NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Małopolska: Widmo KKA krąży nad linią nr 117

| kk, Rynek Kolejowy, 20 czerwca 2011 20.06.2011 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2011-06-20 15:13:20 Autor: aron prezes pitz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ĺťycie nie ma sensu ekonomicznego
2011-06-20 15:33:11 Autor: Kysó
---.adsl.inetia.pl
do Biecza też założono obsługę elektrycznymi zespołami trakcyjnymi.
2011-06-20 16:04:00 Autor: Piotr
---.kaniup.agh.edu.pl
Chciałbym zapytać o wielkość deficytu dla relacji Stróże-Biecz i o możliwość wykorzystania tych środków w ramach RPO dla modernizacji tego odcinka (obecnie tam jest 40-60km/h). Czy Małopolski UM jest w stanie o własnych siłach coś takiego przeanalizować?
2011-06-20 16:04:42 Autor: Autentyczny Rodak Obronca Narodu
---.play-internet.pl
To kompletny absurd i marnowanie kasy. Tam już dawno nie powinny jeździć pociągi
2011-06-20 16:07:24 Autor:
---.dynamic.chello.pl
Ale powinny Rębi-busy?
2011-06-20 16:38:31 Autor: aron medrzec wielki wspanialy
---.play-internet.pl
przecież busy tam jeżdżą od dawien dawna
2011-06-20 16:45:36 Autor: Edek
---.adsl.inetia.pl
Czepiacie się tej KKA, a przecież przed wojną PKP miało około 5000 km tras obsługiwanych przez autobusy. Toż to nic innego jak powrót do tradycji ;-)
2011-06-20 16:54:57 Autor: maniusia
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
edek: ale to było na terenach BEZ linii kolejowych (województwo nowogródzkie itp.), a nie w Galicji, gdzie zagęszczenie linii należało do najwyższych na świecie!
2011-06-20 18:09:00 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Tym którzy czytają drukowany RK polecam świetny artykuł Krzyśka Kusia z nr 5 (majowy)pt. \"Małopolska kolej, czyli busy w natarciu\".

Polecam szczególnie rodzinnym rebibusom z małopolskiego PR oraz busomarketingowcom z tamtejszego UM-u. Na was - katrupiarzy kolei regionalnej - też przydzie kryska, jak już przychodzi na dziadostwo śląskie.
2011-06-20 18:31:38 Autor: Kysó
---.adsl.inetia.pl
@Edek: a przed wojną pociąg parowy relacji Berlin - Bytom (przez Cottbus, Forst, Legnicę, Wrocław, Gliwiochy) całą trasę jechał w 5 godzin. Kiedy powrócimy do tej tradycji??
2011-06-20 18:43:20 Autor: aron patriota parczewski
---.paradowski.pl
Panu Wyszyńskiemu polecam obliczenie ile żab zostało zabitych podczas budowy obwodnicy Opola, która zmieniła to miasto w busz.
2011-06-20 20:45:47 Autor: MD
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Proponuje specjalnym dekretem wprowadzić KKA na obszarze całego kraju.
2011-06-20 21:15:27 Autor: Maciek z Lublina
---.nplay.net.pl
Z tymi żabami to taka heca , że można umrzeć ze śmiechu...Edek , jeśli można , prosiłbym więcej szczegółów na temat międzywojennych połączeń kolejowych autobusami.Jaki był ówcześnie system funkcjonowania jeśli chodzi o KKA?
To jest po prostu absurd , żeby pchać KKA dosłownie na każdą lokalną linię , na jaką tylko się da..
Busy jeżdżą w całym kraju i trudno się temu dziwić , ale dlaczego nie ma być wyboru między różnymi wariantami komunikacji autobusowej a koleją?
Linia nr 117 jest potrzebna dla ruchu pasażerskiego między innymi na relacji : Bielsko-Biała - Kraków Główny.
Jest czymś niewyobrażalnym , żeby KKA jeździła w takiej relacji tylko dla jakiegoś dziwacznego kaprysu SZEFA ODDZIAŁU SPÓŁKI KOLEJOWEJ!
40km/h to mało , ale 60km/h to już jest dość , by nie mieć nawet cienia wątpliwości , co do zasadności pociągów pasażerskich.
Niewiele wiadomo o odcinku : Stróże - Biecz .
Kalwaria Zebrzydowska , Wadowice , Bielsko-Biała ... te miasta przez swój charakter mają możliwość generować duży ruch pasażerski . Dlaczego , skoro jest tam szlakowa rzędu 70km/h (dominuje sześćdziesiątka) , myśli się o ZASTĄPIENIU KOLEI przez autobusy , zamiast nieco pogłowić się nad zgraniem rozkładu jazdy z potrzebami turystów i mieszkańców?
Rębilasowość = szczyty absurdu w myśleniu o kolei!
2011-06-20 22:35:23 Autor: Goral
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
\"Małopolska: Widmo KKA krąży nad linią nr 117\"

A mnie nikt nie przekona, że cokolwiek poza \"studenciakiem\" ma na tej linii frekwencję przynajmniej przyzwoitą. Jeżeli parę lat temu (jakieś 4-5) popołudniowe (typowe \"po pracy\") osobowe z Bielska do Wadowic/Kalwarii rzadko miały 70-80% zapełnienia (co jakiś czas tam wtedy jeździłem), to teraz kosmosu tym bardziej nie ma. W ostatni czwartek osobowy BB - Wadowice po 14 miał na starcie z Bielska max 40-50%...
2011-06-20 22:47:35 Autor: ..
---.dynamic.chello.pl
A mnie nic nie przekona, że masz jakiekolwiek pojęcie o kolei na 117-stce. Szkodzisz takimi idiotycznymi wpisami i dajesz alibi wszelkimi Rębilasom, busiarzom i innym niszczycielom kolei.

Szkoda, że nikt w żałosnej spółce PR nie wie, czym jest wzbudzanie poptu. Wygaszanie opanowano do perfekcji, a busowy guru z PR Kraków osiągnął w tym perfekcję.
2011-06-20 23:02:31 Autor: kaczka dziwaczka
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
to pitz nawet żab nie potrafi policzyć?? buhahahaha
taki pan Wyszyński w przeciwieństwie do ciebie nie boi się ujawnić panie Oleszczuk
2011-06-20 23:02:33 Autor: kaczka dziwaczka
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
to pitz nawet żab nie potrafi policzyć?? buhahahaha
taki pan Wyszyński w przeciwieństwie do ciebie nie boi się ujawnić panie Oleszczuk
2011-06-21 06:53:24 Autor: aron naczelny busiarz rp
---.paradowski.pl
Dlatego ma nie być wyboru, bo na linii Kraków - Wadowice - Bielsko pociąg nie jest konkurencyjny czasowo w stosunku do busa, więc wozi powietrze. Utrzymywanie bezsensownych wlokących się pociągów to właśnie największa szkoda dla kolei, bo wtedy dla przeciętnego człowieka kolej = telepiący się EN57 jadący 50 km/h.

Dlatego Rębilas jak mówię jest jeszcze najnormalniejszy z tego towarzystwa, choć mam mu za złe że za długo trzymał kible np. na Ĺťywiec - Sucha.

Na linii Bielsko - Wadowice - Kraków jest jednotor, więc niedasię zgrać rozkładu z potrzebami pasażerów. Busy wygrają z pociągami częstotliwością kursowania. To nie Wielkopolska, że ktoś będzie czekał godzinę czy 2 na pociąg, żeby tylko nie jechać busem.

Podobnie Ĺťywiec - Sucha, kryniczanka, zakopianka, Biecz. Pociągi regionalne na tych liniach nie majom sensu ekonomicznego.
2011-06-21 06:54:46 Autor: aron naczelny busiarz rp
---.paradowski.pl
60 km/h to jest dość w Wielkopolsce. Natomiast tu jest Małopolska i taki pociąg musiałby jechać 1,5 godziny z Bielska do Krakowa żeby ktoś się skusił .
2011-06-21 07:02:02 Autor: aron naczelny busiarz rp
---.paradowski.pl
rozkład jazdy busów Kraków - Bielsko Biała
7.00 7.40 8.10 9.00 9.20 9.45 10.05 10.40 11.40 12.05 13.35 14.10 15.10 15.35 16.00 16.20
17.00 17.45 18.15 19.05 19.55
dodatkowo PKS
5.30 6.30 9.20 10.20 11.20 12.20 13.20 14.20 15.20 15.40 17.20 19.20 20.10 21.50

no i chyba się nie łudzicie, że przy takiej ofercie tymi kilkoma EN57 na dzień będą jeździć tłumy? To nie Wielkopolska
2011-06-21 07:54:01 Autor: KubaWieWiór
---.internetdsl.tpnet.pl

KubaWieWiór
@Aron - skończ człowieku bredzić o tych busach i innych blaszankach. Bus to utopijny środek transportu - bez jakiejkolwiek przyszłości. Jedyna przyszłość tego rodzaju transportu to stanie w korku czego Tobie i podobnym z całego serca życzę. Jednak patrząc na Twoją składnię oraz błędy ortograficzne na poziomie szkoły podstawowej to i tak nie zrozumiesz tego co napisałem.
2011-06-21 07:54:14 Autor:
---.opera-mini.net
Ty od rana pijesz, czy trzyma Cię od wczoraj?
2011-06-21 07:57:07 Autor:
---.opera-mini.net
Aron, jak wytrzeźwiejesz, to idź do specjalisty. Proszę.
2011-06-21 09:15:18 Autor: grzegorz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Aron ma rację o tyle, że ładować pieniądze w zasypywanie dziury deficytowej, to wyrzucać je częściowo w błoto. Pieniądze powinno się inwestować w infrastrukturę, żeby móc zaoferować coś sensownego. Pewnie, że przewozy pasażerskie i tak może będą deficytowe, ale nie jak dziś - 69 milionów za kilka kibli na dobę. Trudna rada: dotować marne przewozy, czy remontować tory zawieszając ruch w ogóle - tak to jest jak się nie ma kasy.
2011-06-21 09:36:39 Autor: Bielczanin
---.dynamic.chello.pl
B-B niebawem zostanie całkowicie pozbawione połączeń kolejowych . Czemu PKP nie uruchomią dziennego TLK np do Warszawy ? Tylko dają same EX i nocną tlk którą strach jechać ???
2011-06-21 09:50:49 Autor: Edek
---.adsl.inetia.pl
@maniusia - Oczywiście że masz rację. To była moja maleńka prowokacja
@Kysó - też chciałbym wiedzieć
@Maciek z Lublina - źródłem mej wiedzy są publikacje Rafała Wodzickiego i opowieści braci Gutorskich - pielęgnujących tradycje wiedzy o czasach kolejowej świetności.
2011-06-21 09:59:30 Autor:
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
no cóż w tym województwie zaczyna się dziać coraz lepiej zamyka się kasy a my podróżni jak te barany gonimy od stacji do stacji żeby kupić bilet albo coś się dowiedzieć.ostatnio skrócono czas pracy w tuchowie dlaczego ? podobno zachorowała kasjerka tak jakby w sączu było ich mało.siedzą tam i nic nie robią ale muszą być (chyba dla ozdoby) bo dojeżdżam do pracy do sącza i tam jest zero ruchu.no ale są blisko władzy to im nic nie grozi.ciekawe jak kolej chce się utrzymać na tym terenie jeżeli tak się tu dzieje.wkrótce zacznie się odpust w tuchowie i co wtedy? może pan naczelnik pomyśli wreszcie nad swoimi decyzjami które z punktu widzenia są bezmyślne i głupie a może czas zainteresować prasę tymi działaniami.rusz pan naczelniku wreszcie głową i podejmij właściwe decyzje.
2011-06-21 10:16:31 Autor:
---.opera-mini.net
Grzegorz: w remont stacji w Wadowicach a także w modernizację układu torowego i urządzeń sterowania ruchem władowano kupę kasy. W remont odcinka z Wadowic do Kalwarii też. Ten szlak jest w bardzo dobrym stanie.
2011-06-21 10:27:52 Autor: Goral
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ .. (---.dynamic.chello.pl)

\"A mnie nic nie przekona, że masz jakiekolwiek pojęcie o kolei na 117-stce. Szkodzisz takimi idiotycznymi wpisami i dajesz alibi wszelkimi Rębilasom, busiarzom i innym niszczycielom kolei.\"

Kolei rozumianej przez znaczną część MK, czyli jadziem wszędzie niezależnie od kosztów, bo pociąg jest super, a busy be, rzeczywiście szkodzę. I będę szkodził nadal tak pojmowanej kolei, bo na szczęście mamy w Polsce wolność poglądów, myśli i słowa.
2011-06-21 11:22:05 Autor: anczos
---.internetdsl.tpnet.pl
Tak tak panowie busiarze, Arony, Rębibusy oraz inne oszołomy - bus to najlepszy środek transportu wg Was. Na szczęście jesteście ostatnimi na tym świecie, którzy tak myślą.
Pociąg nie jest super - transport kolejowy jest jedynym rozsądnym środkiem w tych czasach. Do szkoły!!!
2011-06-21 12:58:33 Autor: aron naczelny busiarz rp
---.play-internet.pl
a wam się wydaje, ze jak wjedzie EN57 do Wadowic to wszyscy poklekają przed nim jak przed Bazyliką. Zejdźcie na ziemię, to nie Wielkopolska, tu nie ma kultu kolei. Pociąg to przedmiot taki jak bus, mop czy szczotka do zamiatania.
2011-06-21 13:01:39 Autor: aron naczelny busiarz rp
---.play-internet.pl
oczywiście że trzeba zawiesić nierentowne pociągi i remontować tory. Przecież jeżeli dach w domu przecieka, to się inwestuje w blachodachówkę a nie w antenę satelitarną
2011-06-21 13:21:27 Autor: Autentyczny Rodak Obronca Narodu
---.play-internet.pl
no ale co z tego że szlak jest w bardzo dobrym stanie jak jest jednotor
2011-06-21 15:25:30 Autor: pierwszy śledczy rp
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
cienko z tymi busami - nie ma co 5 minut - czyli twoją teorię życiową można o d_p_ potłuc panie Arkadiuszu O_e_z_z_k. Promocja do następnej klasy jest??:)))
2011-06-21 16:39:39 Autor: Miejscowy
---.146.49.75.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Andrychów - BB (EN57) = 51 minut
Andrychów - BB (złombus) = 1h 15 minut
Powiedz mi jakim cudem wg ciebie pociąg jest wolniejszy.
2011-06-21 19:30:54 Autor: aron naczelny busiarz rp
---.paradowski.pl
no tak, że na pociąg trzeba dłużej czekać - do czasu jazdy pociągu trzeba dodać czas oczekiwania na dworcu. Poza tym nie kazdy mieszka przy dworcu kolejowym. Bus ma jednak zwykle parę przystanków na mieście.

Owszem, dla mikola czekanie na dworcu jest bardzo przyjemne - powdycha sobie impregnat do podkładów, pospisuje numery lokomotyw, zrobi zdjęcie itp. Natomiast przeciętny pasażer dworców nienawidzi i chce jak najszybciej z nich odjechać, a umożliwia mu to bus.

2011-06-21 19:33:58 Autor: aron naczelny busiarz rp
---.paradowski.pl
oto wykaz przystanków busa

1. KRAKÓW DWORZEC AUTOBUSOWY -- 19:05 0 ---
2. GŁOGOCZÓW II 19:37 19:37 28 brak sprzedaży
3. KRZYWACZKA 19:40 19:40 30 brak sprzedaży
4. BIERTOWICE I 19:42 19:42 35 brak sprzedaży
5. BIERTOWICE II 19:43 19:43 36 brak sprzedaży
6. IZDEBNIK I 19:45 19:45 38 brak sprzedaży
7. IZDEBNIK 19:46 19:46 39 brak sprzedaży
8. LEŃCZE 19:47 19:47 41 brak sprzedaży
9. BRODY SKRZYĹťOWANIE 19:49 19:49 43 brak sprzedaży
10. KALWARIA CZERNA 19:54 19:54 46 brak sprzedaży
11. BARWAŁD GÓRNY 19:57 19:57 48 brak sprzedaży
12. BARWAŁD DOLNY 20:01 20:01 50 brak sprzedaży
13. KLECZA GÓRNA 20:02 20:02 52 brak sprzedaży
14. KLECZA DOLNA 20:03 20:03 54 brak sprzedaży
15. WADOWICE POD KOPCEM 20:06 20:06 57 brak sprzedaży
16. WADOWICE PL. KOŚCIUSZKI 20:09 20:09 59 brak sprzedaży
17. CHOCZNIA GRANICA 20:17 20:17 62 brak sprzedaży
18. CHOCZNIA DWORZEC KOLEJOWY 20:19 20:19 63 brak sprzedaży
19. CHOCZNIA D. 20:22 20:22 64 brak sprzedaży
20. INWAŁD KOŚCIÓŁ 20:25 20:25 67 brak sprzedaży
21. INWAŁD DWÓR 20:26 20:26 69 brak sprzedaży
22. ANDRYCHÓW DWORZEC AUTOBUSOWY 20:29 20:29 71 10 PLN
23. ANDRYCHÓW PRZYSTANEK DWORZEC 20:31 20:31 72 10 PLN
24. ANDRYCHÓW OSIEDLE 20:37 20:37 73 10 PLN
25. ANDRYCHÓW GÓRNICA 20:38 20:38 74 10 PLN
26. BULOWICE SKLEP 20:39 20:39 76 11 PLN
27. BULOWICE KOŚCIÓŁ 20:40 20:40 79 11 PLN
28. BULOWICE STRAĹťNICA 20:41 20:41 80 11 PLN
29. BULOWICE PARK 20:44 20:44 81 11 PLN
30. KĘTY POTRZ. 20:45 20:45 83 12 PLN
31. KĘTY OSIEDLE 20:49 21:04 84 12 PLN
32. KĘTY ZAM 21:05 21:05 85 12 PLN
33. KĘTY LANCKORONA 21:06 21:06 86 12 PLN
34. CZANIEC 21:07 21:07 87 13.5 PLN
35. KOBIERNICE RONDO 21:09 21:09 89 13.5 PLN
36. BUJAKÓW CENTRUM 21:11 21:11 90 13.5 PLN
37. KOZY MAŁE 21:14 21:14 91 13.5 PLN
38. KOZY CENTRUM 21:18 21:18 92 13.5 PLN
39. BIELSKO-BIAŁA UL. WARSZAWSKA 21:24 21:24 100 13.5 PLN
40. SKOCZÓW PARKING PL. STARY TARG 21:34 21:34 120 16.5 PLN
41. CIESZYN UL.HAJDUKA PARKING DWORZEC KOLEJOWY 21:35 -- 133

widać że w samym Andrychowie są 4 przystanki - czyli można założyć, że większość mieszkańców ma bliżej do busa niż do pociągu, a więc czas przejazdu praca - dom jest krótsza busem mimo że pociąg teoretycznie jedzie szybciej w relacji dworzec - dworzec
2011-06-21 20:29:27 Autor: Miejscowy
---.147.104.184.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
No to zaskoczę cię, z osiedla na Włókniarzy i Lenartowicza jest bliżej na dworzec PKP niż PKS (niby 100 m, ale jednak), poza tym jak ktoś będzie chciał jechać pociągiem to pojedzie pociągiem. Zresztą u nas busiarze zaczynają sobie grabić, 5 dni z rzędu pierwszy bus do Krakowa o 4. rano nie przyjechał, zresztą to nie jedyny przypadek. Na pociągu zawiodłem się tylko raz, na busiarzach - brakło by palców u rąk i nóg. Piszesz bus co 5 minut - przesada, prędzej co 20, a i to nie zawsze, ile to razy czekałem no cokolwiek 90 minut bo 4 kursy z rzędu nie pojechały i to o sensownych godzinach typu 9-10.
2011-06-21 20:32:59 Autor: pierwszy sledczy rp
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
bus umożliwia odjechanie z dworca - czy według ciebie słupek to dworzec??? buhahahahaa
pewnie do busów pasażerowie pałają gorącą miłością buhahaha
za to na busa się nie czeka - podjeżdża po każdego pasażera indywidualnie i jeszcze czeka pod drzwiami, żeby ten mógł wypić na spokojnie kawkę - a potem tylko trzydniowa koszula (ewentualnie turecki sweterek), tygodniowy zarost busiarza i heja...hehehe
może niech pitz zrobi badania na ten temat?? tylko czy da radę...hehehe
2011-06-21 21:53:10 Autor: aron naczelny busiarz rp
---.paradowski.pl
na busa się czeka kilkakrotnie krócej niż pociąg - a to w Małopolsce się liczy. Lepiej czekać 20 minut przy słupku niż godzinę czy 2 godziny na dworcu kolejowym. Tak jak mówiłem - dworce kolejowe są dobre dla mikoli. Przeciętny pasażer dworców nienawidzi.


Ile pociągów jest do Krakowa o 4 rano? No właśnie. Być może wakacje się zaczynają, częśc ludzi poszło na urlopy, odpadają uczniowie i kurs jest nierentowny. Po wakacjach wróci.
2011-06-21 21:53:59 Autor: aron naczelny busiarz rp
---.paradowski.pl
nawet co 20 minut bus to lepiej niż pociąg co godzinę czy 2. To nie Wielkopolska.
2011-06-21 21:59:44 Autor: aron patriota parczewski
---.paradowski.pl
na pociągu zawiodłeś się raz poczekaj aż śnieg spadnie
2011-06-22 06:03:49 Autor: pierwszy sledczy rp
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
twoje argumenty nawet nie są żałosne - daj na piśmie potwierdzenie, że kurs po wakacjach wróci.
a od kiedy to zima jest sprzymierzeńcem transportu drogowego?? szczególnie w terenach górzystych?? hehe
2011-06-22 06:03:51 Autor: pierwszy sledczy rp
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
twoje argumenty nawet nie są żałosne - daj na piśmie potwierdzenie, że kurs po wakacjach wróci.
a od kiedy to zima jest sprzymierzeńcem transportu drogowego?? szczególnie w terenach górzystych?? hehe
2011-06-22 06:49:26 Autor: aron naczelny busiarz rp
---.paradowski.pl
to poproś kolejarzy o pismo, że kiedykolwiek przywrócą jakiś kurs he he he

zima nie jest sprzymierzeńcem transportu drogowego, ale kolej zima rozkłada na łopatki, na przykład jak pada marznący deszcz i zamarzają przewody
2011-06-22 06:50:23 Autor: aron mędrzec parczewski
---.paradowski.pl
Po wakacjach kurs wróci, bo ludzie powracają z urlopów a uczniowie z wakacji więc będzie popyt. Na pusto nikt nie będzie jeździł, chyba że zapłacisz 20 zł za bilet do Krakowa.
2011-06-22 07:06:14 Autor: pierwszy sledczy rp
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
jak na razie to poprosiłem ciebie - skoro jesteś taki pewny - wystarczy mi skan pisma z pieczątką pitzu/pitza - tylko czy takowa istnieje hehehe
a co będzie jak zasypie drogi i tir stanie pod górką?? tylko nie wyskakuj z polnymi drogami hehee
w weekend majowy też ruch się odbywał normalnie jak spadło kilka cm śniegu??
i od kiedy to do szkoły jeździ się o 4 rano?? widać, że jesteś na bakier z edukacją:)
2011-06-22 07:21:27 Autor: aron prezes pitz
---.paradowski.pl
jak ktos sie uczy na Nowej Hucie to lepiej wyjechac przed 5. Natomiast co do sniegu to zdecydowanie bardziej on szkodzi kolei, bo bus ma opony zimowe.

O co ci chodzi z pieczatką? Czy pieczątki wydaje Główny Urząd Pieczątkarstwa? Przecież pieczątkę może sobie teraz zrobić każdy z dowolnym tekstem, chociażby Donald Tusk premier RP.
2011-06-22 10:15:14 Autor: pierwszy sledczy rp
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
tak,tak wiemy - bus zawsze dojedzie na czas bez względu na warunki pogodowe i drogowe:)
załóżmy, że posiadasz prawo jazdy i często jeździsz daną trasą - czy czas przejazdu jest zawsze taki sam?? to skąd np te paraliże jak spadnie pierwszy śnieg??
Donald Tusk nie musi sobie wyrabiać pieczątki - on w przeciwieństwie do ciebie ma od tego ludzi.
Zakładałem, że pitz jako poważna instytucja posiada stempel - widać, że nie.
2011-06-22 11:54:03 Autor: Autentyczny Rodak Obronca Narodu
---.play-internet.pl
Co ma stempel do powagi instytucji? Teraz każdy może sobie wyrobić stempel o treści jakiej mu się podoba.

Jak spadnie śnieg to paraliż jest w pierwszym rzędzie na kolei, głównie ze wzgledu na \"wąskie gardła\" tzn. jak jest zablokowany odc. Kalwaria - Bielsko to pociąg może objechać przez Kraków.
2011-06-22 12:39:14 Autor: Maciek z Lublina
---.nplay.net.pl
Edek , dzięki wielkie za te dodatkowe informacje. 50km/h to dość , by ruch pasażerski był sensowny. Na jednotorze - jeśli ruszyć głową - jest dość miejsca , by z powodzeniem funkcjonował ruch pasażerski w liczbie nawet 9 par pociągów dziennie.
Wiem , że nie sposób na jednotorze wygenerować ruchu pasażerskiego tak dużego , jak na linii dwutorowej , ale da się , by był na tyle duży , by zapewnić : kurs poranny , kurs popołudniowy , kurs wieczorny , a nadto skomunikowania z węzłami kolejowymi gdzie ruch jest znaczniejszy.
Na przykład dla Ĺťywca takimi punktami są : Sucha Beskidzka czy Bielsko-Biała.
To naprawdę takie trudne być dla kolei na TAK i myśleć o tym , jak przyciągać pasażerów : nagłaśniając reaktywacje ruchu pasażerskiego , budować rozkład jazdy pod zapotrzebowanie zwykłych ludzi ( turystów , ludzi jadących do szkoły czy pracy , chcących się przesiąść na większej stacji) , czy prezentując biletowe oferty specjalne.
Wpychać KKA wszędzie tam , gdzie się najpierw rozwala rozkład jazdy , celem zniechęcenia do kolei... To jest bez sensu. 50km/h to naprawdę jest dość , by kursowanie osobówek na kolei było sensowne.
Przykład na TAK z Mazowsza : na linii nr 29 , prowadzącej z Tłuszcza do Ostrołęki , jest jeden zelektryfikowany tor. Prędkość szlakowa to przeplatanka 50 - 70km/h.
Ruch na tej linii jest duży i pociągów pasażerskich kursujących na odcinku : Tłuszcz - Ostrołęka , jest 9 par dziennie. Część z tych pociągów ma kursy wydłużone do Warszawy , a poza tym istnieją jeszcze pociągi - poza tymi dziewięcioma parami , jeżdżące do Wyszkowa.
To jest przykład , jak modelowo rozwiązać kwestię ruchu pasażerskiego na linii jednotorowej.
Warto być wobec kolei na TAK.
2011-06-22 13:22:08 Autor: aron medrzec wielki wspanialy
---.play-internet.pl
Co ci da 9 par pociągów dziennie skoro busów jest 50 par? Z Lublina do Chelma jest 15 par a i tak prawie nikt nie jezdzi pociągami ( poza rodziną kolejową). To nie Wielkopolska, pociąg tu nie jest przedmiotem kultu.

Poza tym jak wciśniesz te 9 par na dw. Główny w Krakowie? No bo chyba nie proponowałbyś opcji typu start z Płaszowa a na Płaszów niech se pasażer dojedzie wieliczkoszynobusem no bo to śmiech na sali.

No i ten jednotor. W przypadku jakieś awarii typu Krowa/traktor pod pociągiem stoi cała linia w obie strony na pół dnia.

50 km/h to dość dla kolei w Wielkopolsce. Ale nie w Małopolsce. Tutaj 50 km/h to pośmiewisko, a już na pewno na linii Kraków - Wadowice - Bielsko, tak bardzo ubusowionej.

Do Ostrołęki i tak prawie nikt nie jeździ pociągiem. To jedna z mniej rentownych linii na Mazowszu, chyba tylko Drzewica, Łuków, Działdowo i Dęblin mają niższą frekewncję.,
2011-06-22 14:53:01 Autor: pierwszy sledczy rp
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
aron udowodnij swoje teorie o ilości pasażerów - czy po prostu nie stać cię na przeprowadzenie badań??
ok - w takim razie co ma mnie przekonać do wiarygodności twojej instytucji?? posiadasz jakąś listę referencyjną klientów??
2011-06-22 15:49:42 Autor: aron patriota parczewski
---.paradowski.pl
nakręć film z 200 osobami w pociągu Lublin - Chełm
2011-06-22 16:03:33 Autor: Miejscowy
---.180.84.31.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
50 par busów?? Buhahahahaa, no toś mnie rozwalił kompletnie, i nie opowiadaj mi tu o jakichś Lublinach i Chełmach, tu jest Małopolska i jedno wielkie G... wiesz co się tu dzieje. I jeszcze raz przypomnę - Andrychów - Bielsko: kibel 51 minut, bus 1h 15 minut, kibel 4PLN, bus 4,5PLN. A to że kibli jedzie 6 par na dzień to jak widać nie każdemu przeszkadza, bo jednak ktoś jeździ. Widocznie nie każdy chce ginąć w busie, na którego pas ruchu wpierdzieliła się ciężarówka.
2011-06-22 16:50:24 Autor: aron prezes pitz
---.paradowski.pl
pasażerów w pociągu jest zbyt mało, żeby się opłacał. GDyby jeździło średnio po 100 osób to co innego.
2011-06-22 16:58:28 Autor: Miejscowy
---.182.39.134.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Niestety nie ty o tym decydujesz, a jak się nie podoba to won do Tuska poskarżyć się.
2011-06-23 04:26:15 Autor: pierewszy sledczy rp
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
najpierw ty pokaż swoje filmy - ale to było przerabiane juz nie raz hehehe
2011-06-23 09:26:45 Autor: Miejscowy
---.146.149.118.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Tak a najlepiej przyjedź do mnie i udowodnij że do Bielska nikt nie jeździ pociągiem.
2011-06-24 12:17:08 Autor: Autentyczny Rodak Obronca Narodu
---.play-internet.pl
jeżdżą ludzie, ale jest ich zbyt mało żeby te pociągi miały sens ekonomiczny
2011-06-24 23:57:01 Autor: pierwszy sledczy rp
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
czyli co?? woj. lubelskie też należy zlikwidować?? bo przecież nie ma sensu ekonomicznego - więc jak - zgadzasz się??
2011-06-25 06:23:53 Autor: aron naczelny busiarz rp
---.paradowski.pl
Nie o to chodzi że nikt nie jeździ pociągiem. Chodzi o to że pociągiem jeździ zbyt mało ludzi, żeby był opłacalny.

Woj. lubelskie zarabia na siebie. Woj. wschodnie płacą 15% podatków do budżetu, a otrzymują 2% inwestycji centralnych.

Zapominasz o akcyzie i VAT które to podatki płaci rolnik i busiarz w paliwie. Jeden bus robiący dziennie 500 km ( czyli 2 x z Lublina do Białej Podlaskiej i z powrotem) płaci 150 zł podatku w paliwie.
2011-06-25 06:25:12 Autor: aron naczelny busiarz rp
---.paradowski.pl
Najbardziej nierentownym miastem w Polsce jest Wrocław. Ostatnio minister przyznał mu dotację 100 mln, a potem poszedł w ślady Gienka Loski. Miejmy nadzieję że wygra X Factora
2011-06-25 07:32:57 Autor: pierwszy sledczy rp
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
buhahaha 15 % - w sianiu propagandy nie masz sobie równych - nawet epoka prl-u się chowa:)) napisz jeszcze z czego się te 15% się bierze. rzeczywiście wpływ z akcyzy od busiarzy z kresów wschodnich ma spory udział - nikt by nie zauważył różnicy jakby ich nie było:))
teraz jeszcze napisz ile centrala dokłada do krus-u dla busiarzy, którzy ziemi mają tyle co w doniczkach:)
jeżeli chodzi o ESK2016 to niby czym lublin miał wygrać??
2011-06-25 09:45:47 Autor: aron naczelny busiarz rp
---.paradowski.pl
jak już pisałem, jeden bus robiący 500 km dziennie płaci 150 zł podatku dziennie. A do KRUSu rząd dokłada, żeby chleb nie był po 10 zł. Choć ja jestem za likwidacją KRUSu
2011-06-25 09:46:42 Autor: aron naczelny busiarz rp
---.paradowski.pl
Wrocław dostał z budżetu państwa obwodnicę, autostradę, remont linii kolejowej, dotacje do szpitali i ESK.
Razem ciężkie miliardy.

A ja uważam że we Wrocławiu powinno się stawiać na kolej - zamiast obwodnicy szynobusy.
2011-06-25 10:52:53 Autor: naczelny sledczy rp
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a inni użytkownicy dróg nie płacą akcyzy?? a kolej nie płaci?? także ci busiarze to kropla w morzu dochodów z akcyzy - ile busów trzeba na jednego tira czy lokomotywę spalinową??
a co ma krus do ceny chleba?? czemu produkty rolne , owoce drożeją skoro jest krus??
W lublin ile kasy by nie wpompować to i tak nie było by żadnych efektów - grajdoł zawsze pozostanie grajdołem. Przypomnij mi ile to już lat budujecie jeden teatr nie bez kozery zwany teatrem w budowie:)
2011-06-25 13:32:36 Autor: aron patriota parczewski
---.paradowski.pl
no to napisz ile kasy wpompowano w Lublin. Ile kosztowała obwodnica Lublina na przykład? A jaka była dotacja do kultury?
2011-06-25 13:33:35 Autor: aron naczelny busiarz rp
---.paradowski.pl
Busiarze płacą akcyzę, ale nie niszczą dróg. TIRowcy płacą akcyzę, bo niszczą drogi. A kolejarze płacą akcyzę, bo bez dobrych dróg nie będzie dobrej kolei. Tyle że akcyzę płacą głównie przewoźnicy towarowi, bo pociągi pasażerskie spalinowe na lokach w Polsce to absolutny margines.
2011-06-25 22:59:57 Autor: pierwszy sledczy rp
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
jak na razie to ty nie odpowiedziałeś na moje pytania - a taktyka pytaniem na pytanie to u ciebie norma
po co pompować kasę w miasto które się wyludnia??po prostu myślę twoim tokiem - nie ma sensu ekonomicznego, więc do zaorania. niedługo zapewne ogłosisz, że busiarze stoją za rozwojem gospodarki kraju buhahaha
a jak ci źle to się wyprowadź - np. do Wrocławia - tysiące ludzi się przemieszcza z całymi rodzinami i nie tylko w granicach Polski a ty w czym masz problem?? brak odwagi czy kwalifikacji?? a może jednego i drugiego?? to nie stan wojenny, że nie można wyjść z domu po zmroku.ale najlepiej ponarzekać i niech inni dadzą...jakie to małostkowe a zarazem typowe dla ludzi twojego pokroju
2011-06-27 14:10:01 Autor: aron naczelny busiarz rp
---.play-internet.pl
POznan i Łódź tez sie wyludniają podobnie Katowice a kasę się pompuje
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS