NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Linia do Radomia: PKP PLK wciąż czeka na pozwolenia

| Roman Czubiński 17.06.2015 165

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-06-17 10:05:49 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Znowu fota od czapy? Gdzie na tej trasie linia 15kV na słupach trakcyjnych?
2015-06-17 11:54:59 Autor: Wochu
---.kpn.net
Coraz ciekawiej się robi z pozwoleniami na budowę w Warszawie. Pani, nazwijmy ją "Grażyna", z pewnego urzędu życzy sobie aktualne warunki przebudowy. Nie ważne, że Prawo Budowlane nic nie wspomina o tych warunkach przy składaniu wniosku. Uzgodnienia pani Grażynie nie wystarczą. Na szkoleniu mówili, że warunki mają być i trzeba uzupełnić. Pewnie się będą dziwić w Energetyce i Telekomunikacji, jak będą wystawiać aktualne warunki przebudowy dla uzgodnionego projektu. I tak się kręci ten interes. Pozdrowienia dla pani Grażyny.
2015-06-17 12:09:55 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Niedawno mieliśmy spotkanie klasowe z okazji kolejnej rocznicy matury. I jak to na spotkaniu - a co robisz, a gdzie mieszkasz itd. Okazało się, że jeden z kolegów pracuje w bardzo dużej korporacji budowlanej. I od słowa do słowa wywiązał się taki mniej więcej dialog:

- A co budujecie?
- Generalnie wszystko - drogi, mosty, budynki, kolej...
- (pół żartem, ale tylko pół) A może tak byście podziałali na ósemce Warszawa-Radom? Bo wlecze się toto niemiłosiernie...
- Słuchaj, Piotr, w Polsce od kolei najlepiej trzymać się jak najdalej (w sensie rozbudowy - przyp. mój).
- A czemu???
- Wierz mi - ilość firm, pozwoleń, papierków, spotkań, uzgodnień przekracza każdą wyobraźnię i każdy zdrowy rozsądek...

Spotkanie odbyło się w Skarżysku-Kamiennej (czyli też "na ósemce").
2015-06-17 13:51:57 Autor: tomek janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Nooo. nareszcie adekwatna fota i to z kiblem oraz składem beczek.
2015-06-17 15:52:15 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
Jeśli taki bałagan w finansowaniu kolejowej linii nr 8 z pieniędzy unijnych , co w jakiej mierze jest szansa na krajowe finansowanie tejże modernizacji ?
2015-06-17 16:05:50 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Ten burdel będzie trwał kolejne 50 lat. Jak jednak rozkopią za jakieś 20 lat to mamy 30 lat utrudnień jak w banku.
2015-06-17 20:48:32 Autor: cursedxx
---.dynamic.chello.pl
Cała ta sytuacja związana z przewlekającym się remontem 8-ki graniczy z sabotażem zwłaszcza, że dotyczy ona setek tysięcy zwykłych obywateli wykorzystujących tę trasę do codziennych podróży dom-praca-dom. Ch...j, du...a i kamieni kupa w najczystszej postaci czyt. potrzebne śledztwo NIK, CBA, CBŚ etc.
2015-06-17 22:07:13 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
W latach 2006 - 10 było tak , że linie kolejowe bywały remontowane z oszczędności na kosztach przetargów , które to oszczędności pozyskiwała PKP PLK . Tak np. wyremontowany został szlak z Rejowca do Zawady przez Krasnystaw . Warto , żeby - jeśli taka jest możliwość - spróbować remontowania linii nr 8 z oszczędności na kosztach przetargów . Trudno nie myśleć , że przewlekanie remontu kolejowej ósemki to sabotaż tym bardziej , że ta linia jest WPROST LINIĄ Z WARSZAWY DO KRAKOWA .
2015-06-18 00:04:32 Autor: MarcinD
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Trzeba poczekać aż znowu będziemy pod protektoratem prus..., pardon niemieckim, wówczas nadrobione zostaną opóźnienia z całego pół wieku. I to w jakieś 5-8 lat. Prus..., pardon Niemcy mają w tym wprawę. Czterech do walca, a do pilnowania Mauser. Dobrze, że ta linia to na obszarze tego protektoratu, ci między Wisłą a Bugiem będą mieli gorzej... Bo w tamtej kulturze, to rok to nie wyrok. Chociaż ok. 9,3 tys. kilometrów transsyberyjskiej to udało im się zbudować w ćwierć wieku, więc też dadzą radę.
2015-06-18 11:58:33 Autor: Adofl Hitler
---.174.159.92
Takiej dywersji i sabotażu na polskiej sieci kolejowej to nawet Polskie Państwo Podziemne nie robiło w czasie wojny. Rozmach obecnych sabotażystów przewyższa wszystko, co do tej pory polska kolej widziała.
2015-06-18 12:04:05 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Nie zapominajmy, że siódemka jest do roboty i ma dokładnie ten sam problem (jendotor Otwock - Pilawa). Znając PKP to rozkopią jedną i drugą na raz. Przy okazji pewnie zaczną grzebać pod Grzebownikiem i pewnie pod Łukowem się coś przypomni i Radom zostanie odcięty od stolicy. Warszawiacy się zapewne ucieszą z braku słoików, ale ileż można rżnąć głupa? Takie inwestycje powinny być objętę specjalnymi przepisami (np. zgłoszenia zamiast oczekaiwania na nikomu nie potrzebną decyzję). Z W-wy do Warki raczej wszystko na terenie kolejowym więc w czym problem?
2015-06-18 20:34:05 Autor: Danio
---.warszawa.vectranet.pl
Dobrze że czas tych ciemniaków , bankomatów się kończy, może wreszcie nadejdzie ponownie era modernizacji sprzed PO. Przypominam odcinek linii od Skierniewic do Łodzi zrobiono w 2 lata, a teraz mamy na odcinku od Warszawy do Skierniewic 3,3 lat opóźnienia.
2015-06-19 22:33:53 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
W cywilizowanych krajach robi się 1-3kmb kompletnego toru dziennie. U nas kilkanaście metrów. I oto skutki...
2015-06-22 12:45:36 Autor: Pimplet
---.153.210.36
O modernizacji linii kolejowej nr 8 do Radomia i hucznych zapowiedziach rozpoczęcia remontu rzeczonej linii słyszę już od conajmniej 2000 roku. Dla to są jakieś żarty.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5