Choć przewoźnicy zapowiadali, że wzajemne honorowanie biletów na trasie łączącej oba duże miasta środkowej Polski może wejść w życie w marcu, porozumienie nie zostało osiągnięte do dziś. Póki co nie wiadomo, kiedy i w jakiej formie Przewozy Regionalne i PKP Intercity mogłyby wprowadzić w życie plany stworzenia wspólnej oferty taryfowej.
W lutym tego roku obaj przewoźnicy uruchamiający pociągi w relacji Łódź – Warszawa potwierdzili „Rynkowi Kolejowemu”, że pracują nad stworzeniem wspólnej oferty biletowej, która miałaby obowiązywać na jednej z najważniejszych tras centralnej Polski. Porozumienie w tej sprawie miałoby uzupełnić istniejące osobne uzgodnienia pomiędzy PR i IC a Kolejami Mazowieckimi.
Spółki planowały, że umowa obejmie podróżujących na podstawie biletów okresowych. W marcu dowiedzieliśmy się, że uzgodnienia miałyby objąć nie całą linię, ale jej mazowiecki odcinek od Skierniewic do stolicy. Planowano wejście w życie nowych zasad taryfowych jeszcze w ubiegłym miesiącu. – Przewozy Regionalne i PKP Intercity prowadzą negocjacje w sprawie częściowego uwspólnienia oferty biletowej na linii łódzkiej. Dziś negocjacje zbliżają się do końca – zapewniał na początku marca Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.
Uzgodnienia trwają dłużej. Co z szerszą współpracą?
W połowie kwietnia ostateczny kształt ewentualnego uwspólnienia oferty wciąż nie został jednak osiągnięty. Co więcej, nie wiadomo też, czy i kiedy porozumienie pomiędzy spółkami zostanie ostatecznie podpisane. – Umowa nadal jest analizowana przez jej drugą stronę, czyli PKP Intercity – poinformował Michał Stilger, przedstawiciel Przewozów Regionalnych.
W marcu spółki rozpoczęły także rozmowy na temat możliwości wypracowania podobnego rozwiązania w skali kraju. Opóźnienie we wdrożeniu pierwszej od wielu miesięcy wspólnej oferty dwóch największych przewoźników kolejowych mającej objąć tylko jedną linię nie pozwala jednak patrzeć z optymizmem na plany dużo szerszej współpracy. Póki co więc prawdopodobnie nie zostanie przywrócona możliwość zakupu np. jednego biletu miesięcznego obowiązującego i w pociągach Regio czy interRegio, i w kursach TLK. Przypomnijmy – bilety okresowe PKP Intercity przestały być ważne w pociągach PR w listopadzie 2013 roku.
Na razie obniżka cen zamiast uwspólnienia biletów
Niedawno Przewozy Regionalne wprowadziły natomiast kolejną ofertę własną dla podróżujących na trasie Łódź – Warszawa. – Od początku kwietnia bilet jednorazowy w tej relacji kosztuje jedynie 24 zł (wcześniej 29,9 zł) – mówi Anna Piotrowska, rzecznik łódzkiego oddziału PR. To o 1 zł taniej niż w pociągach TLK. – Nie zmieniła się natomiast cena biletu na pociąg interRegio z Łodzi do Skierniewic i w dalszym ciągu wynosi ona 14,9 zł, skierniewiczanie mogą też wybrać bilet miesięczny za 230 zł – usłyszeliśmy od przedstawicielki przewoźnika.