- W roku 2012 nie zanotowaliśmy istotnego obniżenia prędkości na liniach, na których organizatorem przewozów pasażerskich jest marszałek. Natomiast niepokojące są punktowe ograniczenia prędkości, występujące nawet na niedawno wyremontowanych odcinkach, które powinny zostać usunięte już w ramach bieżącego utrzymania - ocenia utrzymanie linii kolejowych w woj. lubuskim Danuta Wesołowska- Wujaszek zastępca dyrektora Departamentu Gospodarki i Infrastruktury.
- W dniu 19 listopada 2012 roku sejmik woj. lubuskiego uchwalił Strategię Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020, w której jako kluczowe inwestycje dla naszego regionu ujęto rozbudowę i modernizację infrastruktury linii kolejowych: nr 273 (CE-59) na odcinku Głogów – Zielona Góra – Kostrzyn, nr 203 na odcinku Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn nad Odrą, nr 275 na odcinku Miłkowice –Żagań oraz linii 14 na odcinku Żagań – Żary – Forst. – informuje Wesołowska- Wujaszek.
Jak informuje Urząd Marszałkowski, w Wieloletnim Programie Inwestycji Kolejowych na lata 2009 – 2015 uwzględniono prace na liniach nr 273 na odcinku Głogów – Dolna Odra i nr 203 na odcinku Krzyż – Kostrzyn. - Wystąpiliśmy jednak z wnioskiem do MTBiGM oraz PKP PLK o ujęcie w planach również wspomnianych odcinków linii kolejowych nr 275 oraz nr 14 od granicy państwa do Miłkowic, wraz z opracowaniem studium wykonalności oraz dokumentacji przedprojektowej, z uwzględnieniem przyszłego dofinansowania z funduszy unijnych na poziomie regionalnym – mówi zastępca dyrektora Departamentu Gospodarki i Infrastruktury. - W połowie 2013 roku zostanie oddana łącznica kolejowa omijająca stację Czerwieńsk – zapewnia Wesołowska- Wujaszek.