Partnerzy serwisu:
Pasażer

Koniec ruchu regionalnego Kępno – Wieluń

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-10-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Koniec ruchu regionalnego Kępno – Wieluń
Łódzki urząd marszałkowski, który znacznie rozbudował niedawno sieć połączeń do samej Łodzi, likwiduje kolejne połączenie pomiędzy peryferiami województwa a regionami ościennymi. Od grudnia nie będą kursować pociągi z Kępna do Wielunia.

Bardzo niewielki ruch regionalny pomiędzy Kępnem a Wieluniem-Dąbrową prowadzony będzie tylko do grudniowej zmiany rozkładu jazdy. Oznacza to prawdopodobnie praktyczne zaprzestanie obsługi tego 39-kilometrowego odcinka. Według wstępnych założeń rozkładu jazdy opublikowanego przez PKP PLK co prawda będzie tam wciąż kursował jeden pociąg PKP Intercity, ale jedynie sezonowo i w nocy.

– Województwo łódzkie nie zleciło złożenia wniosków do PKP Polskie Linie Kolejowa S.A. o przydzielenie tras dla pociągów na odcinku Wieluń Dąbrowa – Kępno na rozkład jazdy pociągów edycji 2015/2016 – potwierdza Jacek Grabarski z wydziału informacji i komunikacji społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

Jak tłumaczy przedstawiciel urzędu, decyzja ma związek z bardzo niewielkim zainteresowaniem podróżnych. – Została ona podjęta z uwagi na niską frekwencję w pociągach, która nie przekraczała średnio 35 pasażerów w dobie – przekonuje. Zaznacza też, że środki na organizację połączeń kolejowych w budżecie UMWŁ są ograniczone.

Wielkopolska chciała utrzymać połączenie

Należy zaznaczyć, że nieco ponad trzydziestu pasażerów dziennie przyciągała nader skromna oferta – tegoroczny rozkład jazdy zakłada kursowanie tylko... jednej pary pociągów Regio relacji Kępno – Tarnowskie Góry. Pociąg (a obecnie na czas robót torowych autobus zastępczy) odjeżdża z Kępna około czwartej rano i wraca późnym wieczorem – po 22:00. Organizacja tego połączenia wymaga porozumienia pomiędzy trzema województwami – wielkopolskim i łódzkim, na terenie których leży wyłączany z obsługi odcinek, oraz śląskim, gdzie kończy się trasa pociągu. Jak wynika jednak z sierpniowego stanowiska samorządu z Wielkopolski, ostateczna decyzja co do przyszłości odcinka stykowego należała do regionu łódzkiego.

– Województwo wielkopolskie zawarło porozumienie w sprawie wspólnej organizacji wojewódzkich przewozów pasażerskich w transporcie kolejowym w rozkładzie jazdy 2014/15 obejmujące linię kolejową Kępno – Tarnowskie Góry. Zgodnie z zawartym porozumieniem to województwo łódzkie zobowiązane jest do 12 grudnia 2015 r. organizować przewozy pasażerskie na obszarze województwa wielkopolskiego między innymi na linii Kępno – Tarnowskie Góry. Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego przewiduje zawarcie od 13 grudnia 2015 r. nowego porozumienia z województwem łódzkim zapewniającego kontynuację współpracy w zakresie wspólnej organizacji wojewódzkich przewozów pasażerskich m.in. na tej linii – mówił wówczas wicemarszałek województwa wielkopolskiego Wojciech Jankowiak.

Dwie grudniowe likwidacje w Łódzkiem

Za dwa miesiące przestaną funkcjonować zatem dwa połączenia stykowe regionu łódzkiego. Jak informowaliśmy w sierpniu, UMWŁ zamierza bowiem zawiesić także obsługę odcinka Tomaszów Mazowiecki – Drzewica. Również tam ruch prowadzony jest obecnie w zakresie szczątkowym (dwóch par połączeń dziennie). Podobnie jak w przypadku linii wieluńskiej, przyczyną likwidacji kursów ma być niska frekwencja.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Likwidacji pociągu Tarnowskie Góry – Kępno nie będzie

Pasażer

Likwidacji pociągu Tarnowskie Góry – Kępno nie będzie

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 28 października 2015

Wieluń: Półtora miesiąca bez pociągów

Pasażer

Wieluń: Półtora miesiąca bez pociągów

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 19 sierpnia 2015

Do Sycowa wrócą pociągi towarowe

Infrastruktura

Do Sycowa wrócą pociągi towarowe

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 23 sierpnia 2015

Kolejne wielkopolskie dworce otwarte dla podróżnych

Infrastruktura

Kępno-Oleśnica: Reaktywacja?

Pasażer

Kępno-Oleśnica: Reaktywacja?

Witek 17 sierpnia 2014

Ostrzeszów – Kluczbork: Będzie mniej stacji, ale wyższa prędkość

Infrastruktura

Ostrzeszów – Kluczbork: Będzie mniej stacji, ale wyższa prędkość

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 kwietnia 2015

Zobacz również:

Likwidacji pociągu Tarnowskie Góry – Kępno nie będzie

Pasażer

Likwidacji pociągu Tarnowskie Góry – Kępno nie będzie

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 28 października 2015

Wieluń: Półtora miesiąca bez pociągów

Pasażer

Wieluń: Półtora miesiąca bez pociągów

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 19 sierpnia 2015

Do Sycowa wrócą pociągi towarowe

Infrastruktura

Do Sycowa wrócą pociągi towarowe

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 23 sierpnia 2015

Kolejne wielkopolskie dworce otwarte dla podróżnych

Infrastruktura

Kępno-Oleśnica: Reaktywacja?

Pasażer

Kępno-Oleśnica: Reaktywacja?

Witek 17 sierpnia 2014

Ostrzeszów – Kluczbork: Będzie mniej stacji, ale wyższa prędkość

Infrastruktura

Ostrzeszów – Kluczbork: Będzie mniej stacji, ale wyższa prędkość

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 kwietnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5