Partnerzy serwisu:
Tabor

Komplet Elfów w Kolejach Wielkopolskich

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
27-02-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy/Pesa

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Komplet Elfów w Kolejach Wielkopolskich
25 lutego  w stolicy Wielkopolski został powitany ostatni, dwudziesty drugi z zamówionych przez Urząd Marszałkowski pojazdów typu Elf. Wcześniej w siedzibie producenta, firmy Pesa Bydgoszcz dokonano uroczystego odbioru pojazdu.

Bezpośrednio po przyjeździe pociągu na peron przy Dworcu Letnim odbyło się spotkanie w holu dworca, w którym oprócz przedstawicieli Samorządu Województwa Wielkopolskiego uczestniczyli m.in. przedstawiciele zakładów Pesa i Kolei Wielkopolskich.

Podczas krótkiego briefingu prasowego, marszałek Województwa Wielkopolskiego, Marek Woźniak podkreślił, że „22 nowoczesne pociągi to największy zakup inwestycyjny w historii wielkopolskiego samorządu”. Jak podają Koleje Wielkopolskie, nowe Elfy są szybkie, nie psują się, mają klimatyzację i są wyposażone w nowinki techniczne np. w gniazdka dla urządzeń mobilnych. 22 pociągi mogą pomieścić łącznie 9900 pasażerów – w tym 4488 na stałych miejscach siedzących. Dzięki zakupowi 22 Elfów prawie połowa wielkopolskich pociągów jest teraz nowa. Elfy obsługują trasy z Poznania do Konina, do Zbąszynka oraz do Gniezna.

Wartą 469,5 mln złotych umowę na dostawę 22 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Elf do wykonywania regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich w Wielkopolsce została podpisana - 8 lutego 2011 roku. Zgodnie z kontraktem dostawy miały się zacząć po 18 miesiącach od podpisania umowy, a kolejne pociągi miały przyjeżdżać do Wielkopolski co miesiąc. W IV kwartale 2011 roku Pesa i województwo wielkopolskie podpisały aneks do umowy, który zmienił harmonogram dostaw. –  Wynikało to z dużych obciążeń logistycznych i produkcyjnych Pesy – mówił Michał Żurowski, rzecznik producenta. Jednak województwo również na tym skorzystało, gdyż mogło opóźnić płatności za pociągi.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Pasażer

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Jakub Rösler 20 stycznia 2023

Koleje Wielkopolskie: Paliwo drożeje – wybierz koleje

Pasażer

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Pasażer

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Jakub Rösler 20 stycznia 2023

Koleje Wielkopolskie: Paliwo drożeje – wybierz koleje

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5