Partnerzy serwisu:
Prawo

Lubelskie: Strategia rozwoju z przedsięwzięciami kolejowymi

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
09-07-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jar, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO
Lubelskie: Strategia rozwoju z przedsięwzięciami kolejowymi
Zarząd Województwa Lubelskiego zatwierdził dokument pn. „Przedsięwzięcia o priorytetowym znaczeniu dla realizacji celów Strategii Rozwoju Województwa Lubelskiego na lata 2014 - 2020 (z perspektywą do 2030r.).” Na liście znalazły się m.in. inwestycje związane z transportem kolejowym. Dotyczą one nie tylko modernizacji infrastruktury kolejowej i zakupu taboru dla obsługi ruchu pasażerskiego, ale także rozwoju kolei wąskotorowej.

Dokument stanowiący załącznik do Strategii Rozwoju Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 (z perspektywą do 2030r.) wskazuje te inwestycje, które mają najistotniejsze znaczenie dla realizacji jej celów. Poprzez umieszczenie danego zadania na liście władze samorządu wojewódzkiego deklarują wsparcie do jego realizacji. Może ono być realizowane w sposób bezpośredni, czyli poprzez ułatwienia w pozyskaniu dofinansowania np. z regionalnego programu operacyjnego. Wsparcie pośrednie zaś realizuje się poprzez poparcie w pozyskiwaniu środków z innych źródeł czy udział w działaniach bezkosztowych.

Wśród projektów mogących liczyć na bezpośrednie wsparcie ze środków zarządzanych przez samorząd województwa lubelskiego jest zadanie pod nazwą „Zakup taboru kolejowego do przewozów osób organizowanych przez Województwo Lubelskie”. Wartość projektu, którego beneficjentem ma być Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, to 205 mln zł. Wsparcie dla trzech inwestycji w infrastrukturę kolejową może liczyć PKP PLK. W przypadku projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 30 Lublin – Łuków” o szacowanej wartości 408 000 000 zł zarząd województwa deklaruje wsparcie dla jego części w sposób bezpośredni, uznając go jako projekt strategiczny RPO WL, a dla części (finansowanej ze środków programu krajowego) wsparcie pośrednie. Dla pozostałych dwóch zadań, czyli „Modernizacja linii kolejowej nr 68 Lublin – Przeworsk na odcinku od Lublina do granicy Województwa lubelskiego” (o wartości 272,5 mln zł) i „Modernizacja linii kolejowej nr 63 Granica Państwa Dorohusk - Zawadówka Naftobaza (SZ) na odcinku Dorohusk - Zawadówka Naftobaza (55 mln zł) samorząd województwa lubelskiego deklaruje wsparcie pośrednie. Oba zadania mają być realizowane ze wsparciem środków przyznanych z funduszy krajowych.

Preferencyjny dostęp do środków z lubelskiego RPO może również liczyć przedsięwzięcie „Ochrona dziedzictwa kulturowego w obszarze oddziaływania Nadwiślańskiej Kolejki Wąskotorowej”, którego liderem jest Powiat Opolski. Ma być ono realizowane na Obszarze Funkcjonalny Powiśle kosztem ok. 48,5 mln zł.

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lubelskie: Więcej podróżnych po zakończonych modernizacjach

Pasażer

Lubelskie: Więcej podróżnych po zakończonych modernizacjach

jar, Rynek Kolejowy 28 listopada 2019

Województwo Lubelskie raczej nadal będzie zamawiać dwuczłonowe ezety

Tabor i technika

Lubelskie: Budżety samorządów a kolej

Prawo i polityka

Lubelskie: Budżety samorządów a kolej

jar, Rynek Kolejowy 04 stycznia 2018

Lubelskie: Pociągi pasażerskie podczas zamknięcia linii nr 7

Pasażer

Lubelskie: Od połowy grudnia mniej połączeń w ruchu regionalnym

Pasażer

Lubelskie: Kolejowe projekty z RPO głównie na liście rezerwowej

Infrastruktura

Zobacz również:

Lubelskie: Więcej podróżnych po zakończonych modernizacjach

Pasażer

Lubelskie: Więcej podróżnych po zakończonych modernizacjach

jar, Rynek Kolejowy 28 listopada 2019

Województwo Lubelskie raczej nadal będzie zamawiać dwuczłonowe ezety

Tabor i technika

Lubelskie: Budżety samorządów a kolej

Prawo i polityka

Lubelskie: Budżety samorządów a kolej

jar, Rynek Kolejowy 04 stycznia 2018

Lubelskie: Pociągi pasażerskie podczas zamknięcia linii nr 7

Pasażer

Lubelskie: Od połowy grudnia mniej połączeń w ruchu regionalnym

Pasażer

Lubelskie: Kolejowe projekty z RPO głównie na liście rezerwowej

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5