Jak informuje „Gazeta Krakowska”, obcokrajowcy wciąż mają duże problemy z kupieniem biletów kolejowych w kasach na Dworcu Głównym, szczególnie jeśli chodzi o połączenia krajowe.
Według rzeczniczki prasowej PKP Intercity Małgorzaty Sitkowskiej, na dużych dworcach kolejowych spółka stara się udostępniać przynajmniej jedno stanowisko, w którym obcokrajowcy mogliby być obsłużeni. I rzeczywiście, na Dworcu Głównym w Krakowie są specjalne kasy dla obcokrajowców. Problem polega jednak na tym, że w kasie międzynarodowej nie można kupić biletów na połączenia krajowe.
Według Sitkowskiej, PKP Intercity w czasie rekrutacji na stanowiska obsługi klienta u przyszłych pracowników sprawdzana jest komunikatywna znajomość języka angielskiego. Z tego wynika, że pracownicy powinni umieć porozumieć się z podróżnymi mówiącymi po angielsku. Według relacji dziennikarzy „Gazety Krakowskiej”, na Dworcu Głównym w Krakowie w kasach obsługujących połączenia krajowe nie ma jednak osób, z którymi komunikacja byłaby prosta.
PKP Intercity poinformowało, że pracownicy spółki od 1 czerwca mogą uczyć się języka angielskiego dzięki platformie e- learningowej. Jesienią ruszy drugi projekt dający możliwość uczenia się języka angielskiego. Będzie on związany z mistrzostwami Europy w piłce nożnej.
Więcej