PKP PLK unieważniła duży przetarg na budowę trzech nowych i remont istniejących przystanków kolejowych na terenie Łodzi wraz z mijanką na Marysinie. W postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta.
Przetarg, który
zapowiadaliśmy już w styczniu został ogłoszony
pod koniec maja. Zamówienie obejmowało projekt i realizację budowy nowych przystanków Łódź Warszawska i Łódź Radogoszcz Wschód na linii nr 16 pomiędzy Łodzią Widzewem a Zgierzem oraz przystanku Łódź Retkinia na linii nr 14 pomiędzy Łodzią Kaliską a Lublinkiem, a także doposażenie powstałych kilka lat temu przystanków Łódź Stoki i Łódź Arturówek – m.in. w zakresie dojść na perony. Ma to być kolejnym etapem tzw. projektu przystankowego prowadzonego konsekwentnie przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Bardzo ważnym uzupełnieniem wcześniejszych inwestycji ma być także przebudowa przystanku Łódź Marysin, gdzie powstać ma dodatkowy peron i mijanka. Jednotorowy odcinek Łódź Widzew – Zgierz ma bowiem ograniczoną przepustowość.
Jak się okazało, do 5 lipca, kiedy PLK otworzyła oferty, nie wpłynęła żadna propozycja. W związku z tym postępowanie unieważniono. Jak już wielokrotnie informowaliśmy, w tym roku przetargi PKP PLK są problematyczne, a kosztorysy prawie zawsze przekraczają wszystkie oferty. Sytuacja w której nie wpływa żadna oferta zdarza się dużo rzadziej –
ostatnio doszło do tego dwa miesiące temu, w przetargu na rewitalizację linii nr 36 Ostrołęka – Łapy o wartości ok. 43 mln złotych.
Na razie nie wiadomo, jakie będą dalsze decyzje w sprawie inwestycji, której wartość zarządca infrastruktury szacuje na 26,5 mln złotych netto. Samo ogłoszenie postępowania
było opóźnione względem pierwotnych planów, a unieważnienie przetargu na pewno opóźni ewentualną realizację.