Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolejna mina związana z Pendolino rozbrojona. Przejazd przez Miłobądz otwarty

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-11-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolejna mina związana z Pendolino rozbrojona. Przejazd przez Miłobądz otwarty
Dziś w nocy otwarty został przejazd linią pomiędzy Tczewem i Pszczółkami podstawową trasą przez Miłobądz. Pociągi przestały kursować objazdem przez stację towarową w Zajączkowie Tczewskim.

Poinformował o tym „Rynek Kolejowy” Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów w SKM. – Od północy jeździmy przez Miłobądz – powiedział Głuszek. Jednak ani SKM, ani PR nie zatrzymują się jeszcze w Miłobądzu. Obaj przewoźnicy wciąż utrzymują funkcjonowanie autobusowej komunikacji zastępczej. Powód: PLK nie przekazała jeszcze SKM i PR oficjalnego pisma o zakończeniu prac, a obecnie obowiązujący rozkład formalnie nie przewiduje zatrzymań w Miłobądzu. Poza tym Przewozy Regionalne w swojej komunikacji zastępczej uwzględniły również zatrzymywanie się autobusów na dodatkowych przystankach w obrębie miejscowości Miłobądz, stąd trudno byłoby odwołać komunikację zastępczą w trybie „natychmiastowym”. Rozkład zastępczy został wyznaczony na okres do końca obowiązywania tego rozkładu, czyli do 13 grudnia.

Odcinek Tczew – Pszczółki zamknięto dla ruchu 4 sierpnia. PKP PLK informowały, że na odcinku długości około 50 m w rejonie miejscowości Miłobądz wystąpiło osiadanie podtorza. Niezależna ekspertyza stwierdziła, że główną przyczyną tego stanu są zmienne warunki gruntowo-wodne występujące w tym rejonie; jest to obszar Żuław Wiślanych. Prace remontowe polegały przede wszystkim na wykonaniu wzmocnienia podłoża nasypu w technologii kolumn przemieszczeniowych.

Po tej trasie od 14 grudnia kursować będą Pendolino. Nie tak dawno PLK – prezentując na prośbę redakcji „RK” stan przygotowań tras pod Pendolino – informowały, że prace w rejonie Miłobądza skończą się jeszcze w listopadzie. Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, poinformował „RK” że o północy przywrócony został na obu torach ruch z pełną prędkością 160 km/godz.

To kolejna dobra w ostatnich dniach wiadomość związana z przygtowaniami do uruchomienia Pendolino. W mijającym tygodniu otwarto również fragment linii nr 9 w rejonie Jurkowic (pomiędzy Iławą i Malborkiem), gdzie również w ostatnich tygodniach trwały "interwencyjne" prace remotnowe. PKP IC w piątek poinformowały natomiast, że są już w posiadaniu Certyfikatu Bezpieczeństwa (cz. B), umożliwiającego kursowanie pociągów z prędkością 200 km/godz.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5