Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na budowa dwóch peronów jednokrawędziowych o dł. 200 m na przystanku osobowym Kraków Mydlniki Wapiennik. Perony zostały omyłkowo przeznaczone do likwidacji przy modernizacji linii E30.
Likwidacja peronów przystanku Kraków Mydlniki Wapiennik została spowodowana omyłką projektanta. Według PKP PLK przy badaniu liczby osób korzystających z przystanku, projektant wziął pod uwagę jedynie okres, w którym na przystanku nie zatrzymywały się pociągi, przez co wynik wyniósł zero. Przystanek po modernizacji E30 trzeba będzie odbudować, bo zmiana projektu dofinansowanego przez Unię Europejską nie wchodziła w grę.
Trudno było jednak znaleźć finanse na odbudowę przystanku. PKP PLK wskazywało, że konsultacje w sprawie modernizacji linii kolejowcych są po to, żeby wykluczyć właśnie takie pomyłki. Jak w wielu innych przypadkach, mieszkańcy i samorządowcy zaczęli protestować dopiero po wydaniu wszystkich decyzji w tej sprawie. Z tego względu zarządca infrastruktury nie ma przewidzianych środków na odbudowę przystanku. Do budowy peronów miał dołożyć samorząd województwa, jednak według ostatnich informacji, w budżecie na przyszły rok finansowanie peronów przewidział Kraków - ma na to pójść 5 milionów złotych.
Ogłoszony przez PKP PLK przetarg przewiduje opracowanie dokumentacji projektowej do 15 lutego 2012 roku i wykonanie robót budowlanych do dnia 31 maja 2012 roku. Dla przedmiotowych robót należy wykorzystać zamknięcia zaplanowane w terminie dla toru nr 1 od 11.01.2012 r. do 31.03.2012 r., a dla toru nr 2 od 01.04.2012 r. do 31.05.2012;