Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łotwa: Sześć konsorcjów zainteresowanych budową 200 km Rail Baltiki. W tym z Polski

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-03-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łotwa: Sześć konsorcjów zainteresowanych budową 200 km Rail Baltiki. W tym z Polski
mat. Rail Baltica
Upłynął termin składania wniosków o udział w postępowaniu na budowę ok. 200 km trasy. Zgłosiło się sześć konsorcjów, składających się z 17 firm z ośmiu krajów. Udział biorą m.in. Budimex oraz polski oddział Gulermaku.

Spółka Eiropas Dzelzceļa līnijas, która wdraża projekt Rail Baltiki na Łotwie, ogłosiła przetarg na budowę zasadniczej części trasy na terenie tego kraju. Zamówienie obejmuje w sumie ok. 200-kilometrowy odcinek linii. Właśnie zakończy się I etap postępowania, czyli składanie wniosków o udział w postępowaniu. Więcej o przetargu piszemy tutaj.

Jak informuje zamawiający, wystartowało sześć konsorcjów, skupiających łącznie 17 firm:
  • konsorcjum Webuild NGE-TSO JV z udziałem francuskich firm NGE Contracting SASU, TSO SAS i włoskiej firmy Webuild S.p.A;
  • joint-venture OHLA — GULERMAK Rail Baltica, składające się z Obrascón Huarte Lain, S.A., Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. i Gülermak Sp. z o.o. (Hiszpania, Turcja, Polska);
  • konsorcjum E.R.B. Rail Baltica JV, które składa się z Eiffage Génie Civil SAS, Budimex SA i Rizzani de Eccher S.p.A (Francja, Polska, Włochy);
  • konsorcjum firm Aldesa Construcciones S.A., China Civil Engineering Construction Corporation, LLC “TEK Baltic” (Hiszpania, Chiny, Łotwa);
  • konsorcjum tureckich firm IC İÇTAŞ İNŞAAT SANAYİ VE TİCARET A.Ş. and DOĞUŞ İNŞAAT VE TİCARET A.Ş.;
  • konsorcjum DL E&C-Lotte E&C-Nurol, składające się z DL E&C Co., Ltd., Lotte Engineering & Construction Co., Ltd. and Nurol Construction and Trade Inc. (Korea Południowa, Turcja).

Teraz komisja sprawdzi spełnienie przez wykonawców wymagań kwalifikacyjnych, w tym doświadczenie w zakresie realizacji projektów kolejowych zgodnie ze standardami UE. Szczegółowe wymagania mają zostać wysłane do zakwalifikowanych uczestników w kwietniu. Termin składania ofert minie w sierpniu, a umowa miałaby zostać zawarta pod koniec tego roku – tak, by roboty mogły wystartować w I połowie 2023 r. Wczesny udział wykonawcy ma umożliwić jego udział w pracach projektowych i przygotowawczych.

Zakres prac nie obejmuje Rygi (od lotniska do stacji Torņkalns i od Dworca Centralnego do Acone), 20-kilometrowgego odcinka transgranicznego na granicy z Estonią, a także terminala towarowego Salaspils. Zadania te są lub będą objęte oddzielnymi zleceniami. Zamówienie nie obejmuje także elektryfikacji oraz systemów sterowania ruchem – przetarg na te elementy ma zostać ogłoszony centralnie przez RB Rail AS, joint-venture nadzorujące realizację Rail Baltiki w trzech krajach bałtyckich.

W sumie w ramach projektu Rail Baltiki powstać ma 870 km normalnotorowej linii: 392 km na Litwie, 265 km na Łotwie i 213 km w Estonii. Wartość kontraktów budowlanych szacowana jest na 5,8 mld euro.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

Infrastruktura

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

inf. pras PKP PLK 19 lipca 2023

Rail Baltica poza Polską również ze sporym dofinansowaniem z CEF-u

Infrastruktura

Estonia: Rusza przetarg na budowę kolejnego odcinka Rail Baltiki

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

inf. pras PKP PLK 10 czerwca 2023

Zobacz również:

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

Infrastruktura

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

inf. pras PKP PLK 19 lipca 2023

Rail Baltica poza Polską również ze sporym dofinansowaniem z CEF-u

Infrastruktura

Estonia: Rusza przetarg na budowę kolejnego odcinka Rail Baltiki

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

inf. pras PKP PLK 10 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5