NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Kolejny przetarg na naprawę P4 ośmiu składów ED74 PKP IC

| ak, Rynek Kolejowy 16.06.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-06-16 11:45:06 Autor: tomek janiszewski
---.ip.netia.com.pl
Tramwaj zawsze będzie tramwajem.
2014-06-16 11:59:34 Autor: DarekP
---.internetdsl.tpnet.pl
Najgorsze jest to, że wykonane już P4 nie wpłynęły na zwiększenie niezawodności tych EZT. Nadal padają jak muchy. Żal wydawać tyle milionów praktycznie w błoto.
2014-06-16 12:32:08 Autor: Dziobert
---.dynamic.chello.pl
YES YES YES

Od tych kwot aż się w głowie kręci, widać że przewoźnik potężny, Narodowe Srebro, inwestuje wielkie pieniądze w Dziobaki, to cieszy niezmiernie. Ceny biletów są bardzo niskie, tylko zaślepieni nie chcą tego dostrzec. To jest prawdziwa kolej pasażerska nowej generacji! Granatowy, szary i pomarańczowy - barwy tryumfu 25 lat wolności. Coś wspaniałego...

Nadgarstek ministrów odpowiedzialnych za te sukcesy powinno zdobić odpowiednie do ich skali cudeńko. Co lepiej pasuje: Piaget Emperador Temple czy URWERK UR-1001 Zeit Device?
2014-06-16 12:51:10 Autor: ganadajjdfjsdjaj
---.tktelekom.pl
Wczoraj padła EDyta na Kindze. Zamiast dwóch jechala jedna. Już drugiego dnia kursowania..........
2014-06-16 12:54:14 Autor: ty2
---.158.216.158.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Może najpierw niech doprowadzą do porządku te, które już przeszły P4 i ledwo stoją na kołach.
2014-06-16 13:48:45 Autor: siemens
---.dynamic.gprs.plus.pl

siemens
Życzę tylko sobie i użytkownikom taboru aby w końcu ktoś dopilnował tej naprawy i aby została ona zrobiona tak jak należy !!!

Bo lipa z tymi pierwszymi, że szok.
2014-06-16 13:56:48 Autor: ją
---.play-internet.pl
No jak tak na zrobią darty to dopiero będą jaja
2014-06-16 14:09:57 Autor: d3
---.204.226.232.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Pociągi były dedykowane tylko dla linii Łódź Warszawa - 135 km i w tym celu zostały zakupione z dofinansowaniem EU. To ze IC je teraz wysyła na trasy po 500 km i padają to wcale nie musi być wina Pesy.
2014-06-16 14:19:15 Autor: strojvedouci
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
...która cykl międzyprzeglądowy ustaliła na 1500 km +10% między przeglądami P1
2014-06-16 14:33:27 Autor: Leśny Dziad
---.internetia.net.pl
W odpowiedzi na post d3:
"Pociągi były dedykowane tylko dla linii Łódź Warszawa - 135 km i w tym celu zostały zakupione z dofinansowaniem EU. To ze IC je teraz wysyła na trasy po 500 km i padają to wcale nie musi być wina Pesy."
Na czym opierasz swoje wnioski, że pojazdy nie wytrzymują długich tras? Może zauważyłeś, że po np 200 km pojawia się pot na czole "edka"? Może mają zadyszkę?

No weź przestań takie bzdury wypisywać, bo jeszcze ktoś jest w stanie w to uwierzyć i zrobić z tego genialny artykuł na blogu KDP na przykład...
2014-06-16 15:38:09 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
ganadajjdfjsdjaj - cytat:

Wczoraj padła EDyta na Kindze. Zamiast dwóch jechala jedna. Już drugiego dnia
kursowania..........

*******

Nieprawdopodobne!

Przecież polska Pesa produkuje tak samo dobre, tak samo szybkie i tak samo zaawansowane technologicznie pociągi jak Pendolino. I dwa razy tańsze - jak widać SZCZEGÓLNIE w utrzymaniu (koszty utrzymania szynobusów z lat 2004-2005 już dorównują powoli kosztom zakupu, a to tylko niecałe 10 lat, to samo z ezetami - świetnym przykładem jest ED 74). Przynajmniej według wpisywaczy (bredni) powielanych z "niezależnych" portali internetowych.

PS. Wiem, wiem, Darta "na 250" - w praktyce na arcchaiczne 160 - bedzie tak wyopasiony, ze Włosi uklekna z podziwu i zadrości.
2014-06-16 16:04:48 Autor: romuald
---.dynamic.chello.pl
Robert Wyszyński@

Choć czasem, mam odmienne zdanie o Tobie i poniekąd o Pendolino, to z ostatnią wypowiedzią masz stuprocentową rację!!! Gdzie Ci krzykacze i hejterzy?? Frajerzy...
2014-06-16 16:06:23 Autor: romuald
---.dynamic.chello.pl
^^ Nie o Tobie oczywiście. Poglądy.
2014-06-16 17:46:04 Autor: Dziobert
---.dynamic.chello.pl
Pamiętajmy jednak że ED74 były pierwszym EZT nowej generacji, późniejsze są o wiele lepsze. Z Elfami nie ma większych problemów. Na tej zasadzie solarisa też by można skreślić, pierwsze autobusy miały problemy, rozwiązano je i firma się wspaniale rozwinęła.

Poza tym EZT nie są jedyną możliwą opcją, na przykład są także wagony sterownicze, z wielu względów bardzo przydatne.
2014-06-16 19:16:44 Autor: uuu
---.play-internet.pl
Unia za nie zapłaciła więc mogą się psuć...unijne czyli niczyje
2014-06-16 21:31:33 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Do @Dziobert (ciekawe jakiego nicka jeszcze wymyślisz, bo talent masz :-)

Mówimy tu jednak o jednostkach PO NAPRAWACH POZIOMU P4 !!! A nie o prototypach zrobionych jeszcze w ramach SPOT-u dla PKP PR. Taki tabor - przy takich kosztach naprawy (nie liczę monstrualnych kosztów strat z przestojów, chyba procent wykorzystania tego taboru w IC wynosił i wynosi ok. 15-20%, o ile nie mniej!) - powinien śmigać jak japońskie cacka, no nie?
2014-06-16 22:54:53 Autor: o co chodzi
---.play-internet.pl
@up
gościu o co ci chodzi nic nie rozumiem z twoich postów.....co ty bierzesz za leki?
2014-06-16 23:19:03 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Dart na v250 tak szybko nie powstanie, choć z wyglądu dość bojowy i w miarę ładny.

A co do Pendolino, to jeśli ma to cuś ruszyć w grudniu tego roku, to musi un pojechać chociaż te 40 km/h z v200... Bo inaczej, strach nawet myśleć. Pal licho przyszły Kaczyński-Mikke, ale co ludzie powiedzo?

@RW:

A! Co z tą kabinówką (cab-view) po testach?
Ileż można czekać!?

P.S.
ED-74 wiadomo jaką od początku mają opinię.
Jak to szło (za Iwanem i jego Fan Klubem):
miał być pociąg, wyszedł spory tramwaj :D.
2014-06-16 23:31:38 Autor: Eurotram
---.internetdsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post Robert Wyszynski:
"Do @Dziobert (ciekawe jakiego nicka jeszcze wymyślisz, bo talent masz :-)

Mówimy tu jednak o jednostkach PO NAPRAWACH POZIOMU P4 !!! A nie o prototypach zrobionych jeszcze w ramach SPOT-u dla PKP PR. Taki tabor - przy takich kosztach naprawy (nie liczę monstrualnych kosztów strat z przestojów, chyba procent wykorzystania tego taboru w IC wynosił i wynosi ok. 15-20%, o ile nie mniej!) - powinien śmigać jak japońskie cacka, no nie?"
Jak się wymieni tyle ile trzeba (a nie ile PIC jest gotów wyłożyć kasy),to będzie śmigać; sprzęt już po gwarancji,więc to PIC musi wyłożyć kasę. Proste:)
2014-06-17 08:28:06 Autor: wienczyn 20
---.internetdsl.tpnet.pl
Do Leśny Dziad,

poznaje się m.in po tym jakie są zbiorniki na wodę w WC, na trasę Łódź-Warszawa wystarczające, natomiast na trasę Warszawa - Kraków nie. I jeszcze dodatkowo siedzenia i komfort tak długiej jazdy. Ja do firmy jako samochody służbowe na trasy liczące po 700-1000 km nie kupię klasy A jeśli chce jechać szybko i wygodnie, tylko klasy C.

Bajzel na tej kolei.
2014-06-17 09:38:59 Autor: ic
---.ip.netia.com.pl
W odpowiedzi na post Eurotram:
"Jak się wymieni tyle ile trzeba (a nie ile PIC jest gotów wyłożyć kasy),to będzie śmigać; sprzęt już po gwarancji,więc to PIC musi wyłożyć kasę. Proste:)"
Zacznijmy od tego, że te składy nawet w ramach gwarancji nie zostały doprowadzone do porządku. Teraz jest jeszcze gorzej.
Gdyby IC miało jaja, to by zażądało doprowadzenia pojazdów do stanu używalności.
Poza tym po P4 w wykonaniu PESY pojazd powinien być właśnie w stanie używalności, a nie rozwalać się na przeglądzie zerowym.
2014-06-17 11:25:21 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
ED74 powinno być co najwyżej pociągiem podmiejskim, puszczanie tego w trasy to jak wybrać się Fiatem 126p do Londynu, można być praktycznie pewnym że coś po drodze się wydarzy.
2014-06-17 18:16:01 Autor: siemens
---.dynamic.gprs.plus.pl

siemens
W odpowiedzi na post Eurotram:
"Jak się wymieni tyle ile trzeba (a nie ile PIC jest gotów wyłożyć kasy),to będzie śmigać; sprzęt już po gwarancji,więc to PIC musi wyłożyć kasę. Proste:)"
I tu się mylisz szanowny kolego.
BO:
Jeśli po naprawie w trakcie jazdy zdejmujesz moc joystickiem i puszcza szybki z komunikatem usterka zasilacza baterii i dale nie masz hamowania dynamiką i ABS'u tym samym to jest to rzecz, która powinna zaważyć na odebraniu świadectwa sprawności technicznej.

Jeśli po zamontowaniu w kabinach maszynisty grzybka pod nogę do kasowania SHP/CA urywa nogawkę bo jest dziurawy i wieje to należałoby go zalać betonem.

Jeżeli po naprawie mamy małe ciśnienie w klimatyzacji to dajże spokój z pisaniem taki bzdetów.
2014-06-17 18:17:26 Autor: siemens
---.dynamic.gprs.plus.pl

siemens
W odpowiedzi na post Gierek:
"ED74 powinno być co najwyżej pociągiem podmiejskim, puszczanie tego w trasy to jak wybrać się Fiatem 126p do Londynu, można być praktycznie pewnym że coś po drodze się wydarzy."
Pomijając wydarzenia natury technicznej to współczuję pasażerom bo nawet miejsca na bagaż nie ma...
2014-06-17 19:08:42 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ Robert Wyszynski:
Włosi już od kilku lat mogą podziwiać produkty z Pesy :) Elfy jeżdżą niezawodnie od 2011 roku. Śląski "Impuls" 35WE-007 ma przejechane na dziś 240 tys km (elfy jeszcze więcej). Darty mają kilkunastoletnie utrzymanie w cenie. Kosztują znacznie mniej od ETR610, a gdyby nie "żyłowanie" tak mało istotnych parametrów jak niewiele znacząca masa dla pociągów dalekobieżnych, to kosztowałyby jeszcze dużo mniej. Kryterium niezawodności PKP-IC też wyśrubowało powyżej tego co znamy z przetargu w którym wygrał Alstom i to też musi i ma wpływ na cenę :) Krucjatom przeciwko polskim producentom nie ma końca, bo żaden unijny kraj nie oferuje tak niskich cen za dobrą jakość. Przeczytać można np. artykuł pt. Kogo boli "made in Poland"? Wprost. Biznes, nr. 7/2014.
2014-06-21 10:43:08 Autor: Terespolanin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Edyty już powoli są wysyłane na pociągi do Terespola. :)
2014-06-25 00:31:30 Autor: Brda
---.kwidzyn.mm.pl
Dobra jakoś za dobra cenę – he he
Baju Baju
A za te „wygórowane” wskaźniki niezawodności to wielu zamawiających powinno już dawno spotkać się z prokuratorem.
Okazuje się, iż prawie wszystkie samorządy i przewoźnicy pasażerscy (z małymi wyjątkami) nie ewidencjonują wskaźników zawartych w SIWZ/OPZ !!!
Wiec można wpisać nawet abstrakcyjne parametry – bo i tak nikt tego nie egzekwuje.
Poważne firmy liczą koszty realnych kosztów współczynników bo każdy 0,01% ma swoją realną cenę.
Polskie „wiodące firmy” dla zdobycia kontraktu łykną każdy parametr, najlepiej jak największy bo to eliminuje wredną konkurencję, dla tego najlepiej zaprosić przedstawicieli zamawiającego na dobra imprezkę, wódeczkę by ten najpierw wyśrubował wymagania a potem zapomniał o prowadzeniu tego co jest zapisane w OPZ.

Chory kraj
2014-06-28 12:28:19 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
No cóż. Wszystkie ED74 i ze 20 budyni powinny być zwrócone PeeRom. Ezety by mogły jeździć na IR-ach, po zamontowaniu gniazdek... PIC znów będzie wygaszać popyt na dalekobieżne, jeszcze ze 2 zimy i pies z kulawą nogą nie wsiądze do "prestyżu". Cóz, przemęcze się w autobusie, ale będę miał wifi, prund, wc i dojadę 3-4 x taniej nić Tekturowymi Liniami Kolejowymi... Ministerstwo powinno zabrać kasę i sprawny tabor PICowi proporcjonalnie do wyciętych pociągów (od chwili przejęcia od PR), zlecić z ręki PeeRom i ogłosić przetarg na na międzywojewódzkie. Nic tak nie wyleczy PICu, jak konkurencja.

@Dziobert

Ale ksywa udana, musisz przyznać ;)
2014-06-30 07:38:08 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
Dziobert robi robotę :)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS