Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", konsorcjum Bombardier Transportation i Vossloh Kiepe złożyło jedyną wiążącą ofertę w przetargu na 24 tramwaje niskopodłogowe dla Krakowa. Według nieoficjalnych informacji, Bombardier zaoferował cenę ok. 2,4 mln euro za pojazd.
Jak udało nam się dowiedzieć, w procedurze brały udział także Solaris, CAF, Alstom i PESA, jednak tylko kanadyjski producent złożył wiążącą ofertę. Przedtem z przetargu odpadły Skoda i FPS.
Procedura została ogłoszona w czerwcu 2009 roku przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie.
Zamówione przez krakowskiego przewoźnika wagony będą niskopodłogowe, przegubowe o długości minimum 31 metrów i będą wyposażone w klimatyzację. Jednorazowo powinny przewieźć minimum 220 osób. Będą kosztować ok. 210 mln zł netto.
Zwycięzca będzie miał 32 miesiące na realizację zamówienia od podpisania umowy. Pierwsze tramwaje z tego zamówienia mają pojawić się na krakowskich ulicach w 2011 roku. Ostatni wagon powinien dotrzeć w połowie 2012 roku.
Zakupy nowych pojazdów będą realizowane w ramach unijnego projektu "Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej - etap II", na który oprócz zakupu nowych tramwajów składa się budowa nowej linii tramwajowej z ronda Grzegórzeckiego do ul. Lipskiej oraz modernizacja ul. Długiej wraz z torowiskiem. Pieniądze na realizację tych zadań w połowie będą pochodzić z unijnych funduszy. Pozostała część kosztów zostanie pokryta z kredytu jaki zaciągnie MPK S.A.