Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Konieczne dalsze inwestycje na linii do Portu Gdańsk

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
02-03-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Konieczne dalsze inwestycje na linii do Portu Gdańsk
Trwająca obecnie modernizacja linii kolejowej zapewniającej dojazd do Portu Gdańsk bez wątpienia poprawi dostępność transportem kolejowym z punktu widzenia największego polskiego portu, ale nie rozwiąże całości problemów w tym zakresie. Drugim niezbędnym etapem jest bowiem przebudowa samej stacji Gdańsk Port Północny. Jest na to szansa – trwa bowiem przygotowanie studium wykonalności.

Modernizacja linii kolejowej nr 226, z Pruszcza Gdańskiego do stacji Gdańsk Port Północny, rozpoczęła się latem 2014 r. i ma potrwać 2 lata. Projekt obejmuje modernizację nawierzchni torowej i podtorza, przebudowę przejazdów, obiektów inżynieryjnych, sieci trakcyjnej i zasilania, urządzeń SRK oraz urządzeń i sieci telekomunikacji kolejowej.

Zbudowany zostanie nowy dwutorowy most przez Martwą Wisłę (obecna, ponad 100-letnia przeprawa, jest najbardziej problematycznym „wąskim gardłem”: obowiązuje na niej ograniczenie prędkości do 10 km/godz.), powstaną nastawnie lokalne do prowadzenia ruchu na odcinku objętym oddziaływaniem LCS Gdańsk Port Północny, system ERTMS/ETCS poziomu 1, ERTMS/GSM-R (GSM-R w zakresie łączności rozmownej) w ramach LCS Gdańsk Port Północny, jak również infrastruktura związana z ochroną środowiska. Prędkość zostanie podniesiona do 100 km/godz., a przepustowość linii zwiększy się 6-krotnie.

Kluczowa linia, kluczowa stacja

16-kilometrowy odcinek pomiędzy Pruszczem i stacją Port Północny – choć bardzo krótki – jest bez wątpienia kluczowy z punktu widzenia sprawnej realizacji kolejowych przewozów towarowych w całej Polsce. Jego modernizacja nie rozwiązuje jednak całości problemów związanych z obsługą koleją gdańskiego portu. Zwraca na to uwagę Marcin Kamola, Kierownik ds. Rozwoju Biznesu w terminalu DCT Gdańsk.

– Modernizacja linii kolejowej nr 226 zdecydowanie poprawi ogólny poziom bezpieczeństwa dostaw do Portu Północnego, ich niezawodność, gdyż teraz jest to linia jednotorowa, którą łatwo sparaliżować. – zauważa Kamola. – Kluczowa jest jednak również modernizacja stacji Gdańsk Port Północny i „odwrócenie” stacji w kierunku Portu Zewnętrznego. PKP PLK od kilku lat są głuche na prośby operatorów portowych, aby dokonywano na stacji choć minimalnych napraw. Musimy więc czekać na efekty prowadzonego obecnie studium wykonalności i ewentualną dużą modernizację. Obecnie przyglądamy się temu, jak stacja będzie pracować od marca, gdy rozpocznie się przebudowa głowicy rozjazdowej łączącej stację z linią 226. Ponieważ jest to newralgiczne miejsce, każde utrudnienie z tym związane będzie odczuwalne dla naszych klientów – dodaje nasz rozmówca.

Cały tekst przeczytasz na nowym portalu MONITOR.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolejne inwestycje w gdańskim porcie morskim

Infrastruktura

Kolejne inwestycje w gdańskim porcie morskim

Mikołaj Kobryński 09 lipca 2023

Port Gdańsk potrzebuje kolejnych inwestycji kolejowych

Infrastruktura

Na sprzedaż Port Gdański Eksploatacja. Próbują od dekady

Infrastruktura

Zobacz również:

Kolejne inwestycje w gdańskim porcie morskim

Infrastruktura

Kolejne inwestycje w gdańskim porcie morskim

Mikołaj Kobryński 09 lipca 2023

Port Gdańsk potrzebuje kolejnych inwestycji kolejowych

Infrastruktura

Na sprzedaż Port Gdański Eksploatacja. Próbują od dekady

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5