Bombardier Transportation zrealizuje zamówienie uzupełniające dla regionu Ile-de-France i dostarczy tam dodatkowe 83 częściowo dwupokładowe pociągi nowej generacji 2N. Operatorem pojazdów będzie SNCF.
Zamówienie uzupełniające warte jest 867 milionów euro. Zakup finansuje Związek Transportowy Regionu Ile-de-France. Pociągi 2N z nowego zamówienia mają rozpocząć kursowanie w grudniu 2019 roku na liniach N i D wyjeżdżających ze stacji Paris Montparnasse.
Valérie Pécresse, prezydent regionu Ile-de-France, już w lutym wyraziła wolę powiększenia zamówienia. Na terenie montowni w Crespin oglądała wówczas pierwsze kompletowane już pociągi z zamówienia podstawowego. Pociągi zapewniają przestrzeń do przewozu pasażerów na krótkich i dłuższych dystansach. Wyróżniają się one sporą liczbą miejsc siedzących w członach piętrowych, niektóre człony (jednopiętrowe) są natomiast przystosowane do przewozu pasażerów na miejscach stojących, rowerów i wózków inwalidzkich. Pociągi są atrakcyjne kolorystycznie, o zainstalowaniu klimatyzacji, gniazdek i wzmacniaczy sygnałów gsm nie trzeba specjalnie wspominać.
– Każdy 2N oferuje miejsce dla tysiąca pasażerów. Przestrzeń została zaprojektowana specjalnie dla przewozów na zatłoczonych liniach wychodzących z Paryża. Całe zamówienie będzie realizowane we Francji, co jest dodatkową korzyścią dla Francji i Francuzów, – powiedział Laurent Bouyer, prezes Bombardier Transport France.
W ramach zamówienia podstawowego w grudniu 2014 roku zamówiono 42 pociągi 2N. Wraz z pociągami dostarczony zostanie system informatyczny Omneo, zapewniający wsparcie logistyczne przy utrzymaniu taboru. Łącznie w całej Francji regiony zamówiły dotąd 341 pociągów z platformy Omneo. O innym zamówieniu na pociągi 2N – dla Normandii – piszemy
tutaj.