Partnerzy serwisu:
Biznes

Kraków: Oferta Bombardiera w przetargu na 24 tramwaje

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
09-03-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, Rynek Kolejowy, 9 marca 2010

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Kraków: Oferta Bombardiera w przetargu na 24 tramwaje
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", konsorcjum Bombardier Transportation i Vossloh Kiepe złożyło jedyną wiążącą ofertę w przetargu na 24 tramwaje niskopodłogowe dla Krakowa. Według nieoficjalnych informacji, Bombardier zaoferował cenę ok. 2,4 mln euro za pojazd.

Jak udało nam się dowiedzieć, w procedurze brały udział także Solaris, CAF, Alstom i PESA, jednak tylko kanadyjski producent złożył wiążącą ofertę. Przedtem z przetargu odpadły Skoda i FPS.

Procedura została ogłoszona w czerwcu 2009 roku przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie.

Zamówione przez krakowskiego przewoźnika wagony będą niskopodłogowe, przegubowe o długości minimum 31 metrów i będą wyposażone w klimatyzację. Jednorazowo powinny przewieźć minimum 220 osób. Będą kosztować ok. 210 mln zł netto.

Zwycięzca będzie miał 32 miesiące na realizację zamówienia od podpisania umowy. Pierwsze tramwaje z tego zamówienia mają pojawić się na krakowskich ulicach w 2011 roku. Ostatni wagon powinien dotrzeć w połowie 2012 roku.

Zakupy nowych pojazdów będą realizowane w ramach unijnego projektu "Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej - etap II", na który oprócz zakupu nowych tramwajów składa się budowa nowej linii tramwajowej z ronda Grzegórzeckiego do ul. Lipskiej oraz modernizacja ul. Długiej wraz z torowiskiem. Pieniądze na realizację tych zadań w połowie będą pochodzić z unijnych funduszy. Pozostała część kosztów zostanie pokryta z kredytu jaki zaciągnie MPK S.A.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK i Strabag nie wstrzymają ruchu kolejowego w Krakowie

Infrastruktura

Powstanie koncepcja nowego przystanku kolejowego w Krakowie

Infrastruktura

Co dalej z zabytkowym dworcem Kraków Główny?

Infrastruktura

Co dalej z zabytkowym dworcem Kraków Główny?

Dominik Lebda 30 września 2016

Zobacz również:

PLK i Strabag nie wstrzymają ruchu kolejowego w Krakowie

Infrastruktura

Powstanie koncepcja nowego przystanku kolejowego w Krakowie

Infrastruktura

Co dalej z zabytkowym dworcem Kraków Główny?

Infrastruktura

Co dalej z zabytkowym dworcem Kraków Główny?

Dominik Lebda 30 września 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5