NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Koniec BWE i BGE

| Dominik Lebda, Rynek Kolejowy 20.02.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-02-20 15:22:23 Autor: yaeti
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Żałosny bajzel. Rozumiem, że pasażer powinien nosić ze sobą wykaz jaki numer odpowiada jakiemu pociągowi.
Lepiej niech zajmą się rozwiązaniem problemu z brakiem wagonów gastronomicznych i ich wyeksploatowaniem.
2015-02-20 15:25:23 Autor: nnnnna
---.dynamic.chello.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-02-20 15:26:17 Autor: sim
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Potem sie wycofają - jak z likwidacja nazw w TLK.
Wiadomo - sypie sie tabor - i to jest sposób by przy barku przeglądów wagonów BWE wsadzić cokolwiek co zejdzie z IC.
2015-02-20 15:30:07 Autor: krakusek
---.dynamic.chello.pl
Dobrze, ze likwidują. Ale niech zamiast BWE, każdy pociąg ma swoją nazwę własną.

Pusto dla ludzi anty Infokolej.pl
2015-02-20 15:30:21 Autor: Kryniczanin
---.158.219.235.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Kolejny etap zaniżania wartości przewoźnika?

Rozpoznawalna i mocna marka do piachu - BY ŻYŁO SIĘ LEPIEJ!

Nie zdziwi mnie jak jakiś przewoźnik autobusowy nazwie swoje autobusy BWE.
2015-02-20 15:30:39 Autor: krakusek
---.dynamic.chello.pl
Pozdro*
2015-02-20 15:56:04 Autor: Jaahquubel
---.187.108.60
[Admin: zmoderowano]
Głupiej nie można. Teraz to jest krótko, prosto i na temat. Wiadomo skąd dokąd. To nie, trzeba uciąć, w numerki się będziemy bawić!
2015-02-20 15:56:30 Autor: 5342
---.dynamic.chello.pl
Szlachetny Rynku Kolejowy - nie EuroCity "Prosnania", a "Posnania".
2015-02-20 16:29:28 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
O ile marka BWE była rozpoznawalna, to BGE nigdy nie powinien się pojawić pod tą nazwą, a EC z rozpoznawalną nazwą dla Trójmiasta.
2015-02-20 16:46:13 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Nazwy to tradycja i powinny być utrzymywane. Jak ktoś słyszy Pobrzeże to od razu kojarzy o co chodzi.

Przy okazji, wychodzi na to, że klimatyzowane wagony na Pobrzeżu pojawią się 15 marca od nowego rozkładu, a nie 15 lutego jak mówi plotka która ostatnio krąży.
2015-02-20 18:13:28 Autor: kovaL - Michał Kowalski
---.3.188.21
Kiedyś nazwa BWE i dedykowane wagony w takim malowaniu gwarantowały, że w ich zestawieniu (prawie) nie pojawiały się żadne złomy. W ostatnich czasach było jednak na odwrót, Z1B z Henschla z malowanymi po 100x farba olejną toaletami i bez gniazdek 220V nie przystawały do flagowego składu IC.

Ciekawe czy mają większą elastyczność będzie lepiej, czy też będzie burdel.
Szkoda też restauracyjnych DB, bo z tymi ruchomymi krzesłami były bardzo fajne.
2015-02-20 18:38:27 Autor: az
---.dynamic.chello.pl
Pociągi dalekobieżne powinny mieć nazwy własne. Tu było dobrze-rozpoznawalne połączenie, to trzeba zepsuć i wprowadzić numerki. Beznadzieja!
2015-02-20 18:47:43 Autor: gremlin valdi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Eic to można w tym syfie złapać.
2015-02-20 19:04:42 Autor: erto
---.play-internet.pl
Mam nadzieję, że spółki podejmą decyzję (też wspólnie) o rzetelnym sprzątaniu BGE....
2015-02-20 19:54:46 Autor: z torów plk
---.internetdsl.tpnet.pl
Spółka PKPIC nie mówi całej prawdy. Po prostu walcząc o klienta na EIC do Berlina mają pojawić się nowsze wagony ( między innymi wyposażone w gniazdka}. Aby nie wydawać kasy nie będą malowane w dotychczasowe barwy. Stąd "likwidacja" produktu BWE/BGE
2015-02-20 19:58:13 Autor: RuruMaHobi
---.centertel.pl
Może w końcu ex BGE otrzyma nazwę Daniel Fahrenheit.
2015-02-20 21:20:47 Autor: 6864
---.dynamic.chello.pl
@z torow plk

No, a co się stanie z wagonami obecnie pomalowanymi w barwy BWE, skoro nie opłaca się malować ? Szrot, czy jak ? To dopiero byłaby "oszczędność", no chyba, że znowu pice głupie skasują kilka pociągów dalekobieżnych.
2015-02-20 21:20:53 Autor: j23
---.adsl.inetia.pl
Nazwa pociągów miedzy kolejami PKP i DB powinna być miła i rozpoznawalna. Nie mówię ,że Gustlik ,Grigorij, Rudy czy Hans bo my Polacy to rozumiemy i jest to trochę zabawne ale myśleć , myśleć IC proszę.Nazw jest wiele.... czyż nie?
2015-02-20 21:27:07 Autor: loko
---.centertel.pl
Chodzi o malature wagonów,nic więcej.
2015-02-20 22:07:57 Autor: pasażer regionalny
---.static.korbank.pl
Jeśli to rzeczywiście jest przede wszystkim problem malowania obecnych wagonów, to pozazdrościć PKP IC totalnego oderwania od rzeczywistości. 10 mln na kampanię o niewiadomym celu jest, ale na odmalowanie wagonów już nie ma.

Co dzień, to jakaś nowa kompromitacja.
2015-02-20 23:35:05 Autor: IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
Kolejny marketingowy strzal w stope.Marke o wlasciwej rozpoznawalnosci, funkcjonujaca od 2001 roku zastepuje sie "EIC 44"...glupota do kwadratu.

Tymczasem wszystko wskazuje na to,ze przeslanka stojaca za ta durna decyzja nie sa wcale kwestie marketingowe, a brak srodkow na naprawy glowne wagonow z kontyngentu BWE.To jest projekt komercyjny,nie objety umowa z MIR.Stad koszty napraw glownych 25 wagonow IC by musialo pokryc ze srodkow wlasnych,a nie ma z czego.Do pociagow wlaczone zostana wiec wagony z segmentu EIC, a koszty napraw glownych tych wagonow wrzuca potem do umowy miedzynarodowej jako tabor do Polonii czy Sobieskiego...IC od dawna dyma w ten sposob MIR.Nie ma wydzielonej puli wagonow do pociagow objetych umowami z MIR.Dzis wagon jedzie w komercyjnym Lechu,jutro w " misyjnej" Polonii, a koszty jego napraw wrzuca sie do umowy...sprytne prawda?

DB ugralo swoje.Nie bedzie juz zwiazane produktem kooperacyjnym.To beda zwykle EC, ktorych funkcjonowanie bedzie uzgadniane tak jak ma to miejsce z innymi Zarzadami, czyli na zasadach ogolnych...I tak- w grudniu zniknie Kiepura, IC bedzie zmuszone prowadzic 5 par EC na terenie Niemiec na zasadach komercyjnych ponoszac wszystkie koszty, a najpozniej w grudniu 2017 zobaczymy u nas ICE wielosystemowe w relacji Kolonia-Hannover-Berlin-Warszawa...
2015-02-20 23:52:33 Autor: IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
...DB bedzie swoje pociagi prowadzic u nas samodzielnie,majac w nosie wspolprace z PKP IC. Klasyczne EIC made in PKP IC nie wytrzymaja konkurencji i znikna, a DB przejmie dodatkowo 30% rynku przewozow na odcinku Poznan- Warszawa...nie ma jak facet z DB Schenker odpowiadajacy za polityke taborowa PKP IC...realizuje scenariusz,ktory w centrali DB we Frankfurcie powstal okolo 2010 roku...
2015-02-20 23:59:55 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Hmm... A więc poza zmianą nazwy, PKP IC chce godnie zastąpić wagony DB swoimi prestiżowymi wagonami.
No, no, no - pięknie :D. Ciekawe jak będzie ze sprzątaniem ich?!
2015-02-21 00:32:35 Autor: Mariusz
---.9.4.7
Hm, czy wyrazem standaryzacji nie byłoby raczej przywrócenie dość jednoznacznej dla większości Europejczyków kategorii EuroCity? Aż trudno uwierzyć, że DB zgodziło się na wprowadzenie kategorii ExpressInterCity, którą łatwo pomylić z InterCityExpress. A to jednak nie jest to samo.
2015-02-21 00:46:03 Autor: 52 8177
---.088.074.pools.vodafone-ip.de
No niestety, ale ostatnio wagony w BWE juz nie byly zbyt ladne. Racze byly to wagony dosyc zluzyte.

Pamietam w roku 2001. Wtedy wagony byly czyste i swierze, zadbalo sie o czystosc i punktualnosc.

Z drugiej strony, moglyby znow sie nazywac "Berolina", "Warsowia" itd.

W 1973r. byl "dziadek" tych pociagow: "InterExpress Berolina". Pociag byl czysty i dosyc luxusowy. Polska lokomotywa spalinowa od Berlina do Poznania. I elektrowoz od Poznania do Warszawy. Pociag sie zatrzymal (tylko) we Frankfurtcie, Poznaniu, Koninie i Kutnie. To byla przyjemnosc, sie przejechac.
2015-02-21 02:13:26 Autor: Mikol
---.opera-mini.net
A jaka to spalinówa ciągała? Natomiast właśnie Berolina itd. to bardzo dobre nazwy, licujące z takim pociągiem, zawsze dziwiło mnie czemu je zastąpiono "BWE", choć to też się dobrze zakorzeniło.
2015-02-21 04:09:31 Autor: Mariosti.
---.dynamic.chello.pl
W myśl aktualnej mody na faktyczne likwidowanie połączeń z zachodem europy te ekspresy też powinni zlikwidować, a co będą sobie jeździć do Niemiec skoro ewidentnie takiej potrzeby nie ma bo inne połączenia są likwidowane i nie są się w stanie utrzymać bez nie wiadomo jakich dotacji.
2015-02-21 09:04:58 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@52 8177 ; Berolina mile wspomnienia , pamietam 2 wagony jechaly z/ do Paryza- w warsie piwko i 3 godz. byl w Poznaniu i 3 postoje ( zole w biegu sprawdzaly paszporty)
2015-02-21 10:26:11 Autor: z torów plk
---.internetdsl.tpnet.pl
@52
Z tego co ja pamiętam to nazwę "interekspres" dołożono z 15 lat później.
Co do ICE Köln - Berlin - Warszawa juz widzę te ( wirtualne) pociagi i tłumy w nich. Jak kogos nie stać by jechać tlk za 50 zł to na pewno pojedzie za 50 euro ?! DB nie interesuje rynek wschodni. No moze nie wschodni ale w Pl. Oni zainteresowani są "bitwą o Anglię".
2015-02-21 13:06:23 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
z torów plk .

Ja bym taki pewny nie byl czy DB nie intresuje sie rynkiem wschodnim - mysle ze lotnisko Brandenburgia jak ruszy" pelna para"( mowia ze bedzie przerabialo 50mln pasazerow) , to nie uwzględniło nas w tych statystkach .
2015-02-21 13:45:35 Autor: lukasz3k-007
---.209.50.33
Uważam, że nazwy BWE jak i EIC są zupełnie nietrafione i po prostu standaryzują te pociągi. Tego typu połączenie powinny mieć jak najbardziej swoje indywidualne nazwy, typu. np. LUXTORPEDA itd. Indywidualna nazwa nadaje w pewnym sensie "duszę" pociągom, a pasażer się z nimi utożsamia ( przynajmniej ja mam takie odczucia ). Odejście od nazewnictwa jak dla mnie było dużym błędem i liczę na to, że ktoś z IC to wreszcie zrozumie.
2015-02-21 14:14:18 Autor: Maurycy__
---.97.198.177
@ stan

Terminal Brandenburg nie ruszy na pewno do roku 2019 - to są już prawie oficjalne komunikaty na stronach niemieckich,
nie wiadomo o co chodzi - ale raczej o kasę,
nie po to rozbudowano Berlin-Tegel /terminal C otwarto bodajże w 2007/ żeby teraz go zamknąć,
ot po prostu Giermańce się nie dogadały pomiędzy sobą i jest szpas,

a to że DB ma wyrąbane na stronę wschodnią - to wiadomo już od lat,
wystarczy popatrzeć jak jest ułożony rozkład jazdy BWE i BGE - rezerwy przed Fro jak diabli - od Rosengarten pociąg jedzie 15-20 km/h i jeszce jest przed czasme na Fro...
2015-02-21 15:53:39 Autor: kovaL - Michał Kowalski
---.204.138.248
Tak, też uważam, że rozkład BWE po stronie niemieckiej to skandal. Spokojnie dałoby się tam ściąć z 10 minut.
2015-02-21 17:08:20 Autor: msob
---.tktelekom.pl
@kovaL - Michał Kowalski
Najpierw się przejedź i zobacz ile zajmuje przejazd z Erkner na Ostbf. - do czasu zakończenia modernizacji tego wylotu średnia prędkość tam to 40 km/h.
2015-02-21 18:24:13 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Maurycy__

Ale Tegel nigdy nie bedzie Monachium czy Frankfurtem a Brandenburg bedzie czy prędzej czy pozniej .
2015-02-21 18:59:46 Autor: kolejTAR
---.94.210.225
Kolejny kretyński pomysł PICu z cyklu "lepsze wrogiem dobrego"...tak samo jak kategoria EIC..Prześlugo wróć i napraw ten burdel bo to jest nie do ogarnięcia co oni z nudów tam wymyślają !!!
2015-02-22 10:48:25 Autor: Rekin
---.dynamic.chello.pl
PIC na wodę nie jest już w stanie zrobić nic, co wykracza poza horyzont Warszawki. Dziadostwo do sześcianu. Proszę zobaczyć, jaka jest oferta na dawnej sztandarowej magistrali do zarabiania pieniędzy Kraków - Katowice - Wrocław...
2015-02-22 13:53:39 Autor: mdn
---.dynamic.mm.pl
Marketingowy strzał w stopę.
2015-02-22 22:23:06 Autor: fa
---.echostar.pl
Nie ma miesiąca, tygodnia bez ogłoszenia kolejnego kretyńskiego pomysłu PKP Intercity. Dosłownie co tydzień, coś głupiego wprowadzają/wymyślają/ogłaszają.

Skąd oni mają tyle pomysłów? Co wymyślą za tydzień, dwa?

Mam nadzieję że mnie nie zawiodą, i po dostarczeniu Flirtów i Dartów stworzą dwie nowe kategorie pociągów :)
2015-02-23 00:45:15 Autor: EIC WAWEL
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dziwne, bo nadal funkcjonuja EC DB-OeBB... wszystkie ujednolicone.. a tutaj sie nie da utrzymac tej nazwy tego produktu.. Nonsens!
2015-02-23 14:35:32 Autor: Przemek IC
---.14.comtelnet.pl

Przemek IC
W odpowiedzi na post Bozia:
"O ile marka BWE była rozpoznawalna, to BGE nigdy nie powinien się pojawić pod tą nazwą, a EC z rozpoznawalną nazwą dla Trójmiasta."
Zgadza się, marka BWE w mojej ocenie była bardzo dobrze odbierana. Natomiast BGE- raczej pasowałaby nazwa, np. EC Pomerania lub inna, kojarząca się z Pomorzem/Trójmiastem.
O BWE zresztą powstała nawet książka, autorstwa A.Etmanowicza, którą mam przyjemność posiadać i którą oceniam bardzo wysoko.
2015-02-23 15:03:59 Autor: ep40
---.szczecin.mm.pl
Szkoda, że to też oznacza zniknięcie restauranta niemieckiego, większość wagonów przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych to zwykłe dwójki czyli niepełnosprawny jak coś zamówi to jedzenie musi być dostarczone na wózku podobnym do tego z jakim człowiek z Warsu po wagonach krąży. Niemieckie ARkimbz są genialne pod tym względem, że są połączeniem restauranta i wagonu dla niepełnosprawnych. Do przedziały 1 klasy są 4 miejscowe więc pasujące ludziom lubiącym przedziały tyle, że nie przepełnione i bez nadymki jak w przypadku przedziałów biznesowych.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS