Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź Kaliska: Kolejna faza robót wymusza zmianę organizacji ruchu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-12-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź Kaliska: Kolejna faza robót wymusza zmianę organizacji ruchu
fot. Kasper FiszerStacja Łódź Kaliska
Od minionej niedzieli pasażerowie mogą korzystać tylko z jednego spośród sześciu peronów stacji Łódź Kaliska. Jeden z najważniejszych łódzkich węzłów jest właśnie modernizowany, a prace wkraczają w decydującą fazę. Część pociągów kursuje objazdami, w zamian za inne uruchomiona została zastępcza komunikacja autobusowa.

Od połowy roku toczy się długo oczekiwana modernizacja stacji Łódź Kaliska. Jej najważniejszym elementem jest dokończenie przerwanej w latach 90. zeszłego stulecia budowy tzw. wiaduktu wschodniego, jednego z dwóch obiektów przerzuconych nad al. Bandurskiego. Ma to znacznie poprawić przepustowość i usprawnić prowadzenie ruchu. Przebudowane zostaną też wszystkie perony, a część z nich – te znajdujące się w grupie torów mających pierwotnie prowadzić na rzeczony wiadukt wschodni – zostanie znacząco przedłużona. Leżące przy nich tory przestaną być ślepe i możliwy będzie wyjazd na południe, a więc w kierunku Pabianic lub Łodzi-Chojen.

Część pociągów ŁKA omija modernizowaną stację

– Teraz rozpoczyna się główny etap przebudowy tej ważnej stacji węzłowej – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. O ile więc dotychczas prace były niemal nieodczuwalne dla pasażerów, bo utrudnienia ograniczały się do wydłużenia drogi dojścia i zamknięcia części parkingów, to od niedzieli 13 grudnia podróżni muszą liczyć się z istotnymi zmianami w ruchu pociągów. Ekipy remontowe pracują bowiem teraz na czterech z sześciu dawnych peronów. Piąty jest likwidowany, de facto więc czynny pozostanie tylko jeden peron z dwiema krawędziami.

Rozkład jazdy przewiduje, że wszystkie pociągi będą teraz zatrzymywać się przy peronie nr 3, a więc tym położonym najbliżej al. Unii Lubelskiej. – Na liniach w kierunku Zduńskiej Woli, Zgierza i Tomaszowa Mazowieckiego wprowadzone zostały zmiany w ruchu pociągów – informuje przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Część kursów ominie tę ważną stację i zostanie skierowana na inne łódzkie dworce, np. ŁKA skieruje część pociągów z Sieradza do Łodzi Fabrycznej.

Autobusem zastępczym z remontowanej stacji wzdłuż remontowanych linii

Z nielicznymi wyjątkami (pociągi Polregio do Opoczna, kurs PKP Intercity do Gdyni) na Dworcu Kaliskim będzie można wsiąść wyłącznie do pociągów przelotowych. Część połączeń, głównie ŁKA w kierunku Sieradza i Zgierza, zastąpiona została autobusami, co wiąże się nie tylko z ograniczeniem przepustowości stacji, ale i z robotami prowadzonymi na liniach nr 14 i 15. Nadal autobusem zamiast pociągiem dojedziemy także do Kutna, bo wciąż zamknięta będzie linia kolejowa nr 16.

Trwająca modernizacja stacji ma przygotować ją do pełnienia roli ważnego węzła po otwarciu tunelu średnicowego łączącego ją z Łodzią Fabryczną. Zarządca infrastruktury spodziewa się wówczas znaczącego wzrostu liczby realizowanych kursów, co znajduje potwierdzenie w planach miasta i regionu, które zakładają utworzenie linii kolei aglomeracyjnej o wysokiej częstotliwości. Wkrótce ruszyć ma także remont budynku dworcowego.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rusza przebudowa dworca Łódź Kaliska. Prace potrwają do poł. 2025 r.

Infrastruktura

PKP SA podpisały umowę na przebudowę dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

PKP SA wybrały wykonawcę przebudowy dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

Koniec łódzkich pragotronów. Ostatni taki system w kraju

Infrastruktura

Zobacz również:

Rusza przebudowa dworca Łódź Kaliska. Prace potrwają do poł. 2025 r.

Infrastruktura

PKP SA podpisały umowę na przebudowę dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

PKP SA wybrały wykonawcę przebudowy dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

Koniec łódzkich pragotronów. Ostatni taki system w kraju

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5