W lutym 2014 roku spółka PKP IC ogłosiła przetarg na wykonanie naprawy okresowej 8 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ED74 na 4-tym poziomie utrzymania. Jedyną ofertę złożyła wtedy Pesa. Postępowanie zostało unieważniane, z uwagi na to, że cena najkorzystniejszej oferty przewyższała kwotę jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Przetarg został ogłoszony ponownie.
W 2005 roku ówczesne PKP Przewozy Regionalne zamówiły 11 pojazdów ED74 Bydgostia. To czteroczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne przeznaczone do przewozów międzyregionalnych. Zamówienie, realizowane w latach 2007–2008, zwiększono następnie do 14 sztuk. W grudniu 2008 roku pojazdy zostały przekazane PKP Intercity wraz z przeniesieniem całości przewozów dalekobieżnych tej spółce.
W lutym 2014 roku PKP IC ogłosiło przetarg, którego przedmiotem było wykonanie naprawy okresowej składów ED74 o zakresie prac obejmującym przegląd, naprawę lub wymianę podzespołów i zespołów połączoną z częściowym ich demontażem, a także z naprawą lub wymianą części zniszczonych. Ofertę w wysokości 18 295 536 zł złożyła Pesa Bydgoszcz. – Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zadania kwotę w wysokości 17 220 000 zł, to oznacza, że cena oferty najkorzystniejszej przewyższa kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia o 1 075 536 zł – podała spółka PKP IC. Przetarg został unieważniony.
Przetarg ogłoszono po raz kolejny. Chętni do udziału w postępowaniu muszą wnieść wadium w wysokości 210 000 zł. Nadal jedynym kryterium udzielenia zamówienia jest najniższa cena. Oferty należy składać do 22 lipca do godz. 10.00 w siedzibie PKP IC na ul. Żelaznej 59a w Warszawie.