Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy", PKP LHS ma wkrótce przyjąć na testy sześcioosiową lokomotywę TE33A General Electric. Przeznaczony do testów egzemplarz przebywa jeszcze w Kazachstanie.
Informację o planowanych testach potwierdził Marek Włodarczyk z General Electric. – Testy mają na celu sprawdzenie lokomotywy w specyficznych warunkach, w jakich funkcjonują przewozy PKP LHS – mówi „Rynkowi Kolejowemu" przedstawiciel GE. Jak podkreśla, TE33A to lokomotywa o dużej mocy, a takie są potrzebne polskiemu przewoźnikowi szerokotorowemu.
W Kazachstanie lokomotywy TE33A ciągną wprawdzie cięższe składy, niż te które zestawia polski przewoźnik, ale na liniach o mniejszych profilach nachylenia. Stąd chęć sprawdzenia taboru w nowych warunkach. Jednak do ewentualnego zamówienia taboru droga jest daleka – TE33A nie spełnia m.in. norm emisji spalin Euro IIIb, choć przedstawiciel GE zapowiada, że odpowiednie rozwiązanie jest już opracowywane.
Lokomotywa przeznaczona do testów wciąż jeszcze przebywa w Kazachstanie, a data jej przyjazdu do Polski nie jest jeszcze ustalona. Musi ona przejechać przez terytorium Ukrainy, co w obecnej sytuacji geopolitycznej jest utrudnione.
Lokomotywy TE33A montuje na licencji General Electric spółka JSC Lokomotiv należąca do państwowych kolei Kazakhstan Temir Zholy. W otwartej w 2009 r. nowej fabryce w stolicy kraju Astanie wyprodukowano już 276 takich lokomotyw. Oprócz Kazachstanu kursują w Turkmenistanie, Tadżykistanie, Kirgistanie, czy Mongolii. Dwa lata temu 15 sztuk zamówiła Estonia. Gdyby polski przewoźnik zdecydował się na zakup, produkcja prawdopodobnie również odbyłaby się w tym kraju.
2015-03-10 20:07:51 Autor: Tomh
---.internetia.net.pl
Litości. To u nas już nie ma odpowiednich lokomotyw, że trzeba je sprowadzać z Kazachstanu?
2015-03-10 20:11:42 Autor: POSEN
---.cable.net-inotel.pl
Oto sposób jak wyprowadzić polskie pieniądze do kraju czarnego baraka
2015-03-10 20:18:41 Autor: aadsdd
---.spine.pl
Nigdy w życiu nic brzydszego nie widziałem.
2015-03-10 20:26:56 Autor: Koleś
---.centertel.pl
Bo nie ma? Mówimy tutaj o lokomotywie spalinowej, wiec Dragon odpada. Jest tylko prototypowa i niesprawdzona Gama od Pesa [Admin: zmoderowano] z Bydgoszczy.
2015-03-10 20:31:04 Autor: miszeru
---.opera-mini.net
ja tam widze miejsce dla Amtrak B565VR9
2015-03-10 20:34:52 Autor: brema
---.dynamic.chello.pl
A widziałeś Multiple?? ;-)
No nie przesadzajmy z tą brzydotą.. bywały gorsze okazy kolejowe i to nawet na zachodzie Europy :)
2015-03-10 20:35:53 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Dziwię się czemu w przeszłości na LHS nie pojawiały się 2ТЭ10М i 2ТЭ116 ze strony wschodniej. Gdyby się przewijały to decydenci wiedząc z czym mają do czynienia może zamówiliby współczesnych następców tych lokomotyw.
2015-03-10 20:44:07 Autor: dziękuję
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przydactwo! Beznadziejnie wygląda, jak robal, poczwara jakaś.
2015-03-10 20:57:34 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
To jest zmodernizowany Fantomas. Oryginalne są jeszcze brzydsze i plują ogniem:
https://www.youtube.com/watch?v=i8lVibY8bjk
2015-03-10 21:42:15 Autor: dziękuję
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ktoś, to projektował w oparciu o wygląd czegoś, straszne lokomotywa, co na zyganie zrywa!
2015-03-10 23:29:01 Autor: tomtom
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Cóż, darmowe testy? Wcale się nie dziwię.
Może to skłoni Newag do zbudowania spalinowego Dragona.
2015-03-10 23:56:58 Autor: ------
---.static.sitel.net.pl
wszystko jest ok tylko jaka to ma wage LHS to jest panstwo w panstwie zyje swoim zyciem ale betonu biurowego (kolejowego kiedys )nie przeskocza nacisku na os .No i tak jak wspomniano wczesniej spaliny nie do przeskoczenia
2015-03-10 23:59:30 Autor: ------
---.static.sitel.net.pl
no i zapomnialem o skrajni bo to jakies duze sie wydaje ,gdzies ten poterzny motor trzeba upchnac
2015-03-11 00:34:55 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post miszeru:
"ja tam widze miejsce dla Amtrak B565VR9"
@miszeru
Powinni wżąć na testy lokomotywę amerykańską. Caterpillar Locomotive SD70ACe, Hybrydowa, pali tyle co maluch, a jedzie i jedzie.
https://www.youtube.com/watch?v=Zmlg_DERFrg
https://www.youtube.com/watch?v=2Rus07f9_90
2015-03-11 08:02:33 Autor: CPR
---.tktelekom.pl
2015-03-11 00:34:55 Autor: Głos z USA ---.hsd1.il.comcast.net
Kolego SD70 mają jednostki napędowe EMD, a nie Caterpillar. Kolejna sprawa to wersją eksportową SD70 jest SD70ACe/lc. SD70 jest bardzo dobrą lokomotywą i cały czas modernizowaną (kolejne serie po 2005 roku ze względu na ograniczenia emisjii spalin EPA). Można też pójść w kierunku GE AC4400CW lub 9-44CW. Tylko Pan się takimi pierdołami nie przejmuje. Dobrze wiemy, ze LHS nie ma jaj by kupić porządne lokomotywy. Druga sprawa to brak serwisu EMD/GE.
2015-03-11 08:51:42 Autor: Maurycy__
---.97.198.177
No cóż - LHS - jaka firma - takie lokomotywy,
słyszałem że Republika Burundi robi też dobre lokomotywy, LHS winien wysłać tam swoje zwiady ...
2015-03-11 09:21:18 Autor: Gierek
---.10.1.25
Gierek Moim zdaniem design jak na lokomotywę towarową jak najbardziej poprawny, wręcz może się podobać swoją monumentalnością. Toporny wygląd wyraźnie sugeruje, że jest to lokomotywa do ciężkich zadań.
2015-03-11 10:08:15 Autor: xxxxx
---.icpnet.pl
Design czy to ważne Pesa też o to dba i co z tego kiedy jakość do dupy. Amerykańskie loki jedno kabinowe po co komu. Widzę tu na focie loka dwu kabinowego, jeśli kabina jest duża i cicha czego więcej do pracy, to ma być trwałe wygodne w obsłudze tyle i tylko tyle.
2015-03-11 11:28:48 Autor: Ave Ja
---.opera-mini.net
Jakby chcieli porządną, mocna lokomotywę to by wzięli Voith Maxima
2015-03-11 12:21:22 Autor: Litośći
---.tsm.tarnobrzeg.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-03-11 13:30:26 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Głos z USA:
"@miszeru
Powinni wżąć na testy lokomotywę amerykańską. Caterpillar Locomotive SD70ACe, Hybrydowa, pali tyle co maluch, a jedzie i jedzie.
https://www.youtube.com/watch?v=Zmlg_DERFrg
https://www.youtube.com/watch?v=2Rus07f9_90"
ZTCW Estonia wymieniła park lokomotyw na amerykańskie i... bardzo żałowała. Hybrydy na dalekie trasy się całkowicie nie sprawdzają. Hybrydy i inne kombinacje to na manewry się nadają. Tu ma być test liniowego czarnego konia pociągowego. Z tym maluchem to wielka przesada. Najnowsze diesle przy obciążeniu znamionowym palą ok. 10-11% procent mniej od tych najstarszych np. 14D40 z ST44
2015-03-11 18:15:49 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Voith Maxima? To, że Niemcy są zafiksowani na stosowaniu przekładni hydraulicznych nie znaczy, że inni też mają iść w kierunku takich przekładni co może obecnie dorównują przekładniom elektrycznym pod wieloma parametrami, ale jednocześnie nie oferują nic ponadto, a za to mają wady których przekładnia elektryczna nie ma. Znacznie większe skomplikowanie, choć przekładnia z Maximy jest wyjątkowo niezawodna to większość przekładni hydraulicznych w historii była bardzo awaryjna, gdy właśnie coś takiego się zdarzy to lokomotywę trzeba holować gdy w lokomotywie z przekładnią elektryczną można odłączyć uszkodzoną grupę silników i zjechać na pozostałej. Już pomijając hydrauliki jako takie, Maxima konkretnie choć pod względem przekładni bardzo niezawodna to za to charakteryzuje się tym, że w niej często pada wszystko inne.
Nie bez powodu po zjednoczeniu Niemiec kolejarze z zachodu spotkawszy się po raz pierwszy z Ludmiłami na większą skalę się nimi zachwycili.
2015-03-11 22:36:05 Autor: Anonim
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
I znowu inwestowanie w zagraniczny kapitał!(podobnie jak z pendolino)
A myślę, że PESA podołałaby temu wyzwaniu!
2015-03-12 14:19:28 Autor: LHSBoy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Niemogli y USA
2015-03-17 09:29:49 Autor: 1234
---.tktelekom.pl
Again, NIE MA u Polskiego producenta ŻADNEJ ciężkiej spalinowej lokomotywy linkowej więc pisanie że to kolejny bez uzasadniony odpływ kapitału z Polskim jest bezsensowny