Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

KWK „Piekary” kończy wydobycie. Co z koleją do zakładu?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
26-04-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
KWK „Piekary” kończy wydobycie. Co z koleją do zakładu?
fot. Marek Slusarczyk, lic. CC BY 3.0Teren KWK Piekary
Jaka przyszłość czeka krótką, dwukilometrową linię nr 887 łączącą posterunek Jup z KWK „Piekary”? Mimo zakończenia wydobycia w tym zakładzie PKP PLK będą analizować możliwośc modernizacji tamtejszej infrastruktury. Obecnie pociągi towarowe kursują tam z prędkością 20 km/godz.

Na przełomie 2019 i 2020 r. zakończone zostało wydobycie w Kopalni Węgla Kamiennego „Piekary” (dawniej KWK „Julian”), która w ostatnich latach była częścią KWK „Bobrek-Piekary”. Wyeksploatowane zostało bowiem złoże, z którego węgiel wydobywano przez ostatnie dziesięć lat. Jak poinformowała w styczniu „Gazeta Wyborcza”, górnicy pracujący w lokwidowanym zakładzie znajdą pracę w strukturach właściciela, spółki Węglokoks-Kraj, m.in. przy samej likwidacji piekarskiej kopalni.

PLK będzie analizować... możliwość modernizacji infrastruktury

Co ciekawe, niemal równocześnie z zaprzestaniem wydobycia PKP PLK rozpoczęły procedurę przetargową dotyczącą zadania, które ma obejmować m.in. analizę zasadności modernizacji prowadzącej do KWK „Piekary” linii kolejowej. Biegnie do niej łącznica nr 887 Jup – KWK „Piekary” odgałęziająca się od linii nr 145 Chorzów Stary – Radzionków. O wstępnym planie modernizacji i częściowej odbudowy tej trasy informowaliśmy na łamach „Rynku Kolejowego” w zeszłym tygodniu.

Zasadność ewentualnych prac na linii nr 887 ma być zresztą badana w ramach tego samego opracowania – „Prace na odcinku Katowice-Zawodzie – Mysłowice – Sosnowiec-Jęzor wraz z dobudową torów aglomeracyjnych oraz na obwodnicach towarowych GOP na odcinku Katowice-Muchowiec – Chorzów Stary – Piekary Śl.-Szarlej – Radzionków wraz z przyległymi łącznicami”. – W skład tego zadania wchodzi m.in. linia 145, linie styczne oraz łącznice – mówi Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Analizy mają się skończyć w 2023 r.

Odcinkiem do kopalni na razie nadal kursują pociągi towarowe

– Status łącznicy nr 887 będzie zależał od wykorzystania bocznicy należącej do kopalni – podkreśla przy tym nasza rozmówczyni. Dodaje, że linia wciąż jest czynna w ruchu towarowym. – Średnio w miesiącu kursuje tam 40 pociągów. Warunki linii pozwalają na przejazd składów z prędkością 20 km/godz. – dodaje Katarzyna Głowacka.

Dawna nazwa KWK „Piekary” – „Julian” – jest wciąż zawarta w nazwie posterunku, na którym od linii nr 145 odgałęzia się łącznica nr 887. Nazywa się on Jup, co nie ma związku z nazwą żadnej okolicznej miejscowości. Jest to swoisty skrótowiec określenia Julian Pomocniczy.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5