Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Małopolskie: PKP PLK prowadzą analizy nad kolejnymi łącznicami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
31-08-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dominik Lebda, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Małopolskie: PKP PLK prowadzą analizy nad kolejnymi łącznicami
PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą lub przymierzają się do opracowania kolejnych analiz mających wykazać, czy zasadne będzie inwestowanie w kolejne łącznice kolejowe umożliwiające skrócenie czasu przejazdu pociągów osobowych i pospiesznych na niektórych trasach o około 10 – 15 minut.

Obecnie wszystkie pociągi osobowe, które kursują z Krakowa Głównego w kierunku Wadowic czy Bielska-Białej, muszą dwukrotnie zmieniać kierunek jazdy – na stacji Kraków Płaszów oraz Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona.

Budowa łącznicy Kraków Główny – Kraków Zabłocie która niebawem ruszy, pozwoli na wyeliminowanie wjazdu pociągów do Krakowa Płaszowa, kursujących z Krakowa Gł. w kierunku wcześniej wspominanym. Więcej o inwestycji i wybranym przez PKP PLK wykonawcy pisaliśmy tutaj.

Do Wadowic bezpośrednio

Trwa przygotowywanie studium wykonalności modernizacji linii kolejowych Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane, która ma wykazać zasadność budowy nowej łącznicy w woj. małopolskim, umożliwiającej ominięcie stacji Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona i oszczędność w czasie podróży do Wadowic i Bielska-Białej. Przypomnijmy, że wcześniej zarządca infrastruktury tłumaczył, iż jakakolwiek decyzja w sprawie tej łącznicy jest uzależniona od potencjalnego zainteresowania przewoźników uruchamianiem połączeń na omawianej trasie.

Warto dodać, że Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego zadeklarował ostatnio, iż przy współpracy miasta Wadowice (budowa parkingu P&R, budowa centrum przesiadkowego), Szybka Kolej Aglomeracyjna obejmie swoim systemem Wadowice. W związku z tym budowa łącznicy staje się coraz bardziej zasadna.

– Łącznica w Kalwarii Zebrzydowskiej jest przedmiotem analiz w ramach przygotowywanego obecnie studium wykonalności projektu „Prace na liniach kolejowych nr 97, 98, 99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Opracowanie tej dokumentacji przewidywane jest do końca 2015r. – powiedziała Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Do Gorlic pociągiem po nowej łącznicy?

Z nieoficjalnych informacji, do których dotarł „Rynek Kolejowy” wynika, iż PKP Polskie Linie Kolejowe rozważają budowę łącznicy kolejowej w Gorlicach. Umożliwiłaby ona wjazd pociągów do stacji Gorlice, położonej w centrum miasta, bez wjazdu na stację Gorlice Zagórzany i zmiany kierunku jazdy. Obecnie nie ma połączeń kolejowych do żadnej z gorlickich stacji, w związku z czym wspomniana łącznica rozważana byłaby równocześnie z rewitalizacją trasy Stróże – granica województwa. Taka inwestycja pozwoliłaby na reaktywację połączeń np. z Krakowa do Gorlic, Biecza a nawet Jasła, oraz umożliwiłaby sprawniejszy ruch towarowy i – planowany przez PKP Intercity – pasażerski.

– Linia nr 108, na odcinku Stróże – granica województwa została zarekomendowana przez PLK do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego. Samorząd Województwa Małopolskiego ujął ją na liście rezerwowej Kontraktu Terytorialnego. Realizacja projektów z listy rezerwowej uzależniona jest od dostępności środków finansowych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WM  na lata 2014-2020. Szczegółowy zakres techniczny tego projektu zostanie określony w studium wykonalności inwestycji – tłumaczy Dorota Szalacha.

Małopolskie inwestycje PLK w łącznice

Dla usprawnienia ruchu kolejowego z Krakowa na południe województwa małopolskiego, PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowały i rozpoczęły realizację inwestycji budowy dwóch ważnych łącznic kolejowych. Pierwsza z nich połączy przystanki Kraków Zabłocie i Kraków Krzemionki, druga powstaje w Suchej Beskidzkiej. Równoczesna budowa krawędzi peronowej przy łącznicy w Suchej Beskidzkiej pozwoli na dalszą obsługę kolejową miasta bez konieczności wjazdu na stację Sucha Beskidzka. Więcej o tych inwestycjach pisaliśmy tutaj.


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5