Jak poinformował "Rynek Kolejowy" Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, w nowym rozkładzie jazdy planuje otwarcie dla ruchu pasażerskiego trasy Zduńska Wola — Dąbie nad Nerem.
11 grudnia na trasę ma wyruszyć jedna para codziennych pociągów Regio w relacji Zduńska Wola — Konin — Zduńska Wola. Ze Zduńskiej Woli skład odjedzie o 7:42. Skieruje się na magistralę węglową, a następnie łącznicą Ponętów — Barłogi na linię E30. Do Konina dotrze o 9:24. W drogę powrotną pociąg wyjedzie o 15:20. Po drodze wyznaczono postoje na wszystkich przystankach osobowych.
Nowe połączenie usprawni dojazd z północno-zachodniej części województwa do wielu ważnych ośrodków. Z przesiadką w Kole czy Koninie będzie można dotrzeć do Poznania, Warszawy czy Belina, w Zduńskiej Woli zaś — do Łodzi i Wrocławia. Choć z pewnością jedna para kursów nie zaspokoi wszystkich potrzeb komunikacyjnych, może stanowić istotne ułatwienie dla mieszkańców miejscowości położonych na trasie pociągu.
Plan województwa to jeden z licznych w ostatnim czasie pomysłów na prowadzenie ruchu regionalnego na dawnej magistrali węglowej na północ od Zduńskiej Woli. Po likwidacji w grudniu 2008 międzywojewódzkich pociągów z Katowic do Inowrocławia Przewozy Regionalne uruchomiły dwie pary pociągów w relacji Zduńska Wola — Kutno. Po zaledwie miesiącu kursowania ich trasę skrócono do Krasek, a w grudniu zeszłego roku pociągi te zostały zlikwidowane. Jedynym składem pasażerskim na tym odcinku linii został zatrzymujący się na przystankach pomiędzy Zduńską Wolą a Dąbiem sezonowy pociąg interRegio z Katowic do Gdyni. Przewozy Regionalne planują uruchomienie tego kursu także w nowym rozkładzie jazdy.