Partnerzy serwisu:
Prawo

KŚ ukarane za nieprawidłowe oznakowanie pociągów. Kolejny raz

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
09-05-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ak, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO
KŚ ukarane za nieprawidłowe oznakowanie pociągów. Kolejny raz
W kwietniu 2013 roku UTK nałożył na Koleje Śląskie karę w wysokości 189 547 zł za stosowanie bezprawnych praktyk naruszających zbiorowe interesy pasażerów. Pociągi nie były prawidłowo oznakowane. Przewoźnik do tej pory nie zastosował się do nakazów Urzędu.

Według UTK, od 10 do 28 grudnia 2012 r. znaczna liczba pociągów przewoźnika nie była właściwie oznakowana. -  Mimo niestabilności oferty, znacznej ilości opóźnień i odwołanych pociągów wagony i zespoły trakcyjne nie posiadały tablic relacyjnych a tablice elektroniczne często były wyłączane – informował Urząd w oficjalnym komunikacie. Pasażerowie skarżyli się na dezinformację i chaos.

KŚ nie reagowały na skargi

- Sytuację pogorszył fakt, że w okresie, kiedy doszło do naruszeń w życie wszedł nowy rozkład jazdy pociągów i zmienił się przewoźnik obsługujący większość połączeń w województwie. Był to, więc moment, kiedy podróżni zmuszeni do zmiany dotychczasowych przyzwyczajeń przewozowych potrzebowali szczególnie rzetelnej, kompletnej i aktualnej informacji przed i w czasie podróży – wyjaśnia UTK.

- Zasięg naruszenia i jego skala były znaczne a przewoźnik pomimo licznych skarg pasażerów w zasadzie przyjmował bierną rolę w usuwaniu naruszeń – uzasadniał Urząd.

Spółka miała usunąć nieprawidłowości i dostosować oznakowanie do wymagań zawartych w rozporządzeniu ówczesnego Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

Nadal tak samo

UTK w styczniu 2014 roku skontrolował przewoźnika. Wyniki kontroli wykazały, że Koleje Śląskie nie zastosowały się do nakazów z kwietnia 2013 roku. Oznakowanie pociągów nadal nie było prawidłowe.

- W związku z tym, prezes UTK nałożył na Koleje Śląskie karę pieniężną w wysokości 204 062,67 złotych, tj. 175 euro za każdy dzień niewykonania decyzji – czytamy w komunikacie. Urząd podkreśla, iż zbiorowe prawa zostały w tym przypadku „naruszone w sposób rażący”.

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Michał Szymajda 02 czerwca 2023

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Michał Szymajda 02 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5