Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kraków planuje budowę metra

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
06-09-2010
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dziennik Polski, 6 września 2010

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kraków planuje budowę metra
„Dziennik Polski” dowiedział się, że wbrew wcześniejszym zapowiedziom władz Krakowa, w najnowszej wersji projektu studium zagospodarowania przestrzennego miasta znalazło się metro.

- To byłoby w zasadzie premetro, czyli szybki tramwaj przebiegający w centrum miasta pod ziemią. Powinny powstać dwa tunele pod Śródmieściem: jeden na linii wschód-zachód, drugi północ-południe – mówi „Dziennikowi Polskiemu” prof. Jan Maciej Chmielewski, autor studium zagospodarowania przestrzennego Krakowa.

Zaniem prof. Chmielewskiego budowa tradycyjnego metra jest dla stolicy woj. małopolskiego zbyt droga. Jednocześnie uważa on, że rozbudowa naziemnej sieci tramwajowej nie przyniesie poprawy transportu publicznego w mieście ze względu na rosnące zatłoczenie i źle skoordynowaną sygnalizację. Z tego powodu od lat systematycznie zmniejsza się średnia prędkość tramwajów.

Jak czytamy w "Dzienniku Polskim", studium zawiera propozycje utworzenia trzech linii premetra:

1. Igołomska, Ptaszyckiego, al. Jana Pawła II, Mogilska, rondo Mogilskie, Lubicz, Basztowa, Karmelicka, Królewska, Podchorążych, Bronowicka do planowanego przystanku kolejowego Bronowice.

2. Od stacji kolejowej Batowice przez ul. Piasta Kołodzieja, Wiślicką, Stella-Sawickiego, al. Pokoju, Grzegórzecką, Dietla, Monte Cassino, Kapelanka, Brożka, Zakopiańską do centrum Solvay-Zakopianka, z rozgałęzieniem na północy do Wzgórz Krzesławickich, przez ul. Kocmyrzowską, Bieńczycką oraz na południu do Kampusu III UJ i Kobierzyna przez ul. Grota Roweckiego, Bobrzyńskiego, Bunscha.

3. Z Kurdwanowa przez ulice: Witosa, Nowosądecką, Wielicką, Dworzec Kraków-Płaszów, Kuklińskiego, Klimeckiego, most Kotlarski, Kotlarska, al. Powstania Warszawskiego, rondo Mogilskie, Lubomirskiego, Dworzec Kraków Główny, Pawią, dr. Twardego, do osiedla Azory (ewentualnie do Zielonek), rozgałęzioną na odcinku południowym do Bieżanowa, przez ul. Teligi, Ćwiklińskiej oraz na odcinku północnym do Górki Narodowej, wzdłuż planowanej Trasy Galicyjskiej.

Więcej

 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK i Strabag nie wstrzymają ruchu kolejowego w Krakowie

Infrastruktura

Powstanie koncepcja nowego przystanku kolejowego w Krakowie

Infrastruktura

Co dalej z zabytkowym dworcem Kraków Główny?

Infrastruktura

Co dalej z zabytkowym dworcem Kraków Główny?

Dominik Lebda 30 września 2016

Zobacz również:

PLK i Strabag nie wstrzymają ruchu kolejowego w Krakowie

Infrastruktura

Powstanie koncepcja nowego przystanku kolejowego w Krakowie

Infrastruktura

Co dalej z zabytkowym dworcem Kraków Główny?

Infrastruktura

Co dalej z zabytkowym dworcem Kraków Główny?

Dominik Lebda 30 września 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5