Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź: Realizacja Trasy W-Z zagrożona?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
10-01-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Roman Czubiński

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź: Realizacja Trasy W-Z zagrożona?
- Mam olbrzymie wątpliwości co do tego, czy miasto powinno topić ponad 600 milionów złotych w przebudowie jednej linii tramwajowej - oznajmił na posiedzeniu Doraźnej Komisji łódzkiej Rady Miejskiej ds. Transportu Zbiorowego, Inwestycji Drogowych i Organizacji Ruchu Drogowego jej przewodniczący, radny SLD Jarosław Berger. Jeśli podczas planowanej na 15 stycznia sesji budżetowej radni opozycji przychylą się do tego poglądu, mogą odmówić przyznania funduszy na inwestycję. Budowa zostanie w takim wypadku przerwana, a przyznane niedawno miastu fundusze unijne - stracone.

Radni klubów opozycyjnych (SLD, PiS oraz Łódź 2020) wezwali już raz Urząd Miasta do zaniechania inwestycji. Uchwała przegłosowana przez nich 11 września 2013 r., na 20 dni przed rozpoczęciem prac, była jednak stanowiskiem nierodzącym skutków prawnych. Przewodniczący klubu SLD Tomasz Trela deklarował wówczas, że jeśli inwestycja się rozpocznie, radni lewicy - mimo negatywnego stosunku do niej - nie będą blokowali jej realizacji. Mimo to, już 10 grudnia radny Władysław Skwarka sugerował możliwość wstrzymania trwających prac i przesunięcia środków na inne zadania. Motywował to tym, że nie było wówczas pewności co do dofinansowania przebudowy Trasy W-Z ze środków unijnych. Decyzję o ich przyznaniu ogłoszono jednak 23 grudnia. Na mocy podpisanej umowy Unia Europejska pokryje ponad połowę kosztów projektu (332 mln z 628 mln zł).

Dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Grzegorz Nita na żądanie członków komisji przedstawił na jej posiedzeniu raport z przebiegu prac. Ze sprawozdania wynika, że na centralnym odcinku wykonawca (firma Mosty Łódź) nieznacznie wyprzedza harmonogram. W odniesieniu do pozostałych odcinków zakończyły się prace projektowe. - W najbliższym czasie uruchomimy procedury przetargowe - zapewnił urzędnik. Lada chwila mają także zacząć się płatności na rachunek miasta z funduszy europejskich.

G. Nita odpowiedział także na pytania dotyczące układu przystanków na poszczególnych odcinkach trasy po przebudowie. Na odcinku wschodnim powstaną trzy przystanki autobusowo-tramwajowe: przy obecnej pętli Augustów, przy ul. Hetmańskiej (z wykorzystaniem obecnej krańcówki autobusowej) oraz przy nowej pętli tramwajowej na wysokości al. Ofiar Terroryzmu 11 Września. Wspólnym pasem autobusowo-tramwajowym ma też stać się torowisko w al. Wyszyńskiego na Retkinii. Przy dworcu Łódź Kaliska powstanie nowy przystanek A+T (dla linii: 8 i 12) w al. Włókniarzy między al. Mickiewicza a ul. Kopernika. Natomiast przy obecnym przystanku dla linii 10, 12 i 14 ma pojawić się zabezpieczone sygnalizacją świetlną przejście dla pieszych w poziomie jezdni, jednak bez likwidacji obecnego przejścia podziemnego i kładki.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Podsumowanie pierwszych miesięcy Trasy W-Z

Zintegrowany transport

Łódź: Możliwe wcześniejsze otwarcie części Trasy W-Z

Zintegrowany transport

Łódź: Możliwe wcześniejsze otwarcie części Trasy W-Z

rc, Transport-publiczny.pl 26 sierpnia 2015

Prace przy Trasie W-Z jeszcze mocniej podzielą Łódź

Zintegrowany transport

Prace przy Trasie W-Z jeszcze mocniej podzielą Łódź

rc, Transport-publiczny.pl 27 stycznia 2015

Łódź: Membrana nad przystankiem Piotrkowska Centrum. Z opóźnieniem

Zintegrowany transport

Łódź: Z Widzewa do centrum bezpośrednio, ale objazdem

Zintegrowany transport

Łódź: Z Widzewa do centrum bezpośrednio, ale objazdem

rc, Transport-publiczny.pl 13 lipca 2015

Zobacz również:

Łódź: Podsumowanie pierwszych miesięcy Trasy W-Z

Zintegrowany transport

Łódź: Możliwe wcześniejsze otwarcie części Trasy W-Z

Zintegrowany transport

Łódź: Możliwe wcześniejsze otwarcie części Trasy W-Z

rc, Transport-publiczny.pl 26 sierpnia 2015

Prace przy Trasie W-Z jeszcze mocniej podzielą Łódź

Zintegrowany transport

Prace przy Trasie W-Z jeszcze mocniej podzielą Łódź

rc, Transport-publiczny.pl 27 stycznia 2015

Łódź: Membrana nad przystankiem Piotrkowska Centrum. Z opóźnieniem

Zintegrowany transport

Łódź: Z Widzewa do centrum bezpośrednio, ale objazdem

Zintegrowany transport

Łódź: Z Widzewa do centrum bezpośrednio, ale objazdem

rc, Transport-publiczny.pl 13 lipca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5