Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź Kaliska: Odświeżają dworzec, odświeżą perony

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-09-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź Kaliska: Odświeżają dworzec, odświeżą perony
PKP PLK odnowi perony na stacji Łódź Kaliska. „Estetyzacji”, jak prace określa sam zarządca infrastruktury, poddane zostanie wszystkie sześć peronów. Jednym z elementów robót ma być odświeżenie systemu informacji wizualnej, które obejmie także oba przejścia podziemne.

Rozpoczęły się zapowiadane w czerwcu przez PKP SA prace mające odświeżyć nieco zapomniany dworzec Łódź Kaliska. Póki co roboty koncentrują się na zewnątrz budynku i obejmują część frontu gmachu dworcowego. Równolegle trwa wymiana rozjazdów pozwalających wyjechać z najważniejszej w mieście stacji w kierunku Widzewa i Lublinka. Wiemy już, że nie będą to ostatnie w tym roku prace w obrębie Łodzi Kaliskiej.

Kolejne zamówienie PKP Polskich Linii Kolejowych obejmie tzw. estetyzację peronów. Zarządca infrastruktury ogłosił kilka dni temu przetarg na wykonanie robót. Są duże szanse na ich realizację jeszcze w tym roku kalendarzowym. Oferty w postępowaniu można bowiem składać do 29 września, a PLK oczekuje zrealizowania inwestycji w ciągu ośmiu tygodni od dnia podpisania umowy ze zwycięzcą postępowania.

Sześć peronów zamiast jednego

– Na stacji Łódź Kaliska wykonany zostanie remont peronów nr 1 – 6, który będzie polegał na zerwaniu wykruszonych, popękanych kostek brukowych, wyrównaniu i wzmocnieniu podłoża i ułożeniu nowej nawierzchni, również w postaci kostki brukowej – mówi Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK. Oznacza to znaczne rozszerzenie zakresu robót względem pierwotnych planów z lutego. Wtedy zarządca infrastruktury zapowiadał, że w tym roku przeprowadzi remont tylko jednego z peronów – nr 6, tymczasem dziś zakłada się prace na wszystkich peronach.

– Poza tym zerwana zostanie część starych płyt betonowych, a w ich miejsce pojawią się nowe elementy. Na peronach 1, 2 i 3 ułożona zostanie kostka integracyjna wydzielająca strefę bezpieczeństwa, czyli pas o szerokości ok. 40 cm. Na platformach namalowane zostaną również linie bezpieczeństwa. Odświeżone i uzupełnione zostaną tablice informacyjne z nazwą stacji i numeracją peronów – wylicza przedstawiciel Polskich Linii Kolejowych.

Odnowią przejścia na perony

Zamówienie obejmuje także drobne prace w obu stacyjnych tunelach dla pieszych: tym łączącym halę kasową z peronami i z al. Unii Lubelskiej (gdzie znajduje się tylne wejście na dworzec) i tym nieco zapomnianym, położonym przy parkingu od strony al. Bandurskiego, który nie prowadzi do gmachu dworca. – Przejście podziemne przy hali doczeka się renowacji, wymienione zostanie tam oznakowanie, a także panele z tworzywa sztucznego – wskazuje Karol Jakubowski. Rzadziej używane przejście ma zostać – jak ujęto to w warunkach zamówienia – „osygnalizowane”, należy więc spodziewać się tam nowych elementów informacji pasażerskiej, które zastąpią dzisiejsze mało czytelne i nieprecyzyjne oznakowanie.

Roboty te uzupełnione zostaną o szereg działań o charakterze czysto „estetyzacyjnym”. – Wykonawca pomaluje również betonowe murki wokół dworca oraz wymieni płytki ceramiczne na murkach prowadzących do przejścia podziemnego przy windach [to to od strony al. Bandurskiego]. Na końcu pomalowane zostaną balustrady i konstrukcje stalowe, mury wokół dworca przy parkingach (wiadukt przy czynnych torach) oraz ogrodzenia stalowe na terenie całej stacji. Pojawi się także system odstraszania ptaków – mówi przedstawiciel PKP PLK.


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rusza przebudowa dworca Łódź Kaliska. Prace potrwają do poł. 2025 r.

Infrastruktura

PKP SA podpisały umowę na przebudowę dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

PKP SA wybrały wykonawcę przebudowy dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

Koniec łódzkich pragotronów. Ostatni taki system w kraju

Infrastruktura

Zobacz również:

Rusza przebudowa dworca Łódź Kaliska. Prace potrwają do poł. 2025 r.

Infrastruktura

PKP SA podpisały umowę na przebudowę dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

PKP SA wybrały wykonawcę przebudowy dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

Koniec łódzkich pragotronów. Ostatni taki system w kraju

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5