynika z barometru

Zintegrowany transport

Co czwarty Europejczyk nie zna komunikacji miejskiej

ښwiat

Co czwarty Europejczyk nie zna komunikacji miejskiej

Transport Publiczny 18 czerwca 2014

Katowice chcą zwiększyć udział transportu szynowego w obsłudze miasta

Zintegrowany transport

Paryż złym wzorcem rozwiązań komunikacyjnych?

Zintegrowany transport

Paryż złym wzorcem rozwiązań komunikacyjnych?

mj, Transport Publiczny 19 sierpnia 2014

Tallin: Darmowa kolej do końca kwietnia. Co dalej?

ښwiat

Tallin: Darmowa kolej do końca kwietnia. Co dalej?

lp, Rynek Kolejowy 06 kwietnia 2015

Zobacz również:

Protransportowi warszawiacy, czyli co wynika z barometru

Zintegrowany transport

Co czwarty Europejczyk nie zna komunikacji miejskiej

ښwiat

Co czwarty Europejczyk nie zna komunikacji miejskiej

Transport Publiczny 18 czerwca 2014

Katowice chcą zwiększyć udział transportu szynowego w obsłudze miasta

Zintegrowany transport

Paryż złym wzorcem rozwiązań komunikacyjnych?

Zintegrowany transport

Paryż złym wzorcem rozwiązań komunikacyjnych?

mj, Transport Publiczny 19 sierpnia 2014

Tallin: Darmowa kolej do końca kwietnia. Co dalej?

ښwiat

Tallin: Darmowa kolej do końca kwietnia. Co dalej?

lp, Rynek Kolejowy 06 kwietnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5