Partnerzy serwisu:

Litwa będzie kupować lokomotywy elektryczne

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-02-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Baltic Course/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Litwa będzie kupować lokomotywy elektryczne
Koleje Litewskie prowadzą analizę rynku lokomotyw elektrycznych i sprawdzają oferty poszczególnych producentów. To przygotowania do większego zamówienia na tego typu pojazdy. Litwa będzie potrzebować ich coraz więcej, m.in. ze względu na postępującą elektryfikację na terenie kraju.

Do tej pory Koleje Litewskie AB Lietuvos Gelezinkeliai zapoznały się z ofertą Siemensa oraz Skody. Niebawem mają spotkać się prawdopodobnie z przedstawicielami producentów m.in. z Polski i z Francji. – Szukamy standardowych pojazdów, które spełnią nasze oczekiwania i przy tylko niewielkim przystosowaniu będą mogły pracować na litewskiej sieci kolejowej – powiedział Albertas Bajorinas, zastępca dyrektora ds. taboru kolejowego w departamencie przewozów towarowych Kolei Litewskich. – Poszukujemy maszyn nie tylko spełniających oczekiwania techniczne, lecz również mających odpowiednią cenę – dodał.

Z informacji przedstawionych przez Koleje Litewskie wynika, że Siemens nie tylko zaoferował swoje lokomotywy, lecz także zaproponował przedyskutowanie kwestii produkcji elektrycznych lokomotyw w Wilnie w zakładach naprawczych taboru Kolei Litewskich.

Są dwa powody, dla których Litwini chcą zakupić elektryczne lokomotywy. Pierwszy przede wszystkim związany jest z kwestią oszczędności, ponieważ lokomotywy elektryczne są tańsze w eksploatacji, a poza tym lepiej sprawdzają się w przypadku prowadzenia cięższych składów. Drugi powód to elektryfikacja linii. Pod koniec minionego roku rozpoczęła się elektryfikacja linii z Nowej Wilejki (dzielnica Wilna) do granicy litewsko-białoruskiej. To pierwszy etap elektryfikacji korytarza wiodącego z Białorusi do portu w Kłajpedzie. Elektryfikacja ma przyczynić się to ożywienia ruchu tranzytowego na torach Litwy. Jednak już pierwszy etap rozpoczętej w minionym roku elektryfikacji ma zwiększyć zapotrzebowanie na lokomotywy elektryczne, ponieważ już w roku 2016 pociągi prowadzone przez lokomotywy elektryczne mają kursować między Wilnem a Mińskiem.  Budowa sieci trakcyjnej ma także być prowadzona na Białorusi. Elektryfikacja 80-kilometrowego odcinku ze stacji Mołodeczno do granicy z Litwą ma zakończyć się w tym samym czasie, co prace po stronie litewskiej.

 

Już 10-11 marca w Warszawie odbędzie się kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. To największa i najbardziej prestiżowa konferencja w Środkowo-Wschodniej Europie, poświęcona rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. W tym roku podjęte zostaną tematy nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów kolejowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. Oficjalnym partnerem wydarzenia są Koleje Ukraińskie (UZ) - podczas konferencji będzie można nawiązać kontakt z ukraińskim rynkiem taborowym.

Więcej na temat konferencji.

 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Jest 13 ofert na elektryfikację mazurskiej linii 38. Drogo

Infrastruktura

Saksonia domaga się elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz

Infrastruktura

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Jest 13 ofert na elektryfikację mazurskiej linii 38. Drogo

Infrastruktura

Saksonia domaga się elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5