Partnerzy serwisu:

Liverpool planuje kolejową strategię na 30 lat do przodu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-08-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/lp,Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Liverpool planuje kolejową strategię na 30 lat do przodu
Władze Liverpoolu, wspólnie z brytyjskim zarządcą infrastruktury, podjęły współpracę w sprawie ustanowienia strategii kolejowej na kolejne dekady. W ramach opracowania, powstaje strategia transportowa, obejmująca zarówno przewozy towarowe, jak i pasażerskie. To ważny dokument w kontekście planowanej w Wielkiej Brytanii linii KDP High Speed 2.

Długoterminowa strategia transportowa wyznacza 12 priorytetowych projektów kolejowych - zarówno dla miasta, jak i całej aglomeracji. Projekty mają za zadanie - w przypadku przewozów pasażerskich - usprawnić komunikację zarówno podmiejską, jak i dalekobieżną. Jeden z istotnych punktów planu to wymiana taboru - z dotychczas kursujących składów operatora Merseyrail na bardziej pojemne pociągi, które pozwolą sprostać tendencji rokrocznego wzrostu wyników przewozowych w przewozach pasażerskich. Nowe pociągi miałyby również pozwolić na zwiększenie częstotliwości kursowania pomiędzy Szkocją a Południową Walią. Mają zostać także przeprowadzone prace m. in. na linii North Mersey dla usprawnienia przewozów pasażerskich. Inne punkty zawierają m. in. budowę nowych stacji w miejscowościach: Carr Mill, Ditton, Maghull North, St James, Vauxhall oraz Town Meadow.

Liam Robinson, szef firmy Merseytravel odpowiedzialnej za prowadzenie przewozów w regionie, uważa, że zrealizowanie strategii w sposób, w jaki podeszły do tego władze Liverpoolu i zarządcy infrastruktury, nie jest zjawiskiem powszechnym.- Współpraca pozwala sądzić, że wspólne planowanie strategii transportowej będzie silnie zintegrowane z planami ekonomicznymi, i to w skali makroregionalnej. Stworzenie strategii zapewnia nam gotowość na budowę sieci KDP High Speed 2.

Strategia zakłada także znacznie lepsze wykorzystanie stacji James Street oraz Moorfields w czasie godzin szczytu. Plany zakładają także wydłużenie peronów stacji Lime Street, co pozwoli na zatrzymywanie się na niej pociągów KDP. Proponowana jest też elektryfikacja linii do Warrington i Wrexham oraz linii Crewe – Chester, Crewe – Holyhead oraz Ellesmere Port – Helsby.

Potrzeba regionów, polegająca na stworzeniu ich planów obejmujących rozwój transportu, była jedną z rekomendacji raportu One North, który został zaprezentowany na początku sierpnia.
 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wielka Brytania: Rząd chce jak najszybciej zacząć budowę HS2

Koleje Dużych Prędkości

Wielka Brytania: Rząd chce jak najszybciej zacząć budowę HS2

Roman Czubiński 12 lutego 2020

Są wykonawcy pierwszego odcinka High Speed 2

Infrastruktura

Anglicy przygotowują się do zakupów szybkich pociągów

Przetargi

Zobacz również:

Wielka Brytania: Rząd chce jak najszybciej zacząć budowę HS2

Koleje Dużych Prędkości

Wielka Brytania: Rząd chce jak najszybciej zacząć budowę HS2

Roman Czubiński 12 lutego 2020

Są wykonawcy pierwszego odcinka High Speed 2

Infrastruktura

Anglicy przygotowują się do zakupów szybkich pociągów

Przetargi

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5