Trwa rozprawa przed Krajową Izbą Odwoławczą w kwestii zamówienia używanych pociągów przez Koleje Śląskie. Newag SA i ZNTK Mińsk Mazowiecki wysłały odwołania do KIO w związku z procedurą zakupu używanych pociągów spalinowych przez Koleje Śląskie bez przetargu. Obie firmy domagają się odwołania zamówienia i rozpisania go w formie dopuszczającej konkurencję.
Dotąd udało się ustalić, że Newag słusznie odgadł, iż chodzi o czternaŚcie 10-letnich pociągów spalinowych Coradia Lint produkcji Alstomu z lat 2001-2002, kursujących dotąd w Holandii. Pojazdy należą do firmy leasingowej NS Financial Services Company. Firma pozbywa się taboru, ponieważ kontrakt na obsługę linii w grudniu 2011 roku przejął inny przewoźnik, więc pociągi nie są już potrzebne. NS Financial Services Company chce sprzedać je firmie Railconsult, która zaoferowała odkupienie pojazdów Kolejom Śląskim.
Rozprawa przed KIO zakończyła się przed godziną 16tą. Termin ogłoszenia wyroku został wyznaczony na 13 stycznia o 12:45. Do sprawy będziemy jeszcze wracać.
Dane techniczne Lint 41/H:
Rok budowy – 2001-2003
Producent – Alstom
PrędkoŚć maksymalna – 120 km/h
DługoŚć – 41,81 metrów
SzerokoŚć – 2,75 metra
Waga – 63 tony
Miejsca siedzące – 130
Siedzenia składane – 13
WysokoŚć podłogi:
- niska podłoga – 780 mm
- Średnia podłoga - 1038 mm
- wysoka podłoga – 1160 mm
Moc – 315 kW
Hamulce – elektrodynamiczne hamulce tarczowe
Liczba drzwi – drzwi elektropneumatyczne 2-skrzydłowe, 2 pary po każdej stronie
Wentylacja – ogrzewanie i wentylacja, klimatyzacja w kabinie maszynisty