Partnerzy serwisu:
Świat

Litewska kolej pod lupą Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-10-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Komisja Europejska/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

ŚWIAT
Litewska kolej pod lupą Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej
Litwa nie wywiązała się w pełni z jednej z unijnych dyrektyw, dotyczącej bezpieczeństwa na kolei. Sprawa została skierowana do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej  – poinformowała Komisja Europejska.

Komisja zdecydowała o skierowaniu sprawy Litwy do Trybunału Sprawiedliwości, ponieważ tamtejszy rząd nie wywiązał się w pełni z przepisów mających na celu utworzenie organów nadzorujących bezpieczeństwo na kolei na szczeblu krajowym. Chodzi o Dyrektywę 2004/49/EC, która zobowiązuje kraje członkowskie Unii Europejskiej do utworzenia instytucji nadzorującej bezpieczeństwo na kolei, powołania specjalnego, niezależnego organu badającego wypadki kolejowe oraz określenia wspólnych zasad dotyczących zarządzania, regulacji i nadzoru nad bezpieczeństwem na kolei.

Litwa nie wywiązała się z dyrektywy, ponieważ, zdaniem Komisji Europejskiej, nie zapewniła niezależności organowi badającemu wypadki kolejowe. W konsekwencji proces śledztw po wypadkach kolejowych nie jest transparentny – czytamy w komunikacie Komisji Europejskiej.

Kraje Unii Europejskiej zostały zobowiązane do wdrożenia Dyrektywy 2004/49/EC do 20 kwietnia 2006 roku. Po analizie procesu wdrażania Dyrektywy na Litwie, Komisja Europejska stwierdziła, że doszło tam do nieprawidłowości. Pomimo tego, Litwa nie podjęła żadnych kroków mających na celu rozwianie wątpliwości unijnych urzędników.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ambitny plan rozbudowy KDP w Europie. Polska zyskałaby 10-krotnie

Infrastruktura

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Świat

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Mikołaj Kobryński 20 lipca 2023

Automatyczne sprzęgi: pomogą, czy zaszkodzą przewozom towarowym?

Tabor i technika

Śmierć pilota. Odszkodowanie i tak się należy. IATA oburzona

Prawo i polityka

Komisja Europejska zmienia TSI. Co z cyfrowymi sprzęgami?

Prawo i polityka

Komisja Europejska zmienia TSI. Co z cyfrowymi sprzęgami?

inf. pras oprac. JM 24 kwietnia 2023

Zobacz również:

Ambitny plan rozbudowy KDP w Europie. Polska zyskałaby 10-krotnie

Infrastruktura

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Świat

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Mikołaj Kobryński 20 lipca 2023

Automatyczne sprzęgi: pomogą, czy zaszkodzą przewozom towarowym?

Tabor i technika

Śmierć pilota. Odszkodowanie i tak się należy. IATA oburzona

Prawo i polityka

Komisja Europejska zmienia TSI. Co z cyfrowymi sprzęgami?

Prawo i polityka

Komisja Europejska zmienia TSI. Co z cyfrowymi sprzęgami?

inf. pras oprac. JM 24 kwietnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5