W ubiegłym roku w grudniu kujawsko-pomorski urząd marszałkowski wstrzymał ruch pociągów na linii 209 pomiędzy Bydgoszczą a Chełmżą. Po protestach ruch częściowo udało się wznowić, pomimo, że samorządowcy narzekali na parametry linii i umiejscowienie mijanek, a PKP PLK odpierało ich argumenty obiecując do tego remont torów w miejscach, gdzie występują ograniczenia prędkości.
O mały włos a do wstrzymania ruchu pociągów
doszłoby ponownie. Pośrednio przyczyną tego miało być planowane przekazanie
przewozów w ręce Polregio, zamiast Arrivie, do czego jednak, ostatecznie,
nie doszło. Tymczasem PKP Polskie Linie Kolejowe przeprowadziły prace naprawcze na linii 209.
– Od 25 października do 10 listopada PKP Polskie Linie Kolejowe przeprowadziły prace, które zapewniły utrzymanie sprawnych połączeń kolejowych na linii Bydgoszcz – Chełmża. Na 2-kilometrowym odcinku Dąbrowa Chełmińska – Ostromecko wymienione zostały szyny. Od 29 listopada do 6 grudnia prowadzone były prace przy podbijaniu toru na 24-kilometrowym odcinku Unisław – Bydgoszcz Wschód. Prace były i są wykonywane w przerwach między jazdami pociągów i nie wymagały wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej. Koszt robót to blisko 400 tys. zł ze środków budżetowych PLK – przekazał dokładnie informacje Przemysław Zieliński, odpowiadający za komunikację z mediami w PKP PLK.
Co więcej – Zieliński dodał, że w 2022 r. planowana jest dalsza wymiana szyn na odcinku Unisław – Bydgoszcz Wschód. – Celem zrealizowanych i zaplanowanych prac utrzymaniowych na linii kolejowej z Bydgoszczy do Chełmży jest zapewnienie sprawnych i bezpiecznych podróży oraz utrzymanie rozkładowej prędkości jazdy pociągów do 70 km/h – napisał Przemysław Zieliński.
Od wejścia w życie nowego rozkładu jazdy po linii Bydgoszcz - Chełmża kursuje w dzień powszedni 5 par pociągów regionalnych uruchamianych na zlecenie marszałka przez Arrivę RP.