Ceske Drahy nie ustają w poszukiwaniu na rynku wielosystemowych lokomotyw, które mają przydać się operatorowi do prowadzenia pociągów międzynarodowych. Tym razem operator kupił 10-letniego Vectrona.
Koleje Czeskie interesują się każdym elektrowozem o dobrych parametrach i z możliwością przekraczania granic. Wiosną do floty pojazdów dołączyły
dwie lokomotywy Taurus, a obecnie, za 2,6 mln euro przewoźnik kupił lokomotywę Siemens Vectron. Choć cena wydaje się wysoka jak za 10-letnią lokomotywę, warto zauważyć, że pojazd był przez Siemensa wykorzystywany do testów systemów ETCS, jazd homologacyjnych oraz pokazowych, jest więc w znakomitym stanie. Na pokładzie posiada sprawny system ETCS baseline 3.
Ceske Drahy zamierzają wykorzystywać tę silną lokomotywę w normalnym ruchu pasażerskim, a także wynajmować ją podległej spółce VUZ, zarządzającej kolejowym torem testowym w Velimiu (odpowiednik polskiego toru IK w Żmigrodzie). Będzie tam wykorzystywana do sprawdzania współpracy z nowymi typami wagonów nie tylko Kolei Czeskich, ale też, komercyjnie, dla zewnętrznych operatorów.
Lokomotywa ma nominalną moc trakcyjną wynoszącą 6400 kW i maksymalną prędkość określoną na 200 km/h. Jest przygotowana do eksploatacji w Czechach, Niemczech, Austrii, Polsce, na Słowacji i na Węgrzech. To 33. wielosystemowa nowoczesna lokomotywa w taborze CD.