Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Kraków zamierza budować premetro

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-09-2009
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wnp.pl, 24 września 2009

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Kraków zamierza budować premetro
Jest już gotowe studium wykonalności budowy premetra w Krakowie. Opracowała je firma Altrans wraz z firmami MP Mosty i ARG Projektowanie Inwestycyjne. Koncepcja przewiduje budowę premetra, które docelowo mogłoby zostać w przyszłości przebudowane w metro. Czas jego realizacji przewidziano na lata 2014-2030.

Jako etap I przyjęto budowę podziemnej trasy o długości 4 km w relacji wschód - zachód, która umożliwi bezkolizyjne pokonywanie centrum miasta. Miałaby ona prowadzić od ronda Mogilskiego do ul. Królewskiej,. W koncepcji zlokalizowane przyszłe przystanki podziemnej trasy: rejon ul. Pawiej i Westerplatte, skrzyżowania ul. Garbarskiej z Karmelicką, Akademii Górniczo-Hutniczej i ul. Królewskiej.

Druga linia północ - południe przebiegałaby od okolic ul. Kamiennej do Rynku Podgórskiego. Przystanki przewidziano przy Nowym Kleparzu, w rejonie Pawiej (skrzyżowanie z pierwszą linią na różnych poziomach)., w rejonie Poczty Głównej, ul. Stradomskiej, placu Wolnica. W Podgórzu pociąg wjeżdżałby na tory prowadzone na powierzchni.

Dwie linie miałyby długość łączną 8,5 km,a szacunkowy koszt takiej inwestycji wyniósłby ok. 2,5 mld zł. Przy założeniu, że miasto będzie miało środki na udźwignięcie tego przedsięwzięcia, w ciągu pięciu lat można by przystąpić do realizacji I etapu projektu. W okresie kolejnych pięciu lat można wybudować pierwszą linię.

Studium przedstawione przez firmę Altrans przewiduje rozwój premetra. Docelowo linia wschód - zachód ma prowadzić z Bronowic do Nowej Huty. Druga linia w relacji północ - południe przebiegać miałaby od Bieżanowa, przez Kurdwanów, Rynek Podgórski, centrum miasta, do Krowodrzy Górki, gdzie rozdzielałaby się na odcinki prowadzące do Prądnika Białego i Prądnika Czerwonego.

Studium premetra ma poparcie zdecydowanej większości mieszkańców Krakowa, bo miasto, mimo usprawnień ciągów komunikacyjnych jest totalnie zakorkowane. Koncepcja zostanie teraz poddana pod rozwagę radnych miejskich, którzy zdecydują, czy takie rozwiązanie komunikacyjne dla Krakowa znajdzie się w planach inwestycyjnych miasta na najbliższe lata.

 

\

*Fot. Zyxist, wkimedia.org.

\

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK i Strabag nie wstrzymają ruchu kolejowego w Krakowie

Infrastruktura

Powstanie koncepcja nowego przystanku kolejowego w Krakowie

Infrastruktura

Co dalej z zabytkowym dworcem Kraków Główny?

Infrastruktura

Co dalej z zabytkowym dworcem Kraków Główny?

Dominik Lebda 30 września 2016

Zobacz również:

PLK i Strabag nie wstrzymają ruchu kolejowego w Krakowie

Infrastruktura

Powstanie koncepcja nowego przystanku kolejowego w Krakowie

Infrastruktura

Co dalej z zabytkowym dworcem Kraków Główny?

Infrastruktura

Co dalej z zabytkowym dworcem Kraków Główny?

Dominik Lebda 30 września 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5