Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia do Radomia: PKP PLK wciąż czeka na pozwolenia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-06-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Roman Czubiński

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Linia do Radomia: PKP PLK wciąż czeka na pozwolenia
Nadal nie wiadomo, kiedy zostanie podpisana umowa z wykonawcami przebudowy odcinka Warszawa Okęcie – Czachówek na linii nr 8. Choć spekulowano na temat możliwości dokonania tej formalności już w kwietniu, PKP PLK nie otrzymały wciąż pozwoleń na budowę.

Bez wszystkich pozwoleń nie zaczniemy

Zarządca infrastruktury złożył sześć wniosków o stosowne pozwolenia jeszcze w marcu. – Czekamy na stosowne decyzje mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego. Termin podpisania umowy z wykonawcą zależy właśnie od uzyskania wszystkich wymaganych prawem pozwoleń – informuje rzecznik PKP PLK Maciej Dutkiewicz. Wybrany ponad rok temu wykonawca inwestycji to Trakcja S. A.

PLK uzasadnia oczekiwanie na komplet pozwoleń chęcią jak najsprawniejszego przeprowadzenia prac. – Złożenie wniosków poprzedziliśmy uzgodnieniami z podmiotami zewnętrznymi. Chcemy uniknąć sytuacji, w której ewentualne odwołania spowolnią proces realizacji tej inwestycji na którymś z planowanych do modernizacji odcinków – tłumaczy rzecznik. Podczas modernizacji jeden tor będzie musiał zostać wyłączony z ruchu. – Musimy mieć pewność, że inwestycja będzie realizowana kompleksowo, na całej długości, aby jak najkrócej trwały utrudnienia dla pasażerów, a termin jej ukończenia nie był od samego początku uzależniony od czynników zewnętrznych – argumentuje M. Dutkiewicz.

Unia dopłaci, ale już z nowej puli

Trasa z Warszawy do Radomia nie miała nawet tyle szczęścia, co opisywany przez nas niedawno odcinek Skierniewice – Warszawa Zachodnia na linii nr 1. Mimo wielomiesięcznej przerwy w pracach budowlanych oraz kilkakrotnie przekładanego terminu kluczowy odcinek trasy Łódź – Warszawa zostanie ukończony do końca bieżącego roku, co pozwoli na rozliczenie funduszy unijnych przeznaczonych na inwestycję w wyznaczonym terminie. Trwają już tylko roboty na odcinku Żyrardów – Grodzisk Mazowiecki.

Tymczasem modernizacja linii nr 8 na odcinku Warszawa Okęcie – Radom początkowo miała być sfinansowana ze środków Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko” na lata 2007-2013. Sam rok 2013 miał być rokiem jej zakończenia. Opóźnienie (jak dotąd jedynie przebudowa stacji Radom została rozpoczęta) sprawiło jednak, że wykorzystane zostaną również fundusze z bieżącej unijnej perspektywy budżetowej 2014-2020. – Finansowanie UE nie jest w żaden sposób zagrożone – twierdzi M. Dutkiewicz.

Listę projektów, które PKP PLK chce częściowo przenieść na kolejną perspektywę finansową UE
przeczytasz na portalu MONITOR

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5