Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Łódź: Koniec remontu na Limanowskiego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-11-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
kf, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Łódź: Koniec remontu na Limanowskiego
W czwartek na ulicę Limanowskiego po ponad dwóch latach przerwy wróciły tramwaje. Zakończył się remont ulicy na odcinku od ul. Zachodniej do al. Włókniarzy.

Od dawna żadne z łódzkich torowisk nie było wyłączone z eksploatacji na tak długo. Stan torów na ulicy Limanowskiego był katastrofalny — mimo wprowadzenia ograniczenia prędkości do dziesięciu kilometrów na godzinę często dochodziło tam do wykolejeń. Dlatego w czerwcu 2009 roku łódzkie MPK odmówiło prowadzenia tam ruchu tramwajowego. Uruchomiono zastępcze autobusy, ale prace budowlane ruszyły dopiero półtora roku później.

Ogłoszony przez łódzki Zarząd Dróg i Transportu przetarg na remont ulicy wygrało konsorcjum firm Unidro, Kral i łódzkiego MPK. Warta prawie 40 mln zł inwestycja objęła nie tylko modernizację torowiska, ale także jezdni, chodników, wodociągów, oświetlenia i sygnalizacji świetlnych. Nowy tor został położony na odcinku 1925 m od ul. Zachodniej do al. Włókniarzy. Wybudowano siedem peronów przystankowych, część z nich na nowych wysepkach. Wymieniona została także sieć trakcyjna.

Na skrzyżowaniu z ul. Urzędniczą i Piwną od dziś działa nowa sygnalizacja świetlna. Dodatkowe sygnalizatory stanęły też przy ul. Hipotecznej i ułatwią dojście na przystanek tramwajowy. Nieco skorygowany został układ drogowy skrzyżowania z Hipoteczną. W związku z zakończeniem prac zmieniły się trasy linii tramwajowych nr 2 i 4, a po kilkumiesięcznej przerwie na łódzkie ulice powróciła linia nr 5.

Modernizacja ul. Limanowskiego była największą inwestycją torową realizowaną w tym roku w mieście. W grudniu zakończa się remonty innych łódzkich torowisk — na ul. Dolnej pomiędzy Zgierską a Łagiewnicką i na al. Kopcińskiego od Narutowicza do al. Piłsudskiego.
 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Łódzcy społecznicy chcą KDP

Koleje Dużych Prę™dkości

Łódzcy społecznicy chcą KDP

Gazeta Wyborcza 20 grudnia 2011

Łódź: Zamkną bocznicę do EC2

Biznes

Łódź: Zamkną bocznicę do EC2

kf, Rynek Kolejowy 24 grudnia 2011

Łódź: Do Konstantynowa dziewiątką. A na Legionów?

Zintegrowany transport

Łódź: Do Konstantynowa dziewiątką. A na Legionów?

kf, Rynek Kolejowy 25 grudnia 2011

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Łódzcy społecznicy chcą KDP

Koleje Dużych Prę™dkości

Łódzcy społecznicy chcą KDP

Gazeta Wyborcza 20 grudnia 2011

Łódź: Zamkną bocznicę do EC2

Biznes

Łódź: Zamkną bocznicę do EC2

kf, Rynek Kolejowy 24 grudnia 2011

Łódź: Do Konstantynowa dziewiątką. A na Legionów?

Zintegrowany transport

Łódź: Do Konstantynowa dziewiątką. A na Legionów?

kf, Rynek Kolejowy 25 grudnia 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5