Samorządowy przewoźnik kolejowy jest zadowolony z wprowadzonych w zeszłym roku zmian w ofercie. Podkreśla też, że jego pasażerowie docenili przywrócenie komunikacji kolejowej do Wisły, co przełożyło się na dobre wyniki przewozowe. Operator uważa też, że coraz częściej klienci KŚ zostawiają też przed domami samochody i dojeżdżają do pracy właśnie pociągiem.
W latach 2020-2021 polscy przewoźnicy kolejowi odnotowali duże spadki liczby przewożonych podróżnych, co miało oczywiście związek z pandemią koronawirusa. Rok 2022 przyniósł zaś mocne odwrócenie dotychczasowych tendencji. Luzowanie obostrzeń w życiu społecznym i gospodarczym, ale też wzrost cen paliwa, skutkowały szybkim zwiększaniem liczby podróżnych. Tak było m.in. na Górnym Śląsku. Wojewódzka spółka Koleje Śląskie podkreśla, że minione dwanaście miesięcy ocenia pozytywnie.
Nowi pasażerowie kolei to ci, którzy pozostawili samochody
– KŚ bardzo mocno wpisały się w trend wzrostu zainteresowania kolejowym transportem zbiorowym – mówi Maciej Zaremba, rzecznik prasowy Kolei Śląskich. Podkreśla, że często pasażerowie spółki to ci, którzy pozostawili na parkingach swoje samochody. Coraz częściej kolej staje się więc podstawowym środkiem transportu do pracy, szkoły, na uczelnię, ale też w celach rekreacyjnych.
Nasz rozmówca przyznaje, że przewoźnik odczuwa skutki inflacji czy szczególnie mocnego wzrostu cen energii. Dodaje jednak, że czynniki te wpływają nie tylko na KŚ, ale i na wszystkie podmioty gospodarcze w Polsce. – Nasza spółka jest zarządzana w sposób pozwalający z sukcesem realizować jej strategię rozwoju niezależnie od aktualnych realiów gospodarczych i geopolitycznych – przekonuje.
Spółka wciąż zadowolona z kontrowersyjnych zmian w cenniku
Co szczególnie docenili pasażerowie? – Powrót pociągów do Wisły – odpowiada przedstawiciel Kolei Śląskich. Był on możliwy dzięki otwarciu modernizowanej linii przez jej zarządcę, PKP Polskie Linie Kolejowe. Wśród zmian w ofercie przeprowadzonych przez samą spółkę Maciej Zaremba wskazuje zaś na nowelizację taryfy opłat, która wzbudziła pod koniec zeszłego roku sporo kontrowersji.
– Podróżni ciepło przyjęli obniżkę cen biletów o ok. 10 proc. w kanałach samoobsługowych, a więc na stronie internetowej, w aplikacjach mobilnych czy w biletomatach – usłyszeliśmy. Oznacza to jednocześnie, że aktualnie więcej zapłacimy za przejazd, kupując bilet w kasie czy u konduktora. KŚ podniosły równocześnie opłatę dodatkową za wydanie biletu w pociągu, która jest naliczana, jeśli na stacji, na której wsiada podróżny, jest czynna kasa bądź – to też nowość – działa biletomat.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.