Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kraków Mydlniki Wapiennik wraca

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
08-12-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kraków Mydlniki Wapiennik wraca
Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na budowa dwóch peronów jednokrawędziowych o dł. 200 m na przystanku osobowym Kraków Mydlniki Wapiennik. Perony zostały omyłkowo przeznaczone do likwidacji przy modernizacji linii E30.

Likwidacja peronów przystanku Kraków Mydlniki Wapiennik została spowodowana omyłką projektanta. Według PKP PLK przy badaniu liczby osób korzystających z przystanku, projektant wziął pod uwagę jedynie okres, w którym na przystanku nie zatrzymywały się pociągi, przez co wynik wyniósł zero. Przystanek po modernizacji E30 trzeba będzie odbudować, bo zmiana projektu dofinansowanego przez Unię Europejską nie wchodziła w grę.

Trudno było jednak znaleźć finanse na odbudowę przystanku. PKP PLK wskazywało, że konsultacje w sprawie modernizacji linii kolejowcych są po to, żeby wykluczyć właśnie takie pomyłki. Jak w wielu innych przypadkach, mieszkańcy i samorządowcy zaczęli protestować dopiero po wydaniu wszystkich decyzji w tej sprawie. Z tego względu zarządca infrastruktury nie ma przewidzianych środków na odbudowę przystanku. Do budowy peronów miał dołożyć samorząd województwa, jednak według ostatnich informacji, w budżecie na przyszły rok finansowanie peronów przewidział Kraków - ma na to pójść 5 milionów złotych.

Ogłoszony przez PKP PLK przetarg przewiduje opracowanie dokumentacji projektowej do 15 lutego 2012 roku i wykonanie robót budowlanych do dnia 31 maja 2012 roku. Dla przedmiotowych robót należy wykorzystać zamknięcia zaplanowane w terminie dla toru nr 1 od 11.01.2012 r. do 31.03.2012 r., a dla toru nr 2 od 01.04.2012 r. do 31.05.2012;

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK i Strabag nie wstrzymają ruchu kolejowego w Krakowie

Infrastruktura

Powstanie koncepcja nowego przystanku kolejowego w Krakowie

Infrastruktura

Co dalej z zabytkowym dworcem Kraków Główny?

Infrastruktura

Co dalej z zabytkowym dworcem Kraków Główny?

Dominik Lebda 30 września 2016

Zobacz również:

PLK i Strabag nie wstrzymają ruchu kolejowego w Krakowie

Infrastruktura

Powstanie koncepcja nowego przystanku kolejowego w Krakowie

Infrastruktura

Co dalej z zabytkowym dworcem Kraków Główny?

Infrastruktura

Co dalej z zabytkowym dworcem Kraków Główny?

Dominik Lebda 30 września 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5